  • 31. Data: 2014-07-19 00:24:59
    Temat: Re: OFE czy ZUS
    Od: gral <n...@e...pl>

    W dniu 2014-07-18 22:40, niko pisze:

    > IMO akcji nie będą musieli sprzedawać. Z tego co zrozumiałem, jeżeli
    > rezygnuje się z OFE, to środki w nim zgromadzone obecnie tam pozostaną,
    > aż do 10 lat przed emeryturą.

    Dokładnie tak jest. Kasa w OFE zostaje, tylko nowe składki nie będą
    wpływały tym co nie złożą deklaracji. Przynajmniej do czasu kolejnego
    etapu demontażu, prawdopodobnie w 2016 r. (za rok wybory to lepiej nie
    mieszać)

  • 32. Data: 2014-07-19 08:00:13
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik gral n...@e...pl ...

> [...]
    > wpływały tym co nie złożą deklaracji. Przynajmniej do czasu kolejnego
    > etapu demontażu, prawdopodobnie w 2016 r. (za rok wybory to lepiej nie

    Kurcze, podstawowa informacja i taka dezinformacja :)
    Czyli nie bedzie radykalnego spadku cen akcji...

  • 33. Data: 2014-07-19 08:40:47
    Od: Krzysiek <s...@h...pl>

    http://www.rp.pl/artykul/1125006.html

  • 34. Data: 2014-07-19 15:00:51
    Od: Alf/red/ <f...@u...waw.pl>

    On 18/07/14 21:53, Piotrek wrote:
    > Tak więc w zasadzie wybór ma trzeciorzędne znaczenie.

    Ekonomicznie: mówimy o takich małych pieniądzach (policzcie ile to per
    miesiąc - 2,92% wynagrodzenia), że nawet jeśli któraś ze stron będzie 2
    razy gorsza (lub lepsza) niż teraz, to dużo nie stracimy/zyskamy.
    Ekonomicznie 2: jest to jakaś dywersyfikacja, symboliczna ale jest.

    Politycznie: skoro - mimo całego mechanizmu zostawania - Tusk namawia, to...

    Rozwojowo: przy okazji założyłem sobie ePUAP i jestem zadowolony.

    --
    Alf/red/

  • 35. Data: 2014-07-19 15:03:44
    Od: Alf/red/ <f...@u...waw.pl>

    On 18/07/14 18:44, J.F. wrote:
    > Ale jesli ma pasc, to lepiej przeniesc do ZUS :-)

    A ZUS to uważasz co, jak powie że dostaniesz 5 tysi emerytury to powie.
    A za 10 lat "eerm warunki się zmieniły, emerytura 500".

    --
    Alf/red/

  • 36. Data: 2014-07-19 15:06:34
    Od: Alf/red/ <f...@u...waw.pl>

    On 18/07/14 22:40, niko wrote:
    > Ja do OFE nie idę, bo trzymali maksymalne % prowizji

    A ZUS pracował za darmo. Pałace, serwery, tysiące urzędników itd. Taa.
    No przecież też miał prowizję, tylko się inaczej nazywała. I przecież
    też była z Twojej kieszeni.

    --
    Alf/red/

  • 37. Data: 2014-07-19 19:26:04
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Alf/red/ f...@u...waw.pl ...

    > A ZUS pracował za darmo. Pałace, serwery, tysiące urzędników itd. Taa.
    > No przecież też miał prowizję, tylko się inaczej nazywała. I przecież
    > też była z Twojej kieszeni.

    I wcale nie taka mała biorąc pod uwagę o ile łatwiejsze mają zadania.
    I nie musza pozyskiwać kloientów.

  • 38. Data: 2014-07-19 23:32:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 19 Jul 2014 15:06:34 +0200, Alf/red/ napisał(a):

    > A ZUS pracował za darmo. Pałace, serwery, tysiące urzędników itd. Taa.
    > No przecież też miał prowizję, tylko się inaczej nazywała. I przecież
    > też była z Twojej kieszeni.

    Tyle ze na te prowizje nie masz wplywu. Ile zjedza, tyle wezma.
    Niezaleznie od tego czy wybierzemy zus, czy ofe.
    Ba - pobierali od ofe prowizje za "zbieranie skladki". Choc prawde
    mowiac im sie nalezala.

    A biora ... dosc sporo, bo jakies 2%, a dawniej jeszcze wiecej.
    Aczkolwiek czegos tu nie rozumiem:
    http://www.wprost.pl/ar/411676/Prezes-ZUS-sytuacja-j
    est-bez-wyjscia/

    "ZUS pożyczył z budżetu już 30 mld zł - przyznał Zbigniew Derdziuk,
    prezes ZUS. Jak dodał pożyczkę spłaca budżet, co zwiększa zadłużenie
    państwa"

  • 39. Data: 2014-07-19 23:34:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 19 Jul 2014 15:03:44 +0200, Alf/red/ napisał(a):

    > A ZUS to uważasz co, jak powie że dostaniesz 5 tysi emerytury to powie.
    > A za 10 lat "eerm warunki się zmieniły, emerytura 500".

    Alke przynajmniej bede mogl osoby odpowiedzialne skreslic przy urnie
    wyborczej. I dlatego beda one o mnie troche dbaly :-)

    J.

  • 40. Data: 2014-07-19 23:41:15
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    > Rozwojowo: przy okazji założyłem sobie ePUAP i jestem zadowolony.

    co to?