  • 1. Data: 2015-10-02 01:34:51
    Temat: Obniżka wieku emerytalnego w RP
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Na razie mamy podwyżkę tego wieku zrekompensowaną ;) obniżką wysokości emerytury. :)

    http://zus.pox.pl/zus/nowa-emerytura-jest-o-40-nizsz
    a-niz-przed-reforma.htm

    Emerytura liczona według nowych zasad jest o 40% niższa od tzw.
    starej emerytury. Tymczasem była prezes ZUS przyznaje wprost,
    iż "niższe emerytury były jednym z celów reformy, ale gdy tę
    reformę wprowadzano... nikt o tym bardzo głośno nie mówił".

    Warto przeczytać cały artykuł, aby pojąć, na czym polega sprawiedliwość
    PO roku 2008.

    Ja jedynie zapytam, czy ww. prezes to ta, która (pełniąc odpowiedzialne
    zadania) zarabia jedynie 20 kpln miesięcznie? (plus 150% premii od czasu
    do czasu)

    http://www.fakt.pl/polityka/gigantyczna-nagroda-dla-
    prezes-zus-dostala-28-5-tys-,artykuly,557026.html

    Taka praca się opłaca. Elżbieta Łopacińska (65 l.) pełni obowiązki
    prezesa ZUS zaledwie 3 miesiące, a już dostała nagrodę - jak ustalił
    Fakt, w wysokości półtorej swojej pensji! Za co? Za to, że robi to,
    co do niej należy i za co bierze co miesiąc 20 000 zł.

    Oficjalne powody przyznania nagrody to m.in. ,,sprawna waloryzacja emerytur
    i rent" - czyli wypłacenie groszowych podwyżek - oraz ,,duża aktywność
    w zakresie prewencji rentowej, czyli przeciwdziałaniu długotrwałej
    niezdolności do pracy wśród osób ubezpieczonych". To ostatnie zdanie
    faktycznie oznacza, że Rada Nadzorcza ZUS doceniła skuteczne odbieranie
    ludziom rent. O kilku takich przypadkach było głośnych w ostatnich
    miesiącach - świadczenia tracili np. ludzie bez nogi.

    Ja mam: niedowidzenie lewego oka; zez; astygmatyzm i dalekowzroczność obu oczu
    astmę na tle alergii
    uszkodzenia całego kręgosłupa (i zalecenia operowania tegoż kręgosłupa)

    Niedowidzenie oka -- w budowaniu obrazu (w czytaniu na przykład) to oko nie
    uczestniczy. Jest jakby pozbawione żółtej plamki -- widzi nią (słabo -- z uwagi
    na astygmatyzm i dalekowzroczność) przez 2 do 3 sekund, po czym widzi już tylko
    ruch. Aby skorzystać z tych 2 (czy 3) sekund, trzeba oko zamknąć na sekundę,
    czy dwie. Po kwadransie patrzenia tylko tym okiem (z mruganiem, zamykaniem
    na parę sekund itp. zabiegami) nie widzę prawie niczego -- nawet do chodzenia
    nie nadaje się to oko.

    Nawet wg orzecznika ZUS przysługuje mi renta, ale ów orzecznik nie uzna
    mnie za niezdolnego do pracy, skoro nie mam zwolnień lekarskich. :)
    (czyli brak mi tego, czego żadne prawo w Polsce nie wymaga)

    Do tego, co wyżej, dodam to, czego nie zgłaszałem -- problemy
    ze słuchem i ze stawami -- biodrami, kolanami i stawami stóp...

    To o tę sympatyczną panią chodzi?

    http://www.fakt.pl/m/crop/-850/-484/faktonline/63571
    7051799654815.jpg

    Wracając do artykułu...

