  • 1. Data: 2022-02-01 06:57:15
    Temat: OC
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    Uniqa uwzględniła rządową inflację (14%) przy wycenie mego OC, to znaczy
    ubezpieczyła Nowe Volvo S40 (z 2009 r. z dwulitrowym Dieslem) w zakresie
    OC, Midi Assistance i Zielonej karty do Łukaszenki -- za 357 pln na rok.
    (obecne mam za 313 pln na rok)

    Nie wiem, co na to rządowe zbroje... Tarcze?... -- tak, tarcze...
    Nie wiem, jak mają się do ubezpieczeń rządowe tarcze antyinflacyjne...
    [opłacane karkołomnymi mandatami karnymi oferowanymi komukolwiek
    za cokolwiek?... ależ skąd! JKaczyński i sp. nie płacą mandatów!
    mnie ogarnia przerażenie na samą myśl o możliwości płacenia kilku
    kpln za chwilę zapomnienia -- o którą łatwo choćby na ekspresówkach...]

    Oferta zadzwoniła do mnie wczoraj około 12:50 -- opłaciłem dziś BLIKiem.

    Tak oto lutowy warunek Alior Banku (300 pln miesięcznie) jest spełniony.
    Niestety w zbiorniku paliwa zebrała się pustka -- być może tu użyta
    zostanie antyinflacyjna tarcza prestidigitatora MMorawieckiego...

    Do tego silnik od dawna (od kilku lat -- nie pamiętam, od ilu) nie
    był oliwiony, więc tu trzeba też coś wystukać... Może w marcu?...
    Ten silnik domaga się sporej ilości oleju... Tarcza uchroni?...

    Jogurt w Biedronce chroniony tarczą od wczoraj -- 1.42 pln za 400 g
    teraz i 1.49 pln z VATem bez tarczy...

    Czekolady z orzechami po 2.49 pln tak w Lidlu, jak i w Biedronce.
    Ciekawe, czy też schronią się za tarczą...

    Kolejne decyzje RPP 08 lutego?... Pół % w górę? Następne 08 marca?...

    Ciekawe, ile by kosztowało ;) to OC w marcu, ile za pół roku...

    Coraz chętniejszym okiem (zwłaszcza lewym) spoglądam na operację
    oka bądź oczu... Zatemperowanie rogówki i wymiana soczewki mogłyby
    łącznie pokonać proste (dalekowzroczny astygmatyzm) wady, tak iż
    mógłbym zamienić korekcyjne na ochronne/przeciwsłoneczne?... Czy
    sztuczna soczewka rozwiązałaby problem gasnącej akomodacji oraz
    lekko rozmglonego ;) widzenia?... Czy taka operacja nakłoniłaby
    niedowidzące lewe oko do widzenia? Czy jednak problem tegoż
    niedowidzenia leży poza samym okiem, jak wyrokował okulista
    przed laty?... Gdy byłem małym dzieckiem, nie dawano lewemu
    oku szans także w efekcie jakiejkolwiek operacji -- zeza czy
    operacji samego oka... Operację zeza odrzucano zupełnie...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 2. Data: 2022-02-01 08:24:55
    Temat: Re: OC
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

> [...]
    > ubezpieczyła Nowe Volvo S40 (z 2009 r. z dwulitrowym Dieslem) w zakresie
    > OC, Midi Assistance i Zielonej karty do Łukaszenki -- za 357 pln na rok.

    ciekawe, bo uniqa przyjmuje zwyżkę inflacyjną na poziomie ok. 6%, ale
    widać w różnych kanałach sprzedaży jest inaczej

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    robertsierant.pl

  • 3. Data: 2022-02-01 10:10:05
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 1 lut 2022 o 08:24, Robert_DF pisze:

    > ciekawe, bo uniqa przyjmuje zwyżkę inflacyjną na poziomie ok. 6%, ale
    > widać w różnych kanałach sprzedaży jest inaczej

    Uważasz, że zostałem oszukany?! Tak to jest, gdy człowiek pospieszy
    się... Mogłem przed podjęciem tej życiowej decyzji poprosić o pomoc
    profesjonalistów z grupy...

