  • 111. Data: 2015-10-08 23:35:29
    Temat: Re: O co chodzi w loterii paragonowej?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5613e45f$0$8377$6...@n...neostrada.pl

    > Celem emerytow jest otrzymywac emerytury, a celem panstwa jest miec zadowolonych
    emerytow.
    > Owszem, na zadowolonych panstwa naszego nie bardzo stac, tym niemniej celem panstwa
    jest aby emeryci otrzymali emerytury.

    Pomijając gramatykę (a raczej jej brak) -- czym wg Ciebie jest państwo?
    IMO obecnie nie należy nadużywać słów typu 'państwo'. Lepszym
    rozwiązaniem jest określenie: 'klika rządowa'.

    (; Przeciwko kilkom walczy FM bank -- zamienia kliki na gadanie. ;)

    > Oczywiscie panstwo nie musi wyplacac emerytow, ale nasze i wiele innych za cel
    sobie postawilo utrzymanie systemu emerytalnego.

    Dzięki czemu zabierze ludziom 100 miliardów a odda z tego 90;
    resztę zabierze na obsługę. Może niekoniecznie aż tak źle to
    wygląda, ale jednak ZUS żre stosunkowo bardzo dużo, zważywszy
    ,,ciężar odpowiedzialności'' -- bezmyślne (zgodne z wytycznymi
    rządu) przekazywanie.

    > Prosciej/lepiej jest obywateli opodatkowac i wyplacac, niz
    > potem z protestujacymi walczyc :-)

    Nie prościej, lecz zyskowniej. Pracujący niechętnie płacą -- wiedzą,
    że ,,państwo'' oszukuje na każdym kroku.

    > I sluzbe zdrowia, i oswiate i drogi sobie nasze panstwo za cel postawilo, a widac
    po prywatnych autostradach, ze to nie takie
    > glupie ...

    I widać, że biedni mrą bez leków i bez operacji -- bo NFZ
    zwraca tylko za wybrane terapie, wybrane zabiegi/operacje,
    wybrane leki, wybrane leczenie w ogóle...

    > Hm, nasza Rzeczpospolita szlachecka przez ~700 lat sie bez policji obywala.

    Ale zajeżdżała, jak była potrzeba. ;) Ostatni zajazd na Litwie miał miejsce
    w Panu Tadeuszu. Już wówczas Mickiewicz (Białorusin z Nowogródka) uważał,
    że czas na rozdział pomiędzy Litwą (jego ojczyzną) i Koroną. Warto dodać,
    że w tych zamierzchłych czasach podatki były znacznie niższe niż obecnie.

    pieniadze, ani jego cele ...

    > No ba, wiadomo ze urzednik/komisja bedzie wydawala, ale jak ma kupic czolgi dla
    wojska, to sam rozumiesz - on nimi jezdzil nie

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 112. Data: 2015-10-09 10:11:20
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 10/08/2015 06:31 PM, Liwiusz wrote:

    > A po co PIT? Stawiam tezę, że przychód z tego podatku jest mniejszy niż
    > koszt jego ściągnięcia i koszt tego, że wszystkie firmy muszą liczyć
    > swój dochód.

    Gdzieś tam były jakieś wyliczenia, że koszt poboru PIT jest jednak
    mniejszy od dochodów państwa z niego (ale nie chce mi się szukać).

    Zakładając, że twoja teza jest prawdziwa - zniesienie PIT wymagałoby
    również zniesienia CIT - w przeciwnym wypadku okazałoby się:

    - właściciele firm otrzymują olbrzymie pensje (bo lepiej jest wyjąć
    pieniądze z firmy jako własna pensja, niż płacić CIT)

    - firmy w zasadzie przestały mieć zyski (skoro cały zysk można sobie
    wypłacić jako nieopodatkowaną pensję)

    Innymi słowy - przy braku PIT, CIT nie miałby racji bytu.

    A CIT + PIT to już około 30% budżetu, proszę o propozycję, czym
    zastąpisz taki ubytek (podwoić akcyzę na alkohol i papierosy? 40% VAT?).

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 113. Data: 2015-10-11 16:14:26
    Od: Piotrek <p...@p...onet.pl>

    A ja mam takie pytanie - czy ta cała loteria to jakiś spóźniony primaaprilisowy żart,
    czy może jawna kpina ministerstwa finansów z Polaków? Widzieliście ile tak naprawdę
    jest tych nagród do wygrania? Samochody pomińmy milczeniem, bo one i tak trafią do
    "odpowiednich" osób, pozostańmy przy nagrodach pocieszenia. 72 (słownie:
    SIEDEMDZIESIĄT DWA) laptopy do wygrania przez CAŁY ROK? W 40-milionowym kraju? Nawet
    gdyby to była pula miesięczna, uznałbym to za śmiesznie małą liczbę. Nie czytałem
    regulaminu - czy te laptopy mają mieć diamentowe albo chociaż złote obudowy?

    Z innej beczki: czy od piątku już zdążyli coś spier... na stronie loterii? Dwa dni
    temu mogłem się na nią dostać, a dziś Avast powstrzymuje mnie z następującym
    komunikatem: "Moduł Avast Osłona WWW zablokował dostęp do tej strony, ponieważ
    następujący certyfikat jest nieważny: ssl255989.cloudflaressl.com". Czy ktoś z Was ma
    podobnie?

  • 114. Data: 2015-10-11 16:36:47
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 10/11/2015 11:14 PM, Piotrek wrote:
> [...]
    > za śmiesznie małą liczbę. Nie czytałem regulaminu - czy te laptopy
    > mają mieć diamentowe albo chociaż złote obudowy?

    Nie dogodzisz takiemu :) - nagrody są - to źle, bo to wyrzucanie
    pieniędzy, ale najwidoczniej za mało.

    Tak swoją drogą, tego typu loterie to nie jest nic nowego na świecie czy
    nawet w Europie, w państwach, gdzie ludzie nie są zbyt skorzy do
    płacenia podatków:

    http://elpais.com/elpais/2014/03/04/inenglish/139394
    5704_491405.html

    Tomasz Chmielewski