  • 1. Data: 2014-07-17 02:53:42
    Temat: Kreacja niebalowa...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Kreowanie pieniądza wydaje się być dobre -- przybywa towaru,
    zatem przybywa pieniądza pod ten towar. Ale... Złota nie
    ubywało zbyt wiele (przetapiano pierścionki w obrączki,
    a z obrączek robiono procesory...) ale zużyty towar stale
    idzie w śmietnik... Czy w ślad za utylizacją zużytych dóbr,
    idzie także utylizacja pieniądza? Oczywiście nie. Więc jak
    ten problem jest rozwiązywany?...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2014-07-17 10:58:08
    Temat: Re: Kreacja niebalowa...
    Od: zarząd komplementariusza <z...@p...pl>

    W dniu czwartek, 17 lipca 2014 02:53:42 UTC+2 użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał:
> [...]
    >
    > zatem przybywa pieni�dza pod ten towar. Ale... Z�ota nie
    >
    > ubywa�o zbyt wiele (przetapiano pier�cionki w obr�czki,
    >
    > a z obr�czek robiono procesory...) ale zu�yty towar stale
    >
    > idzie w �mietnik... Czy w �lad za utylizacj� zu�ytych d�br,
    >
    > idzie tak�e utylizacja pieni�dza? Oczywi�cie nie. Wi�c jak
    >
    > ten problem jest rozwi�zywany?...
    >

    > --
    >
    > .`'.-. ._. .-.
    >
    > .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
    >
    > `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    >
    > o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

    tempo narastania długów państwa jest szybsze
    od tempa zużywania towarów przez konsumentów
    stąd potrzeba "ujemnej kreacji" nie występuje ;)

  • 3. Data: 2014-07-17 12:19:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 17 Jul 2014 02:53:42 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
> [...]
    > idzie w śmietnik... Czy w ślad za utylizacją zużytych dóbr,
    > idzie także utylizacja pieniądza? Oczywiście nie. Więc jak

    Pieniadz jest potrzebny tylko po to, aby gospodarka sie krecila.
    Nie trzeba go umarzac po zlomowaniu towaru.

    Jak sie go robi za duzo, to ceny rosna, czyli tak jakby ilosc
    pieniadza spadala :-)

    Poza tym zniszczeniu sporadycznie tez ulega.

    J.

  • 4. Data: 2014-07-18 16:55:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "zarząd komplementariusza" b...@g...co

    : tempo narastania długów państwa jest szybsze

    Bywa, że państwo oddłuża się. USA ze 2 razy od
    czasów zakończenia II wojny światowej miały
    ujemny deficyt.

    : od tempa zużywania towarów przez konsumentów
    : stąd potrzeba "ujemnej kreacji" nie występuje ;)

    Żelazka nie psują się przez sto lat -- OK.
    Domy potrafią wytrwać na swych fundamentach
    do najbliższej wojny -- OK.

    Ale samochód żyje kilkanaście lat, zaś jedzenie jeszcze krócej.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 5. Data: 2014-07-18 16:58:50
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 14a3uojsaaeow$....@4...net

    > Pieniadz jest potrzebny tylko po to, aby gospodarka sie krecila.

    IMO -- nie po to, aby gospodarka się kręciła, lecz po to,
    aby bogacze (drukarze/biciarze ;) pieniędzy) mieli tania
    siłę roboczą, nazwaną przez JKM -- murzynami XXI wieku.

    > Nie trzeba go umarzac po zlomowaniu towaru.

    Więc go przybywa w sposób niewłaściwy?...

    > Jak sie go robi za duzo, to ceny rosna, czyli
    > tak jakby ilosc pieniadza spadala :-)

    Spada jego wartość nabywcza.

    > Poza tym zniszczeniu sporadycznie tez ulega.

    ????

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2014-07-18 18:13:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 18 Jul 2014 16:58:50 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    > "J.F." 14a3uojsaaeow$....@4...net
    > IMO -- nie po to, aby gospodarka się kręciła, lecz po to,
    > aby bogacze (drukarze/biciarze ;) pieniędzy) mieli tania
    > siłę roboczą, nazwaną przez JKM -- murzynami XXI wieku.

