  • 101. Data: 2015-10-08 11:27:50
    Temat: Re: O co chodzi w loterii paragonowej?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil "Jońca"" napisał w wiadomości grup
    >Jak to było? "Każdy problem ma eleganckie, proste, złe rozwiązanie"
    >Oczywiście, masz rację, że lepiej by było, gdyby podatki były
    >prostsze.
    >Tylko, że jak na razie, nie znalazłem "prostych" systemów, które nie
    >wykładałyby się w realnym życiu. Więc do ludzi mówiących "podatki
    >powinny być prostsze" podchodzę z rezerwą, dopóki nie podadzą swojego
    >systemu.

    A czytales ustawe o PIT ?
    Ja ostatnio zajrzalem ... przeciez tego sie juz nie da ogarnac.
    Co chwila "dla dochodow okreslonych w pkt 13.5.1 za wyjatkiem 15.8.2
    ...."

    Proste rozwiazania widze dwa:
    a) anulujemy ustawe i przestajemy pobierac PIT dopoki nie napisza
    nowej ustawy - nie dluzszej niz 20 stron A4,
    b) biura poselskie obowiazane sa wypelniac pity podatnikom w swoim
    okregu na koszt wlasny :-)

    J.

  • 102. Data: 2015-10-08 11:31:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-10-08 o 11:27, J.F. pisze:
> [...]
    > ustawy - nie dluzszej niz 20 stron A4,
    > b) biura poselskie obowiazane sa wypelniac pity podatnikom w swoim

    A po co PIT? Stawiam tezę, że przychód z tego podatku jest mniejszy niż
    koszt jego ściągnięcia i koszt tego, że wszystkie firmy muszą liczyć
    swój dochód.

    To jest tylko narzędzie służące do inwigilacji (w demokratycznym
    państwie prawnym urzeczywistniającym zasady sprawiedliwości społecznej
    nie do pomyślenia jest, aby ktoś miałby nie liczyć swojego dochodu).

    --
    Liwiusz

  • 103. Data: 2015-10-08 11:31:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldek" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2015-10-07 o 18:00, Budzik pisze:
    >Jak na 40-to milionowe społeczeństwo ....
    >- zbyt dużo biedaków liczących na ochłap ze stołu
    >(który sami nakrywają)

    Eee tam - zobacz biedote:
    https://www.youtube.com/watch?v=oYt0nT4iBIk

    Choc w sumie to wiadomo ze Hiszpania to biedny kraj ... ale przed laty
    bylo podobnie w Niemczech.

    J.

  • 104. Data: 2015-10-08 11:35:22
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > a) anulujemy ustawe i przestajemy pobierac PIT dopoki nie napisza
    > nowej ustawy - nie dluzszej niz 20 stron A4,
    Mam jeszcze prostsze. Likwidacja pit (serio). Zdaje się, że koszt
    pobrania jest +- taki jak przychód z niego (o ile nie mniejszy)[1]

    Ale podatki to nie tylko pit.
    KJ
    [1] oczywiście nie licząc kosztów (czasu or sth) po stronie podatnika.

    Kissing a fish is like smoking a bicycle.

  • 105. Data: 2015-10-08 12:02:40
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2015-10-08 o 11:31, J.F. pisze:

    > Eee tam - zobacz biedote:
    > https://www.youtube.com/watch?v=oYt0nT4iBIk

    Powinni wpuszczać w topless - albo only na golasa - LOL

    - tzw. "psychologia tłumu" potrafi czynić cuda ;)

  • 106. Data: 2015-10-08 12:06:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldek" napisał w wiadomości grup

    >Powinni wpuszczać w topless - albo only na golasa - LOL
    >- tzw. "psychologia tłumu" potrafi czynić cuda ;)

    Ale tu w zasadzie nie ma psychologii tlumu - kazdy sie o promocji
    dowiedzial, i decyzje musial sam podjac, idzie "golo" czy nie idzie.
    No owszem, mogly byc jakies srodowiska klasowe, fejsbukowe, itp ...

    Tak nawiasem mowiac, to mi sie stary kawal przypomnial - we Wroclawiu
    rok czy dwa lata temu choinki rozdawali.
    Kolejka do nich sie ustawila na kilkaset metrow ... "nie stalbym,
    wolalbym kupic" ...

    J.

  • 107. Data: 2015-10-08 14:59:40
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2015-10-08 o 12:06, J.F. pisze:

    > Tak nawiasem mowiac, to mi sie stary kawal przypomnial - we Wroclawiu
    > rok czy dwa lata temu choinki rozdawali.
    > Kolejka do nich sie ustawila na kilkaset metrow ... "nie stalbym,
    > wolalbym kupic" ...

    Gdybyś był pewien że dostaniesz i miał czas - można stać
    - ale loteria to juz zupełnie inna beczka ;)

    Pozdro

  • 108. Data: 2015-10-08 15:42:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldek" napisał w wiadomości grup
    >Gdybyś był pewien że dostaniesz i miał czas - można stać

    W zasadzie byla pewnosc ze dostane ... ale nie stalbym, wolalbym kupic
    :-)

    >- ale loteria to juz zupełnie inna beczka ;)

    No wiesz, wprowadzenie kilku paragonow to znow nie taki wielki
    wysilek. Krocej niz tamta kolejka.
    A szansa jednak jakas jest.

    J.

  • 109. Data: 2015-10-08 18:00:07
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > A po co PIT? Stawiam tezę, że przychód z tego podatku jest mniejszy niż
    > koszt jego ściągnięcia i koszt tego, że wszystkie firmy muszą liczyć
    > swój dochód.

    Ano własnie!
    Wpłacasz, liczysz, na koncu roku jakies odliczenia, zwroty - totalnie
    bezsensowne marnowanie czasu.

  • 110. Data: 2015-10-08 19:23:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-10-08 o 18:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > Ano własnie!
    > Wpłacasz, liczysz, na koncu roku jakies odliczenia, zwroty - totalnie
    > bezsensowne marnowanie czasu.

    A ponadto pewnie ponad połowa podatników ma i tak podatek płacony
    pośrednio lub bezpośrednio przez państwo, więc nawet wpływy z jego
    tytułu nie są żadnym dochodem państwa.

    --
    Liwiusz