  • 1. Data: 2004-05-30 19:34:14
    Temat: [OT] Ostatnia szansa
    Od: "corner" <c...@i...pl>

    Przedsiębiorca chce zainwestować 10 000 zł w dwa fundusze: fundusz akcji i
    fundusz obligacji. Średni, roczny zysk funduszu akcji wynosi 12%, a zysk
    funduszu obligacji 9%. Przedsiębiorca postanowił, że w fundusz obligacji
    zainwestuje co najmniej 2 000 zł i nie więcej niż 6 000 zł w fundusz akcji.
    Ponadto przedsiębiorca nie chce zainwestować w fundusz akcji więcej niż w
    fundusz obligacji. Ile powinien on zainwestować w fundusz akcji, a ile w
    fundusz obligacji aby, uwzględniając powyższe ograniczenia, mógł osiągnąć
    maksymalny zysk w ciągu roku? Jakiego zysku może wówczas oczekiwać?

    (Wiem, że z punktu bankowca, a nawet tego przedsiębiorcy zadanie bez sensu,
    ale potrzebuję rozwiązania.) To jedyne z moich zadań, które jest chociaż
    troszkę związane z grupą. Może jakiś dobry człowiek powie, jak rozwiązać?

  • 2. Data: 2004-05-30 19:56:30
    Temat: Re: [OT] Ostatnia szansa
    Od: "kursor" <mKursor@_USUN_wp.pl>

> [...]
    > fundusz obligacji aby, uwzględniając powyższe ograniczenia, mógł osiągnąć
    > maksymalny zysk w ciągu roku? Jakiego zysku może wówczas oczekiwać?

    5000,5000,1050

    kursor

  • 3. Data: 2004-05-30 20:00:01
    Od: "corner" <c...@i...pl>

    Użytkownik "kursor" <mKursor@_USUN_wp.pl> napisał w wiadomości

    > 5000,5000,1050

    To byłoby zbyt proste...

  • 4. Data: 2004-05-30 23:35:06
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "corner" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    > To byłoby zbyt proste...

    A co w tym zbyt prostego ? Tego rodzaju zagadnienia znajdziesz w dowolnej
    ksiazce o tematyce "badania operacyjne". A zadanie rzeczywiscie robi sie w
    10 sekund w pamieci. Mozesz sobie narysowac warunki ograniczajace w ukladzie
    wspolrzednych (wydatki na akcje x wydatki na obligacje) i maksymalizowac
    funkcje 0,15*A+0,09*O jak juz chcesz to tak powoli robic.

    marekz

  • 5. Data: 2004-05-31 09:25:32
    Od: vpw <v...@p...onet.pl>

    On Mon, 31 May 2004 01:35:06 +0200, MarekZ wrote:

> [...]
    > wspolrzednych (wydatki na akcje x wydatki na obligacje) i maksymalizowac
    > funkcje 0,15*A+0,09*O jak juz chcesz to tak powoli robic.

    A jak ci sie nie chce robic tego powoli to zauwaz, ze najwiekszy zysk jest
    na akcjach wiec trzeba ich miec jak najwiecej. Skoro nie moze byc ich
    wiecej niz funduszy obligacji wiec aby bylo ich max, moze byc ich dokladnie
    polowa. Czyli 5000 i 5000 obligacji. Wtedy policzenie ile na tym zarobisz
    jest trywialne. Ale poprawinie z punktu widzenia matematycznego jest
    rozwiazac to zgodnie z sugestia markaz
    --
    vpw (2004-05-31 11:23:23)