    Powiedzmy tak - niedobor pieniadza grozi zahamowaniem gospodarki.
    Albo rozwojem niekontrolowanej gospodarki wekslowej.
    W ktorej zle jest slowo "niekontrolowanej".

    > Więc go przybywa w sposób niewłaściwy?...

    Czemu ? Dlatego wlasnie prezes nbp zarabia 30 razy wiecej od Ciebie,
    zeby przybywalo w sposob wlasciwy :-)

    > Spada jego wartość nabywcza.

    Na jedno wychodzi :-)

    > ????

    Spali sie komus, albo wypierze, albo trafi na wysypisko i zgnije.
    Albo zrobia wymiane pieniedzy.

    J.

  • 7. Data: 2014-07-18 18:19:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 18 Jul 2014 16:55:40 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):
    > "zarząd komplementariusza" b...@g...co
    >: tempo narastania długów państwa jest szybsze
    > Bywa, że państwo oddłuża się. USA ze 2 razy od
    > czasów zakończenia II wojny światowej miały
    > ujemny deficyt.

    I przed wojna pare razy.
    Ale co na to posiadacze obligacji ? :-)

    >: od tempa zużywania towarów przez konsumentów
    >: stąd potrzeba "ujemnej kreacji" nie występuje ;)

    > Żelazka nie psują się przez sto lat -- OK.

    Takich juz nie robia.

    > Domy potrafią wytrwać na swych fundamentach
    > do najbliższej wojny -- OK.
    > Ale samochód żyje kilkanaście lat, zaś jedzenie jeszcze krócej.

    Ale pieniadz jest potrzebny po to, aby robotnik mogl kupic jedzenie, a
    rolnik samochod. Taka wymiana - jedzenie za samochod. Same w sobie nie
    sa nikomu potrzebne.
    Pieniadze tylko ulatwiaja wymiane, nie trzeba ich umarzac jak sie
    samochod zepsuje.

    J.

  • 8. Data: 2014-07-18 19:21:34
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 8n85i7xdeioi$.ipi37pqtppnp$....@4...net

    > I przed wojna pare razy.
    > Ale co na to posiadacze obligacji ? :-)

    Nic. Cieszyliby się. Ujemny deficyt jest pożądany od lat.
    Obamę wybrali, bo obiecywał taki -- zwiększył zadłużenie
    jak nikt przed nim! To taki amerykański Donald Tusk. ;)

    Niekontrolowane zadłużanie rządu prowadzi do niewypłacalności.
    Putin jest skryty, ale Ławrow pieści dolara, drapie jakby kota
    za uchem -- to wróży dolarowi źle. Rosjanie mają (nie tylko oni)
    świadomość upadania finansów USA. Jeśli nie zdarzy się cud -- dolar
    padnie. Już raz dodrukowano (Ty twierdzisz, że dobitowano) trochę ;)
    dolarów, aby administracja USA ruszyła -- to uratowało dolara, ale
    bez końca nie można go rozcieńczać...

    Na szczęście bogacze mają dolary -- więc zależy im na utrzymaniu dolara
    przy życiu. Na nieszczęście bogacze mają nie tylko dolary -- więc nie
    zależy im na utrzymaniu dolara przy życiu za wszelką cenę. Wygrać mogą
    ci, którzy mają zasoby złóż kopalin (gazu -- Rosja, ropy naftowej -- USA,
    metali ziem rzadkich -- Chiny...) a przegrać mogą ci, którym brakuje
    zdrowia -- ciało Eneuela. ;)

    > Takich juz nie robia.

    Robią coraz mocniejsze. Spadające z 2 metrów, odporne
    na cięcia nożem myśliwskim, niemożliwe do przepalenia...

    > Ale pieniadz jest potrzebny po to, aby robotnik mogl kupic jedzenie,
    > a rolnik samochod. Taka wymiana - jedzenie za samochod. Same w sobie
    > nie sa nikomu potrzebne.

    Ale i samochód skreował, i jedzenie -- więc po
    zniknięciu towaru, należałoby zutylizować pieniądz.

    > Pieniadze tylko ulatwiaja wymiane, nie trzeba
    > ich umarzac jak sie samochod zepsuje.

    Więc pieniądz traci swe poparcie w towarze.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2014-07-18 19:36:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 19pf497py7zfq$....@4...net

> [...]

