  • 21. Data: 2014-07-18 11:39:21
    Temat: Re: OFE czy ZUS
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 18 Jul 2014 09:03:30 +0200, pawlin napisał(a):

    > i to niestety jedyny sens wyboru miedzy zus a ofe

    Tylko wiecie - gest szczytny ale:
    a) za pare lat w ofe beda grosze, a dyktatura powie "nic nas to nie
    obchodzi, mieliscie wybor".
    Klient ZUS to jednak wyborca, trzeba o niego dbac choc troche :-)

    b) jak sie teraz zacznie wyprzedaz aktywow, to ich ceny spadna,
    i tym szybciej beda grosze.

    Czy jednak zadbac o dywersyfikacje portfela ?

    J.

  • 22. Data: 2014-07-18 14:15:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Moze nieglupie ... co zarobili to zarobili, teraz sie interes zamknie,
    > ludzi zwolni, albo przerzuci do innych funduszy.
    >
    > A jak jeszcze zacznie sie wyprzedaz aktywow ... to OFE beda mialy
    > trudne zycie.
    >
    > Wlasnie - jak z tymi aktywami ? OFE maja akcje wyprzedac i do ZUS
    > gotowke przekazac, czy rzad je przejmie i sam sprzeda ?

    A to nie jest tak, ze oni w aukcje maja sie nadal bawic, a zmiany dotycza
    tylko obligacji?

  • 23. Data: 2014-07-18 14:24:00
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-07-18, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > A to nie jest tak, ze oni w aukcje maja sie nadal bawic, a zmiany dotycza
    > tylko obligacji?

    Jest. Ale obligacje to oni już przekazali wcześniej.
    Teraz jak "zniknie" większość klientów (bo zniknie), to będą musieli
    umorzyć jednostki i sprzedać akcje.

    Ja osobiście nie bardzo widzę sens trzymania w OFE takich drobnych, płacenia
    za to kolejnej prowizji w imię "dywersyfikacji". Bo ona żadna będzie, skoro
    na koniec i tak pieniądze do ZUS idą (ileś tam lat przed emeryturą).

    Zdemontowali system tak żeby sam się złożył. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 24. Data: 2014-07-18 15:58:10
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2014-07-18 11:39, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > b) jak sie teraz zacznie wyprzedaz aktywow, to ich ceny spadna,
    > i tym szybciej beda grosze.
    >
    > Czy jednak zadbac o dywersyfikacje portfela ?

    Po kilkunastu latach oszczędzania w OFE jest tam kwota, którą zarabiam w
    ciągu kilku miesięcy.
    Jeśli OFE szybko padnie to nie będę dużo stratny :)

    Czy są dostępne jakieś szczegóły - jak się będzie różniła emerytura
    (część zusowska) tych co przeszli do ZUS względem tych co pozostali w OFE?

    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2014-07-18 18:44:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 18 Jul 2014 15:58:10 +0200, Miroo napisał(a):
    > W dniu 2014-07-18 11:39, J.F. pisze:
    > Po kilkunastu latach oszczędzania w OFE jest tam kwota, którą zarabiam w
    > ciągu kilku miesięcy.
    > Jeśli OFE szybko padnie to nie będę dużo stratny :)

    Ano wlasnie.
    Ale jesli ma pasc, to lepiej przeniesc do ZUS :-)

    > Czy są dostępne jakieś szczegóły - jak się będzie różniła emerytura
    > (część zusowska) tych co przeszli do ZUS względem tych co pozostali w OFE?

    Moze tak - do 2011 do OFE szla 1/3 ( dokladniej 37.4%) skladki
    emerytalnej. Zdrowy rozsadek podpowiada ze emerytura zusowska tych co
    maja OFE powinna wynosci 2/3 pelnej.