    Co ciekawe, średnia długość życia w Polsce wynosi zaledwie... 77 lat.
    Gdyby przyjąć tę wartość dla celów wzoru emerytalnego, wartość składek
    dzielilibyśmy nie przez 216 miesięcy, a jedynie przez 120 miesięcy.
    W wyniku tego, emerytura byłaby niemal dwukrotnie wyższa. Ale nie jest.

    I dlatego warto przeczytać cały ten artykuł.

    -=-

    Walka przeciwko ZUS nie ogranicza się jedynie do walki o pieniędze.
    To honorowa walka o życie w ogóle o i tak zwane ,,elementarne
    poczucie sprawiedliwości''...

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2015-10-02 11:10:52
    Temat: Re: Obniżka wieku emerytalnego w RP
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > reformę wprowadzano... nikt o tym bardzo głośno nie mówił".
    >Warto przeczytać cały artykuł, aby pojąć, na czym polega

    Ale wiesz - wzor tam przedstawiony jest akurat jak najbardziej
    uczciwy, pomijajac inflacje.
    Suma skladek/przewidywana dlugosc zycia.

    Jesli chcesz wieksza emeryture, to ktos musi doplacic, a kto doplaca ?
    Ty doplacasz :-)

> [...]
    > obowiązki
    > prezesa ZUS zaledwie 3 miesiące, a już dostała nagrodę - jak

    Ale odroznij ZUS od systemu emerytalnego

> [...]
    > ostatnich
    > miesiącach - świadczenia tracili np. ludzie bez nogi.

    Ale co - odebrali, bo nie stwierdzili choroby, czy stwierdzili, ze za
    duzo zarabia ?
    No coz, renta jest dla tych, co nie moga pracowac.
    Z drugiej strony - na emeryturze moze docenia - choc o ile pamietam,
    to przy obecnych regulach nie bardzo.
    Ale to nie wina ZUS.

    J.

  • 3. Data: 2015-10-02 11:39:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 560e4a22$0$8379$6...@n...neostrada.pl

    > Ale wiesz - wzor tam przedstawiony jest akurat jak najbardziej uczciwy,

    Artykuł wyjaśnia tę uczciwość. (216 miesięcy i 120 miesięcy)
    Kiedyś USA dolary miały w PRLi kilka cen -- inną urzędową
    (chyba ze 3 dychy) i inną (ze 120) rzeczywistą. W PRLi niemal
    wszystko miało wiele ,,oblicz''. (twarzy)

    > pomijajac inflacje.

    (; Której nie ma -- jest deflacja. ;)

    > Suma skladek/przewidywana dlugosc zycia.

    > Jesli chcesz wieksza emeryture,

    Wolę zbierając na emeryturę -- omijać wiadomą panią.
    (; Nie dlatego, że ta pani tak duża zabiera, ;) ale
    dlatego, że tak wielka na tej pani spoczywa odpowiedzialność...

    > to ktos musi doplacic, a kto doplaca ? Ty doplacasz :-)

    > Ale odroznij ZUS od systemu emerytalnego

    Należy wziąć w ramki i powielać...

    > Ale co - odebrali, bo nie stwierdzili choroby, czy stwierdzili, ze za duzo zarabia
    ?

    Za dużo, to ponad 130% średniej -- czyli ponad 2500 pln na **jedną rękę**
    z dwóch rąk. Jak ktoś ma tylko jedną ręką -- to na tę jedną rękę ponad
    5 kpln miesięcznie.

    Wierzysz w to, że ludzie bez rąk czy nóg tyle zarabiają?
    Wierzysz w to, że ludzie zarabiając tyle, domagają się rent?
    (wysokości rent znasz) Szkoda czasu -- czas to pieniądz.

    > No coz, renta jest dla tych, co nie moga pracowac.

    A nie dla takich, którzy nie maja rak czy nóg...
    Masz rację -- dla tych, którzy (jak już pisałeś)
    mają osteoporozę lub którym (na starość) siada
    akomodacja oczu...

    > Z drugiej strony - na emeryturze moze docenia - choc o ile pamietam,

    Co docenią?

