  • 1. Data: 2002-10-10 15:26:23
    Temat: [OT] Poczta Polska - listy priorytetowe
    Od: "Paweł" <b...@u...pko.pl>

    w ostatnich dniach trochę posprzedawałem drobiazgów na allegro i wysyłałem
    kilka listów priorytetowych do nabywców - naiwnie dopisałem jeszcze w
    ofercie : "wysyłka listem priorytetowym, na następny dzień będziesz miał u
    siebie zamówioną kartę"

    z wysłanych 7 listów priorytetowych tylko jeden doszedł na następny dzień do
    Chrzanowa pod Krakowem
    reszta (m.,in. Warszawa, Kielce, Poznań) szły 2-3 dni.

    zauważcie że poczta sprytnie sformuowała regulamin usługi gdyż nie
    gwarantuje ona że każdy list dotrze na następny dzień !!! Poczta informuje
    tylko że 80% przesyłek dotrze na następny dzień - co w moim przypadku jest
    kłamstwem - w zasadzie wręcz odwrotnie - tylko ok 20% przesyłek dotarło na
    następny dzień,

    Poczta oszukuje i zeszła na psy z tą usługą - w lipcu gdy ją uruchamiali
    listy naprawdę dochodziły na następny dzień.

    jeszcze tylko kolejna ciekawostka - w regulaminie usługi piszą że list
    priorytetowy z dużego miasta może być nadany najpoźniej o 17-tej, ostatnio
    będąc na poczcie w Krakowie ul Limanowskiego o 19.45 z ciekawości spytałem
    czy można wysłać list jako priorytetowy - pani oczywiście powiedziała że
    można :-)

  • 2. Data: 2002-10-10 15:40:16
    Temat: Re: [OT] Poczta Polska - listy priorytetowe
    Od: o...@w...pl (Marecki)

    To jest troche tak. Listy podobno trzeba nadac do 15-tej. Poczta
    gwarantuje dostarczenie listu na nastepny dzien jeśli jest on
    priorytetowy ale polecony. A ogolnie ta usluga jest zwyklym naciaganiem
    ludzi, bo listy priorystetowe ida jak szly 2-3 dni, ale za to wyslij
    teraz zwykly nie priorytetowy to będzie szedl i tydzien, gdy kiedys
    szedl wlasnie 2-3 dni. Czyli zwykla ukryta podwyzka, ba malo tego aby po
    zaplaceniu była pewnosc doplacasz jeszcze do poleconego i kasa idzie dla
    poczty, ze ho, ho. Nie mogli wymyslic nic lepszego aby zarobic. Ja
    wyslalem rowno tydzien temu list priorytetowy do Chicago i to polecony,
    podobno poczta dostarcza taki w 6 dni do USA. Dzis tam nie dotarl, a
    minelo 6 dni roboczych, zastanawiam się co zrobic,daje im czas do jutra
    i pisze reklamacje o zwrot kasy.

  • 3. Data: 2002-10-10 15:51:24
    Od: "SCz" <a...@a...pl>

    [ciach}

    o 19.45 z ciekawości spytałem
    > czy można wysłać list jako priorytetowy - pani oczywiście powiedziała że
    > można :-)

    Miała racje :)) Nadac mozna zawsze. Inna kwestia kiedy dojdzie ;))

    Seb

    ==================================
    www.afryka.and.pl

  • 4. Data: 2002-10-10 19:16:46
    Od: "carlos" <o...@g...pl>

    Ja prowadze taka działalność gosp.w mieście ponad 100k mieszkańców,przy której
    odbieram kilkanaścia paczek i listów tygodniowo i to tylko z duzych miast.
    Przed wprowadzeniem przesyłki (tfu!) priorytetetowej
    wszystko było ok, tzn. przesyłka zamówiona jako zwykła na trasie 100 - 500km
    była u mnie jak nie następnego dnia, to za 2 dni (o ile nadana była do którejś
    tam godziny). Teraz wszystko się zrypało, tę samą trasę od tego samego
    dostawcy przesyłka czy zwykła czy priorytetowa pokonuje nawet 5 dni !!! To
    jest kompletny niewypał, pogorszenie dostarczania przesyłek odczulem już w
    pierwszych dniach szumnego wejścia "priorytetu" :-(
    "I kto za to płaci? - Pan płaci, pani płaci, ja płace...wszyscy płacimy."
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 5. Data: 2002-10-10 20:18:03
    Od: "Kovalek" <k...@c...nu>

