  • 11. Data: 2002-10-11 20:44:44
    Temat: Re: [OT] Poczta Polska - listy priorytetowe
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Thu, 10 Oct 2002 17:26:23 +0200), "Paweł"
    <b...@u...pko.pl> był(a) napisał(a):

    >jeszcze tylko kolejna ciekawostka - w regulaminie usługi piszą że list
    >priorytetowy z dużego miasta może być nadany najpoźniej o 17-tej, ostatnio
    >będąc na poczcie w Krakowie ul Limanowskiego o 19.45 z ciekawości spytałem
    >czy można wysłać list jako priorytetowy - pani oczywiście powiedziała że
    >można :-)

    Bo można... Ale to nie oznacza, że dojdzie jutro :-)

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

    ,,Zerwanie plomb grozi utratą gwarancji'' (c) gwarancja
    ,,A juz forma grozby w warunkach gwarancji, to ewenement'' (c) Expert

  • 12. Data: 2002-10-14 09:50:51
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Ps. Jak to sie dzieje, ze moje listy sa zawsze w tych 4-6 % niedoreczonych w
    terminie ? ;-)))

    Poczta Polska Wyniki terminowości doręczeń

    Priorytet w terminie

    - Średnio 96,65 proc. przesyłek priorytetowych Poczty Polskiej trafiało w
    sierpniu do odbiorców w terminie, czyli dzień po nadaniu. W lipcu było to
    93,79 proc. - wynika z badań dotyczących jakości usług Poczty. Taki wynik
    jest zbliżony do rezultatów europejskich operatorów.
    Wkrótce rynek pocztowy w Polsce zostanie zliberalizowany zgodnie z wymogami
    UE i dlatego Poczta Polska (PP) musi podnieść jakość obecnych usług i
    wprowadzać nowe. PP od 1 lipca podzieliła swoje przesyłki na priorytetowe i
    ekonomiczne. Pierwsze powinny być doręczone w terminie D+1, czyli dzień po
    nadaniu. Kosztują one więcej niż przesyłki ekonomiczne, których termin
    doręczenia jest dłuższy. - Po wprowadzonej w lipcu kategoryzacji przesyłek
    jeszcze nie ogłaszaliśmy, jakie są nasze wyniki. Zanim podzieliliśmy
    przesyłki na priorytetowe i ekonomiczne, zakładaliśmy, że 80 proc. z nich
    będzie doręczanych terminowo. Wyniki badań prowadzonych w lipcu i sierpniu
    pokazują, że Poczta przekroczyła ten próg - powiedział Radosław Kazimierski
    z biura prasowego PP. W badaniach uczestniczyło 180 osób z całej Polski,
    które na zlecenie Poczty korespondowały ze sobą.

    Najszybciej do odbiorców trafiały przesyłki miejscowe, nieznacznie słabszy
    wynik PP odnotowała w przypadku doręczeń zamiejscowych. W każdym z tych
    przypadków odbiorcy dostawali w terminie ponad 90 proc. priorytetów.

    Wyniki polskiego przedsiębiorstwa odpowiadają standardom unijnym przyjętym
    przez działających w UE operatorów. Na przykład w Belgii w terminie D+1 musi
    być doręczonych 90 proc. przesyłek, w Holandii taki próg wynosi 95 proc., a
    w Szwecji 85 proc. Zagraniczne poczty zazwyczaj przekraczają te normy.
    Jeżeli jednak nie spełnią minimalnych wymogów, muszą o tym publicznie
    poinformować. Terminowość doręczeń jest ważna dla najważniejszych klientów
    poczt, czyli firm. Jeżeli poczty nie doręczą przesyłek klientów
    instytucjonalnych w terminie, to będą oni korzystać z usług firm
    kurierskich. M.P.

    http://www.rp.pl/gazeta/wydanie_021014/ekonomia/ekon
    omia_a_10.html