    > to przy obecnych regulach nie bardzo.
    > Ale to nie wina ZUS.

    A skądże!!! ZUS pracuje -- co widać choćby w zarobkach.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2015-10-02 11:56:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >ponad
    >5 kpln miesięcznie.

    >Wierzysz w to, że ludzie bez rąk czy nóg tyle zarabiają?

    Wierze. Brak nogi nie przeszkadza byc np ksiegowa czy programista.

    >Wierzysz w to, że ludzie zarabiając tyle, domagają się rent?
    >(wysokości rent znasz) Szkoda czasu -- czas to pieniądz.

    rente dostali, bo im "sie nalezala".
    A potem odbieraja, to jest protest :-)

    >A nie dla takich, którzy nie maja rak czy nóg...
    >Masz rację -- dla tych, którzy (jak już pisałeś)
    >mają osteoporozę lub którym (na starość) siada
    >akomodacja oczu...

    wysokie zarobki sugeruja, ze do pracy niezdolni nie sa, mimo w/w
    schorzen :-)

    >Co docenią?

    Ze im renty nie placili. Okres skladkowy rosnie, skladki rosna itp.
    A potem emerytura rosnie.

    >A skądże!!! ZUS pracuje -- co widać choćby w zarobkach.

    ZUS realizuje to co w ustawach i rozporzadzeniach zapisano.

    J.

  • 5. Data: 2015-10-02 12:36:56
    Od: z <...@...pl>

    Tak przy okazji;-)
    Dzisiaj w prorządowym radiu obalono tezę że kobiety po obniżeniu wieku
    emerytalnego stracą na wielkości emerytury. Ministerstwo i otoczenie
    Bronka robiło analizy.
    Jak się okazało, a było to skrzętnie ukrywane w przez rząd, większość
    kobiet nie wyrobi minimalnej kwoty emerytury czy będzie pracować 67 czy
    60 lat. I tak muszą dostać te przewidywane 900 zł czy popracują więcej
    czy mniej.
    Chodzi o budżet. Lepiej dopłacać 100 niż 300 zł os 7lat dłużej.
    Chodziło o kobiety ale to przecież i ta druga "słaba płeć" się na to
    łapie w ogromnym stopniu. WIĘC... Do kogo takie gatki? :-)
    I jak tu motywować naród do inwestowania w ZUS?
    I jak tu walczyć z szarą strefą?

  • 6. Data: 2015-10-02 12:49:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-10-02 o 12:36, z pisze:
> [...]
    > łapie w ogromnym stopniu. WIĘC... Do kogo takie gatki? :-)
    > I jak tu motywować naród do inwestowania w ZUS?

    Będzie trzeba, to się obniży minimalną emeryturę. Albo po prostu nie
    będzie jej podwyższać, niech sobie będzie 900zł za 10 lat.

    Nie rozumiem o czym w ogóle jest dyskusja, przecież to rzeźbienie w
    gównie, prawda jest taka, że de facto żadnych emerytur już niedługo nie
    będzie.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2015-10-02 13:10:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 560e54bc$0$27512$6...@n...neostrada.pl

    > Wierze. Brak nogi nie przeszkadza byc np ksiegowa czy programista.

    Skądże znowu!!! Brak nogi to żadna przeszkoda w ogóle!!
    Nawet ślepota to żadna przeszkoda w ogóle!!!
    Co innego (jak już pisałeś) osteoporoza czy
    konieczność używania okularów do czytania i pisania!

    > rente dostali, bo im "sie nalezala".

    ZUS zbiera pieniądze (wszystkim -- zwolennikom ZUS i przeciwnikom ZUS)
    właśnie po to, aby płacić renty (nie tylko renty) ludziom niezdolnym
    do etatowej pracy -- dającej mniej niż 130% średnich dochodów.