    Ale ... duzo rzeczy dodatkowych mamy. Ile wyplaci ZUS - nie wiadomo.
    Bedzie pewnie staral do sredniej krajowej porownac.
    Ile i jak wyplaci OFE - to juz kompletnie nie wiadomo, o ile w ogole
    zdazy komus wyplacic.
    skladka do OFE ulegla po 2011 zmniejszeniu. Reszte przygarnal ZUS i
    ksieguje na osobnym subkoncie. Pewnie juz ktos mysli jak wypomniec
    ludziom, ze uzbieralo sie tam tyle ile uzbieralo, i niech d* nie
    zawracaja ze dostaja za malo.

    J.

  • 26. Data: 2014-07-18 19:04:44
    Od: xbartx <b...@h...net>

    W dniu 17.07.2014 16:44, J.F. pisze:

    > .... oto jest pytanie, a decyzja do konca lipca ...
    >
    > J.

    To jest mniej więc pytanie z gatunku "wybieraj co wolisz prawą czy lewą
    rękę mam Ci up.erdolić" ;)

    Xenocide

  • 27. Data: 2014-07-18 19:43:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer p...@p...pl ...

    > Jest. Ale obligacje to oni już przekazali wcześniej.
    > Teraz jak "zniknie" większość klientów (bo zniknie), to będą musieli
    > umorzyć jednostki i sprzedać akcje.

    Czyli trzeba się spodziewać spadku cen akcji w najblizszym czasie?
    W jakim czasie beda musieli przekazac kase za te osoby, ktore nie zobligują
    się do pozostania w OFE?

  • 28. Data: 2014-07-18 21:41:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 18 Jul 2014 14:24:00 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):
    > Ja osobiście nie bardzo widzę sens trzymania w OFE takich drobnych, płacenia
    > za to kolejnej prowizji w imię "dywersyfikacji"

    prowizje laskawcy (Aviva) obnizyli do 0.75%. Ale to od skladki, czyli
    jednorazowo.
    Od kapitalu ~0.03% - to jest bardzo malo.
    Tylko ... male prowizje to male pensje i mali fachowcy :-(

    > Bo ona żadna będzie, skoro
    > na koniec i tak pieniądze do ZUS idą (ileś tam lat przed emeryturą).

    To akurat w kazdej chwili moze sie zmienic.

    Poza tym mozesz im wyciac numer i umrzec przed emerytura - wtedy
    spadkobiercy dostana gotowke :-)
    Ha ... w sumie to mozna by w banku jako zabezpieczenie kredytu
    przedstawiac !

    > Zdemontowali system tak żeby sam się złożył. :)

    Co rodzi pytanie - probowac z tym walczyc, czy to nie ma sensu ?

    J.

  • 29. Data: 2014-07-18 21:53:54
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-07-17 16:44, J.F. wrote:

    > ... oto jest pytanie, a decyzja do konca lipca ...

    IMHO to jest raczej pytanie w rodzaju czy wolisz *nie* dostać emerytury
    z ZUS czy z OFE ...

    Tak więc w zasadzie wybór ma trzeciorzędne znaczenie. Ale skoro już się
    ktoś z nami umawiał na OFE to odpowiedź jest chyba prosta ...

    Piotrek

  • 30. Data: 2014-07-18 22:40:28
    Od: niko <k...@b...net>

    On 18.07.2014 14:24, Wojciech Bancer wrote:
    > Teraz jak "zniknie" większość klientów (bo zniknie), to będą musieli
    > umorzyć jednostki i sprzedać akcje.

    IMO akcji nie będą musieli sprzedawać. Z tego co zrozumiałem, jeżeli rezygnuje
    się z OFE, to środki w nim zgromadzone obecnie tam pozostaną, aż do 10 lat przed
    emeryturą.

    Mała ilość ludzi w OFE raczej pociągnie za sobą słaby wzrost akcji lub jej brak,
    aniżeli spadek.

    Ja do OFE nie idę, bo trzymali maksymalne % prowizji, nie chcieli wówczas
    obniżyć, to ja im teraz nie dam. A nie brali mało... ~3,5% + rocznie od kapitału.

    http://biznes.pl/wiadomosci/raporty/wybor-raczej-pol
    ityczny-niz-ekonomiczny,5647501,1,5105797,555,news-d
    etal.html

    pozdrawiam
    niko