    > Czemu ? Dlatego wlasnie prezes nbp zarabia 30 razy
    > wiecej od Ciebie, zeby przybywalo w sposob wlasciwy :-)

    Gdy ja zarabiałem 10 razy więcej (nie uwzględniając inflacji i nie
    wdając się w szczegóły) niż on teraz (wierząc Twoim słowom, że on
    teraz zarabia 30 razy więcej niż ja teraz) nagłe zarabiani skończyło
    się moją klęską. ;)

    Nie twierdzę, że prezes źle rozmnaża pieniądz, ale szukam wyjaśnienia.
    Towaru przybywa -- przybywa pieniądza. Ale co wówczas, gdy towaru ubywa?

    Czy sytuację ratują zwyrodnialcy tacy, jak ja, którzy nie kupują na krechę? ;)

    Wielcy nie zaciągają kredytów? Po co Gates miałby zaciągać kredyt, mając
    gotówki 77 miliardów dolarów? Proste -- on nie ma tyle gotówki, ale ma
    akcje M$, które w razie wrzucenia na rynek, straciłyby być może 99% swej
    wartości. Dlatego Gates chętnie zaciągnie kredyt pod swe inwestycje, tym
    samym kreując forsę. :)

    Wielu ma miliony, a nawet miliardy, ale zaciąga kredyty z różnych
    powodów. Ja nie zaciągam, nie licząc kredytówek i limitu w Mille,
    bo jestem zwyczajnym zwyrodnialcem.

    > Na jedno wychodzi :-)

    Więc budowanie nietrwałych przedmiotów (jedzenia
    chociażby) psuje siłę nabywczą pieniądza? Niby
    nawet dobrze -- psucie się towaru to strata pracy...

    Ale smartfony demoralizują się, samochody korodują,
    domy zawalają się, jedzenie zamieniamy -- wiadomo na
    co... (na energię i na nasze ciała) Czy te straty są
    jakoś uwzględniane w procesie kreacyjnym?

    > Spali sie komus, albo wypierze,

    Aha...

    > albo trafi na wysypisko i zgnije. Albo zrobia wymiane pieniedzy.

    Wymiana to nie sporadyczność, ale kradzież.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 10. Data: 2014-07-18 20:14:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 18 Jul 2014 19:36:01 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    > Nie twierdzę, że prezes źle rozmnaża pieniądz, ale szukam wyjaśnienia.
    > Towaru przybywa -- przybywa pieniądza.

    To niekoniecznie jest wniosek uzasadniony..

    >Ale co wówczas, gdy towaru ubywa?
    >Czy sytuację ratują zwyrodnialcy tacy, jak ja, którzy nie kupują na krechę? ;)

    > Więc budowanie nietrwałych przedmiotów (jedzenia
    > chociażby) psuje siłę nabywczą pieniądza?

    Az tak bym tego nie nazwal, ale odwrotnie - nietrwale towary (jedzenie
    to inna sprawa, nawet trwale jest jednorazowego uzytku) powoduja ze
    trzeba je kupic ponownie. Jest wiec potrzeba pieniadza - co zazwyczaj
    powoduje utrzymanie jego sily nabywczej.

    >Niby nawet dobrze -- psucie się towaru to strata pracy...

    No ale jak juz wszyscy kupia twoj solidny towar, to z czego Ty
    bedziesz zyl ? Nietrwaly ma byc :-)

    > Ale smartfony demoralizują się, samochody korodują,
    > domy zawalają się, jedzenie zamieniamy -- wiadomo na
    > co... (na energię i na nasze ciała) Czy te straty są
    > jakoś uwzględniane w procesie kreacyjnym?

    Zauwaz ze kreacja jest calkiem gdzie indziej.
    Zreszta bardziej istotna dla rynku jest kreacja bankowa,
    a w niej jest inny mechanizm.

    Polska obecnie to bardzo zly przyklad, bo duzo transakcji
    zagranicznych. Ale ilosc pieniadza M0 dziwnie skacze.

    > Wymiana to nie sporadyczność, ale kradzież.

    kradziez nie zmienia ilosci pieniadza, tylko jego posiadacza :-)

    A wymiany rozne sa, ale nawet w tych uczciwych komus moze sie nie
    chciec z jakimis drobnymi do banku latac ...

    J.