    Zarobki (wyjazdy/szkolenia zagraniczne, wydatki/afery Alota itd.)
    ludzi zatrudnionych w ZUSie mają być jedynie efektem ubocznym
    (koniecznym marginesem), nie zaś celem istnienia ZUS.

    > A potem odbieraja, to jest protest :-)

    > wysokie zarobki sugeruja, ze do pracy niezdolni nie sa, mimo w/w schorzen :-)

    Gdzie są te wysokie zarobki? Założyłeś (moim zdaniem absurdalnie -- co
    czynisz zazwyczaj na grupach dyskusyjnych) istnienie tych wysokich
    zarobków, po czym wysnułeś (oczywiście błędny) wniosek (w oparciu
    o te rzekome zarobki) zdolność do pracy.

    Napiszę Ci wprost -- odebrano renty nie z powodu wysokich
    zarobków. Odebrano, gdyż uznano, że te osoby (którym renty
    odebrano) nie są niezdolne do pracy.

    Podobnie mnie (z opisanymi chorobami i wadami wzroku -- można
    powiedzieć, że półślepca) ZUS uznał za zdolnego do pracy. Nie
    uznał, że za dużo zarabiam, lecz uznał, że mam dobry stan zdrowia.

    Co więcej -- śląc mnie na prewencję rentową z powodu narządu ruchu
    (kręgosłupa) uznać musiał, iż grozi mi niezdolność do pracy. Jednak
    niespełna rok po tym wysłaniu, uznał mnie za zdolnego, choć nie ma
    możliwości uleczenia kręgosłupa. Zatem uznał, że astma i wady wzroku
    leczą (czy niwelują) uszkodzenia kręgosłupa.

    Znam takie osoby, którym odebrano renty -- trzymają się życia resztkami
    sił. (podobnie jak ja) Nie zarabiają nic, lub zarabiają niewiele więcej
    niż nic, gdyż chory człowiek nie jest zdolny do zarabiania (nawet
    w idealnym społeczeństwie, nie w takim, które ,,oferuje'' spore
    bezrobocie) a ponadto sporo czasu musi trącić na leczenie.

    Mnie uznano za niezdolnego, skoro wysłano mnie na prewencję rentową.
    Uznano za niezdolnego na podstawie badań kręgosłupa przeprowadzonych
    za pomocą rezonansu magnetycznego.
    Niespełna rok później, gdy do ZUSu zgłosiłem wady wzroku
    i astmę na tle alergii -- uznano mnie za zdolnego do pracy.

    I właśnie tak jest z tymi, którym odbierano renty.
    Nie tylko nie zdrowieli ci, którym te renty zabierano,
    ale odwrotnie -- chorowali coraz mocniej.

    Nie brak chorób sprawiał uznanie za zdolności do
    pracy, ale odwrotnie -- nadmiar chorób ,,uzdalniał''.

    Aby było jasne -- nie ma prewencji rentowej związanej ze wzrokiem.
    Astma wg ZUSu nie jest problemem -- bo odmówiono mi prewencji z powodu
    astmy. Zatem jedynym powodem wysłania mnie na prewencję w 2013 roku był
    kręgosłup, czyli narząd ruchu.

    Choć ten kręgosłup nie wyzdrowiał, uznano mnie wiosną 2014 roku
    za zdolnego pracy po tym, jak przedłożyłem ZUSowi informację
    o astmie i wzroku.

    Masz wyjątkowe ,,zdolności'', zatem jeszcze raz wyjaśniam:

    () sam kręgosłup kwalifikuje mnie na prewencję rentową
    () kręgosłup nie może wyzdrowieć 9o tym możesz poczytać
    na stronach klinik neurochirurgicznych)
    () astma na tle alergii, poważne (niemal ślepota lewego
    oka) wady wzroku i tenże kręgosłup dają w efekcie stan
    zdolności do pracy
    () nie ma prewencji rentowej w wypadku wad wzroku
    () sama astma na tle alergii nie jest wg ZUS zagrożeniem
    w moim wypadku, bo w 2014 ZUS odmówił mi takowej prewencji

    Nie ubyło chorób i wad -- zdrowie (wg ZUS) wróciło.

