    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <q9m32t$h2t$1@node2.news.atman.pl> <q9mer4$18o$1@node1.news.atman.pl>
    <5cbef1bc$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <q9mrqf$dvk$1@node1.news.atman.pl>
    <5cbef709$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
    <q9mtqm$fp3$1@node1.news.atman.pl>
    <5cbf0ee7$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cbf11ab$0$477$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cbf17c9$0$535$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cbf1dbf$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cbf2dd1$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cc06b77$0$485$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cc16bb1$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cc186be$0$529$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cc19809$0$530$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cc1b5b9$0$496$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cc1c431$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: OFE - decydujące starcie
    Date: Thu, 25 Apr 2019 18:17:46 +0200

    Użytkownik "gosc" napisał w wiadomości grup
    pl...
    J.F. wrote:
    >Nie.
    >Urzędnik nie jest podatnikiem.
    >Nie płaci podatków.
    >Urzędnik obciąża podatnika na 10 tys.

    To, ze cos ci sie wydaje, to nie znaczy, ze tak jest.
    Urzednik jest podatnikiem, bo placi PIT.
    Tzn nie dostanie 10 tys, tylko jakies 6, bo ZUS i PIT.

    A jak z tym co dostanie pojdzie do sklepu, to zostawi tam jeszcze z
    1000 zl jako VAT.
    Chyba ze kupi wodke, piwo, papierosy czy benzyne - to zostawi wiecej.

    >Wyobraź sobie, że masz firmę x i za wymyślony certyfikat używania
    >procesorów komputerowych płacisz urzędnikowi 10 tys.
    >Ile zapłacisz urzędnikowi?
    >4 tys.?

    A czy ja jestem budzet, zeby urzednik mi zaraz przelal polowe z tych
    10 tys ?

    Za to poczekaj do listopada, to firmy zaczna "robic" koszty, bo "to
    sie oplaca" :-)

    >Samochód samochodowi nie równy. Tak samo piwo.
    >Kupuje już inny produkt.

    Kupuje to, na co go stac. Czy co mu sie "oplaca".

    >Nie schodzą z ceny. Kupujesz inny produkt.
    >Są różne rodzaje piwa i różne jakości.

    IMO to jednak schodza.
    Drogi Heineken sie nie sprzedaje, to zrobili cos tanszego, co sie
    sprzedaje.

    A co do jakosci ... mam wrazenie, ze bardzo podobna.
    Heineken to "zwykle piwo", i Tatra to "zwykle piwo".
    A Zywiec to przeciez "zwykle, dobre piwo" :-)

    A ten Heineken to drogi ?
    Bo zabrzmialo jakby Mercedes wsrod piw ...

    >To jest przykład na to, że producent nie schodzi z ceny.
    >Ten temat rozwinąłeś.

    Porsche nie schodzi, a VW schodzi.
    Zbyt na drogie auta jest ograniczony, bardzo ograniczony ....

    J.