    313*1.06=331,78 w zaokrągleniu 332 -- zapłaciłem aż 357 -- 25 za dużo!

    Rozumiem, że u Ciebie dostałbym 332... Trudno -- dziś zapłaciłem
    a wczoraj (jak teraz widzę -- pospiesznie!) zawarłem ustną umowę,
    to znaczy powiedziałem podczas telefonicznej rozmowy, że dziś zapłacę...

    Trudno... Muszę pogodzić się z tą stratą...
    Kolejną szansę otrzymam za rok...
    Z góry wiem -- że też ją stracę...

    Może gdzieś zgłosić to okrutne oszustwo?

    Może choć innych uratuj!!! Po co mają przepłacać!!!

    -=-

    Ponoć najmniejsza średnica soczewek Rodenstocka to 47mm.

    Należałoby:
    - starannie zmierzyć rozstaw osi oczu
    (jak to uczynić, skoro lewe oko zezuje to w tę, to we wtę...)
    - zakładając rozstaw 32mm i 31mm
    - znaleźć oprawkę 15mm w mostku i ?47mm dziury na soczewkę
    - wstawić:
    +6.75 -1.5 0 ?49
    +9.75 -1.5 15° ?47

    Teorie rozminą się z praktyką za sprawą wysokości osi...

    Ile ważyłaby lewa soczewka? Jaką miałaby grubość w osi? Ile ważyłaby
    prawa soczewka? Jaką miałaby grubość w osi? Prawa ma większą średnicę
    niż lewa, lecz mniej dioptrii. Może warto dać symetryczny rozstaw osi
    skorygowany noskami?

    Metalowa oprawka 15/47/35. (mostek/szerokość_dziury/wysokość_dziury)

    pół mostka pół soczewki PD ? S C A
    prawe 7.5 24.5 32 49 +6.75 -1.5 0
    lewe 7.5 23.5 31 47 +9.75 -1.5 15
    mm mm mm mm dioptrie dioptrie °

    https://www.youtube.com/watch?v=cyJvQL-FRVk

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 4. Data: 2022-02-01 10:21:57
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    > Uważasz, że zostałem oszukany?! Tak to jest, gdy człowiek pospieszy
    > się... Mogłem przed podjęciem tej życiowej decyzji poprosić o pomoc
    > profesjonalistów z grupy...

    dlaczego oszukany?
    dostałeś propozycję, zaakceptowałeś ją więc wszystko się zgadza,
    przecież nie było przymusu, abyś kupił właśnie to i właśnie tam

  • 5. Data: 2022-02-01 11:53:51
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 1 lut 2022 o 10:21, Robert_DF pisze:

    > dlaczego oszukany?
    > dostałeś propozycję, zaakceptowałeś ją więc wszystko się zgadza,
    > przecież nie było przymusu, abyś kupił właśnie to i właśnie tam

    Czyli trzymasz ich stronę?! Jak możesz!! Sam napisałeś, że normą
    tam jest 6%, nie 14% -- mogłeś mnie jakoś uprzedzić, ale teraz
    widzę, że miałeś zupełnie inne zamiary!!! Zawarłem umowę, bo
    już mało czasu zostało -- poczułem nóż na gardle a podczas
    pandemii łatwo o zarażenie... Byłem też pochłonięty myślami
    [można aby dać się pochłonąć myślom?] o okularach!!! Po prostu
    nie przemyślałem wszystkiego spokojnie, nie poradziłem się
    specjalistów ;) przed podjęciem ważnej decyzji... Moja wina!!!