    > Ze im renty nie placili. Okres skladkowy rosnie, skladki rosna itp.
    > A potem emerytura rosnie.

    Do 40% obecnej? To raz. A zero -- bez pieniędzy po prostu umrą, więc
    emerytura ominie ich. (a zgromadzone pieniądze -- zapewne wyparują, co
    w ZUSie nie dziwi; przykładowo -- wyparowało w ten sposób 8.4 miliarda
    pln) Nawet mając pieniądze, tak chorzy -- niekoniecznie dożyją wieku
    emerytalnego, nawet tego sprzed ,,reformy'' DTuska. Chorzy ludzi żyją
    krócej niż zdrowi.

    > ZUS realizuje to co w ustawach i rozporzadzeniach zapisano.

    Co kto zapisał? Stwórca wszechrzeczy? Czy parlament, a raczej PO?

    -=-

    Wróć=my do zarobków w ZUSie. 20 kpln miesięcznie plus 150% po 3 miesiącach?
    Ile to jest? To dużo czy mało? Około 10 kpln to typowa renta roczna. Czyli
    wiadoma pani za 3 miesiące ,,odpowiedzialnej prac'' (odbierania rent ludziom
    niemal martwym) zarobiła 90 kpln, czyli tyle, ile ,,zwykły'' rencista od
    ZUSu dostaje przez 9 (dziewięć) lat -- przez ponad sto miesięcy.

    Renty chorobowe są generalnie trzy:

    () zwykła; około 8 stów plnów brutto na rencistę miesięcznie
    () podwyższona (gdy powstanie niezdolności do pracy związane
    jest z wykonywaniem pracy zarobkowej)
    () obniżona (przy częściowej niezdolności do pracy); podajże 75% ,,zwyczajnej''

    http://www.zus.pl/default.asp?p=4&id=400

    Na pytanie: czy PiS wprowadza RP na ,,grecką drogę''? Można odpowiedzieć:
    ,,Niekoniecznie. Być może PiS chce zmniejszyć ilość marnowanych pieniędzy''.
    Ta jedna pani prezes (za nic) zabiera miesięcznie 3 lata przeciętnej renty.
    Nie za nic? A za co? Sam przyznajesz:

    JF> ZUS realizuje to co w ustawach i rozporzadzeniach zapisano.

    Ustawodawca (liczebniejszy w RP niż w USA) zabiera swoje...

    -=-

    Widzę kolejny post -- wyjaśniający (z powołaniem się na źródło, jakim
    jest prorządowe radia) problem rzekomego obniżenia wysokości emerytur
    związanego z obniżką wieku emerytalnego kobiet...

    "z" 560e5e4d$0$8374$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > łapie w ogromnym stopniu. WIĘC... Do kogo takie gatki? :-)
    > I jak tu motywować naród do inwestowania w ZUS?

    Jak walczyć z szarą strefą? Wystarczy te ,,szare eminencje'' ujawnić?...
    Ujawnić same ,,szare eminencje (nazwiska, rodowody, historię życia
    tychże SE...) i ujawnić zarobki oraz ,,odpowiedzialność'' pracy?...
    Nie wystarczy! Trzeba te szare eminencje odsuwać od władzy...
    A nowych/kolejnych SE do władzy nie dopuszczać.

    ZUS należy jak najszybciej zlikwidować, ale rozumnie -- ,,w baśniach
    tkwią prawdziwe dzieje''. Źle odcięta głowa potwora odrasta wraz
    z innymi/dodatkowymi głowami... Należy ludziom uświadamiać, czym
    jest ZUS, z czego utrzymuje się ZUS, ile zarabiają ludzie zatrudnieni
    w ZUSie, czym kierują się ci ludzie itd...