    Użytkownik "Paweł" <b...@u...pko.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kilka listów priorytetowych do nabywców - naiwnie dopisałem jeszcze w
    > ofercie : "wysyłka listem priorytetowym, na następny dzień będziesz miał u

    Ja nigdy nie mialem problemow z listami priorytetowymi. Wyslalem ich z 8
    sztuk i kazdy doszedl nastepnego dnia po nadaniu.
    I wcale nie bylo to gdzies blisko, tylko miasta odlegle o 400-600km....

    Za to listy zwykle polecone (teraz to sie nazywa list ekonomiczny) ida
    tydzien (a poczta gdzies tam pisze, ze 2-3 dni)

    Leszek Kowalski - Gorzów Wlkp.
    GSM# 0-502 250 943 | GG# 187930

  • 6. Data: 2002-10-10 21:10:23
    Od: "Paweł" <b...@u...pko.pl>

    pozostają słowa piosenki : "a miało być tak pięknie"

    dla mnie najgorsza jest nieprzewidywalność - mógłbym zaakceptować usługe w
    której np. dostarczenie listu trwa 2 dni ale gdybym miał pewność że ten list
    dotrze naprawde w ciagu 2-ch dni

    nie wpspomnę już o pieniądzach z pobrania pocztowego - mój rekord to 2,5
    tygodnia od momentu odbioru przesyłki i zapłaty do momentu gdy pieniądze
    dotarły na moje konto, i znowu totalna nieprzewidywalnośc - gdyby
    przynajmniej w regulaminie były zapisy że "pieniądze w ciągu x dni od
    momentu pobrania znajdą się na moim koncie"

    ech marzenia

  • 7. Data: 2002-10-10 21:18:15
    Od: Brodsky <B...@i...WyskrobTo.pl>

    Marecki nadaje:

> [...]
    >ludzi, bo listy priorystetowe ida jak szly 2-3 dni, ale za to wyslij
    >teraz zwykly nie priorytetowy to będzie szedl i tydzien, gdy kiedys

    Nie żebym kochał PP, ale zwykły list polecony nadany z poczty w
    Warszawie do miasta wojewódzkiego idzie 2 dni, a do mniejszego - 3
    (robocze, oczywiśćie). Dane z ostatnich 2 tygodni na liczącej 9 listów
    próbie.

    --
    Brodsky

  • 8. Data: 2002-10-10 21:20:02
    Od: o...@w...pl (Marecki)

> [...]
    > zaakceptować usługe w której np. dostarczenie listu trwa 2
    > dni ale gdybym miał pewność że ten list dotrze naprawde w

    Ale poczta gwarantuje, ze jeśli nadasz list do godz 15-tej priorytetem
    ale poleconym to na 100% dotrze na drugi dzien do adresata. Jeśli nie to
    w regulaminie jest, ze zwracaja kase. Ale po cholere wysylac byle co
    poleconym i placic ponad 4zl?

  • 9. Data: 2002-10-11 08:40:56
    Od: "KobiK" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Marecki" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
    .
    >Ja wyslalem rowno tydzien temu list priorytetowy do Chicago i to polecony,
    > podobno poczta dostarcza taki w 6 dni do USA. Dzis tam nie dotarl, a
    > minelo 6 dni roboczych,

    A ja dostalem list z nowego jorku, ktory szedl uwaga 3dni.

    Pzdr,
    Kobik.

  • 10. Data: 2002-10-11 12:27:47
    Od: o...@w...pl (Marecki)

    Ja bardzo często 2 lata temu wysylalem koledze kasety video do NY przez poczte polska
    i jak wyslalem w pieaek to 90% z około 20 szt jakie wyslalem były u niego w skrzynce
    już w poniedziałek, najdalej wtorek. A teraz wprowadzili zamiast lotniczych
    priorytety i zamiast szybciej to jest dluzej.