    Polisa jest -- 357 pln zeszło z konta... [z konta w kąt?] Kolejna
    taka szansa raczej nie wcześniej niż za rok... [więc za rok nie
    celuj w 4*tyle, ile chce Uniqua, bo nie dojEdziemy do porozumienia]

    Avivie zapłaciłem (mam przed okiem kwit) 902 pln za rok, zaś Allianz
    (u którego ubezpieczałem się od wielu lat -- pannę Mercedes też tam
    ubezpieczałem) zaproponował mi kontynuację za ~13 (trzynaście) kpln...
    (spytałem faceta, czy jest zdrowy umysłowo)

    Wliczając motocykl -- komunikacyjne ubezpieczenia OC w bieżącym
    życiu płaciłem ze 30 lat...

    Dziś wolę szmal wydać na okulary...

    -=-

    Jeśli zaoferujesz mniej (za dwulitrowego Diesla rzecz jasna) niż
    Uniqua -- zapewne znajdziesz wielu chętnych. ;)

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 6. Data: 2022-02-01 12:13:44
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    > Czyli trzymasz ich stronę?! Jak możesz!!

    mogłem pomóc, ale skoro miałeś problem z podaniem podstawowych danych do
    przygotowania oferty to nic na siłę

    i jak to byłeś przyciśnięty do ściany? info o kończącej się polisie jest
    wysyłane na min. miesiąc przed końcem polisy

    + taka ciekawostka, (prawie) dowolnemu klientowi agent może przyznać
    zniżkę, czasem takie zostają po innym ubezpieczonym (który ją ma, ale
    nie korzysta) więc warto rozmawiać z człowiekiem, bo system bankowy
    (sprzedający polisy) takich opcji nie ma

    przy polisie na 400 zł jakiś kosmicznych zniżek nie będzie, ale nawet 10
    zł na ulicy nie leży

  • 7. Data: 2022-02-01 12:40:42
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 1 lut 2022 o 12:13, Robert_DF pisze:

    > mogłem pomóc, ale skoro miałeś problem z podaniem podstawowych danych do
    > przygotowania oferty to nic na siłę

    Te podstawowe to nr rejestracyjny. :) Wielu ubezpieczycielom
    tyle wystarczy do podania ceny. Resztę informacji (kolor
    tapicerki, długość krawata, szerokość horyzontu myślowego,
    erotyczna orientacja dzieci sąsiada itd.) nie jest brana
    pod uwagę podczas liczenia składki lub jest zasysana z UFG.

    > i jak to byłeś przyciśnięty do ściany? info o kończącej się polisie jest
    > wysyłane na min. miesiąc przed końcem polisy

    I co z tego? Myślisz, że nie wiem, kiedy kończy się polisa OC
    mego samochodu? Albo kiedy mijają dwa ;) lata od ostatniego
    badania technicznego?... Ewentualnie -- na na ile kilometrów
    zostało mi paliwa w zbiorniku?...

> [...]
    > nie korzysta) więc warto rozmawiać z człowiekiem, bo system bankowy
    > (sprzedający polisy) takich opcji nie ma

    Jeśli masz takie możliwości -- zapewne znajdziesz wielu chętnych... ;)

    > przy polisie na 400 zł jakiś kosmicznych zniżek nie będzie, ale nawet 10
    > zł na ulicy nie leży

    Przy jakich 400? Do tej pory mam za 313 a kolejna jest za 357...
    Razem z OC jest Midi Assistance obejmujące także awarie -- Nowe
    Volvo zaczyna 14 rok swego życia z OC...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 8. Data: 2022-02-01 12:50:43
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

> [...]
    > erotyczna orientacja dzieci sąsiada itd.) nie jest brana
    > pod uwagę podczas liczenia składki lub jest zasysana z UFG.

    pesel i nr rej, vin oraz kod do taryfikacji to absolutne min., jak
    chcesz sprawdzić raport z UFG nie mając info nt. ubezpieczonego?

