  • 1. Data: 2005-04-04 15:33:30
    Temat: OFE, pierwsza praca - 7 dni czy miesiąc czasu?
    Od: "meg_suspensik" <p...@s...maupa.fr.pl>

    Witam grupowiczów.
    1 kwietnia 2005 rozpoczęłam swoją pierwszą pracę i mam takie oto pytanie:
    ile mam czasu na zapisanie się do Otwartego Funduszu Emerytalnego? 7 dni czy
    miesiąc?
    Pytam, bo informacje spotykanie tu i ówdzie w necie narobiły mi trochę
    wątpliwości...

    np. tu piszą o 7 dniach... http://hrk.pl/is/is.php/24/284/
    a tu http://www.money.pl/emerytury/edukacja/filary
    o miesiącu..

    jak więc jest w rzeczywistości?
    z góry dziękuję i pozdrawiam

    ~~ meg

  • 2. Data: 2005-04-04 19:13:15
    Temat: Re: OFE, pierwsza praca - 7 dni czy miesi?c czasu?
    Od: sunwoj <s...@W...op.pl>

    a nie 3 miesiace?

  • 3. Data: 2005-04-04 19:23:18
    Temat: Re: OFE, pierwsza praca - 7 dni czy miesiÂąc czasu?
    Od: "meg_suspensik" <p...@s...maupa.fr.pl>

    Uzytkownik "sunwoj" <s...@W...op.pl> napisal:
    > a nie 3 miesiace?

    wlasnie chyba najczestsza informacja jest "masz tylko 7 dni".. zastanawiam
    sie tylko, czy tak faktycznie jest w przepisach, czy to jakis chwyt
    ponaglajacy marketingowy...

    --
    ~~ meg

  • 4. Data: 2005-04-04 19:45:01
    Temat: Re: OFE, pierwsza praca - 7 dni czy miesiąc czasu?
    Od: "Kasia" <k...@w...pl>

    Użytkownik "meg_suspensik" <p...@s...maupa.fr.pl> napisał w
    wiadomości news:d2rmo3$8hg$1@korweta.task.gda.pl...

> [...]
    > ile mam czasu na zapisanie się do Otwartego Funduszu Emerytalnego? 7 dni

    Hmm .. przepisów w tej kwestii nie znam, ale tak z praktycznego punktu
    widzenia:

    - pierwszą pensję pracodawca przeleje Ci pod koniec kwietnia
    - pierwsze pieniądze do ZUS'u prześle do 20 nastepnego miesiąca
    - ZUS "odszpera" w stosie składek Twoją i przeleje ją w formie obligacji
    oddłużeniowych do wybranego przez Ciebie OFE za jakieś 3 lata ... :))) ŻART
    ... czarny bo czarny, lecz żart.

    A tak poważnie - to spokojnie na podst. powyższych wywodów myślę że -
    miesiąc.
    KS

    Poczytaj może też to - bo mnie nie chce się za Ciebie :)

    a.. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 9 czerwca 1998 r. w sprawie sposobu
    i trybu zawarcia umowy, na podstawie której następuje uzyskanie członkostwa
    w otwartym funduszu emerytalnym, sposobu i terminu składania oświadczenia o
    małżeńskich stosunkach majątkowych członka otwartego funduszu emerytalnego
    oraz zawiadamiania otwartego funduszu emerytalnego o każdorazowej zmianie w
    stosunku do treści takiego oświadczenia, obejmującej środki zgromadzone na
    rachunku członka (Dz.U. nr 84, poz. 534; 2004 nr 34, poz. 295)

  • 5. Data: 2005-04-04 20:27:17
    Od: "meg_suspensik" <p...@s...maupa.fr.pl>

    Użytkownik "Kasia" <k...@w...pl> napisał

> [...]
    > stosunku do treści takiego oświadczenia, obejmującej środki zgromadzone na
    > rachunku członka (Dz.U. nr 84, poz. 534; 2004 nr 34, poz. 295)

    dzieki wielkie
    ~~ meg

  • 6. Data: 2005-04-05 21:57:17
    Od: Michał Dąbrowski <d...@S...pl>

    Dnia Mon, 4 Apr 2005 17:33:30 +0200, meg_suspensik napisał(a):

    > ile mam czasu na zapisanie się do Otwartego Funduszu Emerytalnego? 7 dni czy
    > miesiąc?

    formalnie chyba 7 dni, ale pratycznie to do najblizszego losowania
    (odbywaja sie bodajze w grudniu i lipcu), ale i tak ZUS zapomni o skladce,
    ktora powinien przelac Ci za pierwsza pensje, bo wtedy nie zdazy jeszcze do
    nigo dotrzec z Twojego OFE deklaracja i bedziesz musial ZUS ponaglac

    --
    Michał Dąbrowski
    d...@S...pl

  • 7. Data: 2005-04-06 09:02:34
    Od: "bercik" <s...@o...pl>

> [...]
    > oddłużeniowych do wybranego przez Ciebie OFE za jakieś 3 lata ... :))) ŻART
    Znam kilka przypadków które mówia o tym ze to jednak nie zart, a jezeli by sie
    okazalo ze jednak zart to nie jestem pewny, ale czy jezeli sie zapiszemy np po
    2,3 miesiacach albo wylosowani czy te wczesniejsze składki nie "przepadna" tzn
    nie zostana nigdy przekazane do OFE tylko zostana w ZUS?

  • 8. Data: 2005-04-06 09:24:31
    Od: Michał Dąbrowski <d...@S...pl>

    Dnia 6 Apr 2005 11:02:34 +0200, bercik napisał(a):

    > 2,3 miesiacach albo wylosowani czy te wczesniejsze składki nie "przepadna" tzn
    > nie zostana nigdy przekazane do OFE tylko zostana w ZUS?

    nie zostana w ZUS, ale dopiero jak sie o nie upomnimy, albo za kilka lat
    ZUS sobie o nich przypomni

    --
    Michal Dabrowski
    d...@S...pl

  • 9. Data: 2005-04-06 20:26:41
    Od: "Kasia" <k...@w...pl>

    Użytkownik "bercik" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tzn
    > nie zostana nigdy przekazane do OFE tylko zostana w ZUS

    Ze względów na zapisy tzw. Ustawy oddłużeniowej (dokładnie Ustawy o
    przejęciu przez Skab Państwa zobowiązań ZUS .. itd. Jej składka (nawet
    zaległa) nie zostanie przekazana w formie obligacji - gdyż w rozumieniu ww.
    Ustawy dług powstał w latach 1998- 2002 i innych lat nie obejmuje.
    Ewentualne zaległości w przekazywaniu składek powstałe po roku 2002 póki co
    ZUS sam musi regulować w formie gotówkowej (nawiasem pisząc wiele
    korzystniejszej dla przyszłych emerytów). Składki nigdy nie mogą "przepaść".
    Należy pilnować tylko czy ZUS prawidłowo identyfikuje nasze składki
    (sprawdzać okresy składkowe na corocznej informacji otrzymywanej z ZUS).
    Jeśli brak jakiś okresów, wyjaśniać !!! Osobiście odradzam losowanie -
    zdecydowanie lepiej powierzać własne pieniądze wybranemu przez siebie OFE.

    Z życzeniami wysokich przyszłych emerytur

    Kasia