    Należy osłabiać lęk przed likwidacja zła. Należy oprzeć się rozum,
    o spokojne, uczciwe rozliczenia, nie zaś o emocje i sposób ,,myślenia''
    ludzi takich jak (nie gniewaj się JF) JF...

    Warto ludzi uczyć rozumnego oszczędzania na emeryturę -- na kontach,
    z których nic nie paruje, które nie gasną wraz ze śmiercią właściciela konta...

    Prosta sprawa:

    -- ZUSowi zależy na szybkiej śmierci emeryta czy rencisty
    -- bankowi nie zależy, bo pieniądze z konta nie znikną
    wraz ze śmiercią właściciela konta, lecz przekazane
    będą spadkobiercom

    -- ZUS ma duże problemy finansowe (JF umie to ,,wyjaśnić'',
    i to ,,wyjaśnić naukowo'')
    -- banki mają stale nadmiary pieniędzy (mimo różnych konfiskat
    i dodatkowych ,,podatków'' nakładanych tu i ówdzie)

    -- ZUS traktuje swych klientów jak przybłędy, jak pokutników
    słusznie skazanych przez Boga na hańbiące choroby
    -- banki szanują klientów (mnie chociażby)

    -- złe pisanie o ZUSie to problem z uzyskaniem statusu ,,niezdolności''
    -- mogę napisać dowolnie źle o banku, ale pieniędzy zgromadzonych na
    moim koncie z tego powodu nie stracę! (bank może pozwać mnie do
    sądu, gdzie będzie żądał zadośćuczynienia za obelgi czy pomówienia,
    ale samosądu nie uczyni; pani z ZUS nawet ze sklepem ,,sądzi się''
    po swojemu -- kradnąc buty)

    Można te (i podobne) zestawienia mnożyć chyba w nieskończoność.

    Ile na moim koncie w banku jest -- wiem a bank na moje każde
    żądanie mówi mi bez łaski. W ZUSie jest inaczej...

    ZUS jest jeden, banków jest masa -- ja decyduję, z którym chcę
    współpracować...

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2015-10-02 13:14:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Liwiusz" mulnfa$om0$...@n...news.atman.pl

    > Nie rozumiem o czym w ogóle jest dyskusja, przecież to rzeźbienie
    > w gównie, prawda jest taka, że de facto żadnych emerytur już
    > niedługo nie będzie.

    I to warto ludziom uświadamiać. Vincenty i jemu podobni -- będą
    mieli zapewnioną przyszłość, lecz ludzie, którzy dziś bronią
    ZUSu z lęku przed zmianami, być może umrą z głodu...

    Ja nie nakarmię... Ja mogę przestrzec.

    Pani prezes (wiadoma?) zgromadzi stosowne zabezpieczenie dla
    siebie i swych najbliższych. Ludzie jej broniący -- niekoniecznie.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2015-10-02 16:13:08
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2015-10-02 o 12:49, Liwiusz pisze:

> [...]
    >
    > Nie rozumiem o czym w ogóle jest dyskusja, przecież to rzeźbienie w
    > gównie, prawda jest taka, że de facto żadnych emerytur już niedługo nie

    dokładnie, czy naprawdę ktoś <45 r.ż. wierzy w to, że coś (sensowny
    pieniądz) otrzyma z ZUS?

    jak sobie sami nie odłożymy to za kilkanaście, kilkadziesiąt lat będzie
    naprawdę kiepsko...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 10. Data: 2015-10-03 00:50:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "RobertS" mum3di$oa6$...@s...man.poznan.pl

    > jak sobie sami nie odłożymy to za kilkanaście, kilkadziesiąt lat będzie naprawdę
    kiepsko...

    Potomni na opał przerobią, bo mogą mieć trudności
    z wydobyciem sensownych części zamiennych ze starców.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'