    > I co z tego? Myślisz, że nie wiem, kiedy kończy się polisa OC
    > mego samochodu? Albo kiedy mijają dwa ;) lata od ostatniego
    > badania technicznego?... Ewentualnie -- na na ile kilometrów
    > zostało mi paliwa w zbiorniku?...

    to dlaczego uważasz, że się pospieszyłeś? nie miałeś dość czasu na wybór
    oferty?

    > Przy jakich 400? Do tej pory mam za 313 a kolejna jest za 357...
    > Razem z OC jest Midi Assistance obejmujące także awarie -- Nowe
    > Volvo zaczyna 14 rok swego życia z OC...

    kwota szacunkowa, 300 czy 400 zł, nie można liczyć na to, że nominalnie
    zniżka wyniesie np. 200

    kilkaset złotych można "urwać" przy droższych polisach pakietowych, ale
    wtedy kluczowy jest zakres, nie wychodzi się od składki

  • 9. Data: 2022-02-01 13:01:26
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 1 lut 2022 o 12:40, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Przy jakich 400? Do tej pory mam za 313 a kolejna jest za 357...
    > Razem z OC jest Midi Assistance obejmujące także awarie -- Nowe
    > Volvo zaczyna 14 rok swego życia z OC...

    Millennium oferuje MTu24 za za jedyne 50 pln, ale niestety
    miesięcznie... Do tego 8 pln za Assistance -- też miesięcznie...
    W sumie prawie 7 stóweniek plnów rocznie, czyli niemal dwakroć
    więcej niż Uniqua... 696/357=1,94957983193277

    Obecne (kończące się) za 313 pln zaoferował mBank w Axa. :)

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 10. Data: 2022-02-01 13:27:58
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 1 lut 2022 o 12:50, Robert_DF pisze:

    > pesel i nr rej, vin oraz kod do taryfikacji to absolutne min., jak
    > chcesz sprawdzić raport z UFG nie mając info nt. ubezpieczonego?

    UFG nie ma informacji o właścicielu i VIN?
    Czym jest ów kod?

    > to dlaczego uważasz, że się pospieszyłeś? nie miałeś dość
    > czasu na wybór oferty?

    Myślałem, że drwina moja jest aż nadto wyeksponowana.

> [...]

    > kilkaset złotych można "urwać" przy droższych polisach pakietowych,
    > ale wtedy kluczowy jest zakres, nie wychodzi się od składki

    Zakres minimalny (ogólne warunki są odgórnie ustalone od lat przez
    prestidigitatorów) plus Assistance w razie awarii typu dziurawa opona.

    -=-

    Do wyliczenia (raczej oszacowania) składki nie potrzebujesz danych
    osobowych. Kowalski czy Nowakowa -- jedna chwała a o wypadkowości
    mówi UFG, nie ubezpieczający... Bez długotrwałego ;) wyliczania
    wiesz, czy potrafisz przebić cenę oferowaną przez Uniqua. Volvo
    przejąłem 5 lat temu a ubezpieczyłem na siebie po raz pierwszy
    4 lata temu -- właśnie w Axa za pośrednictwem mBanku i było
    to moje pierwsze OC po długim czasie nieubezpieczania, gdyż
    pannę Mercedes sprzedałem jesienią 2010 r.

    Ogólnie niemal wszyscy chcieli zedrzeć ze mnie z uwagi na tę przerwę
    w OC, choć raczej ;) nie powoduję wypadków... Axa nie zdarła, więc
    przyjęła ode mnie składki...

    Trudno zgadnąć przyszłość -- w przeszłości wypadkowy nie byłem
    i ubezpieczyciele zarabiali na mnie.

    Ponieważ Axa ze mnie skóry razem z resztą mego jestestwa nie
    zdarła -- raczej niechętnie szukam ofert innych ubezpieczycieli...

    -=-

    Wracając do ,,podstawowych danych'' -- są zbierane w celu
    zmęczenia przeciwnika, który woli przepłacić niż spowiadać
    się kolejny raz z długości sztućców używanych podczas obiadu
    u cioci itp... ;)

    --