  • 11. Data: 2003-12-13 15:02:33
    Temat: Re: Nr wypukłych KK - bezpieczeństwo
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik $$Szalony_Kapelusznik$$ napisał:

    > Warto tez dodac, ze takie zakupy gdzies przeciez pojechaly i to raczej pod
    > konkretny adres. Sciganie odbiorcy nie powinno byc wiec jakies straszliwie
    > trudne, a jak znamy odbiorce, to i skladajacego zamowienie w sklepie
    > internetowym da sie zidentyfikowac.

    Jest tylko drobny problem z ustaleniem dokąd pojechał towar pt: "3
    godziny dostępu do gołych p..d". A za to też da się kartą zapłacić.

    pzdr

    Tomek

  • 12. Data: 2003-12-13 15:12:42
    Od: "$$Szalony_Kapelusznik$$" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Tomasz Staszewski" <t...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Jest tylko drobny problem z ustaleniem dokąd pojechał towar pt: "3
    > godziny dostępu do gołych p..d". A za to też da się kartą zapłacić.

    Owszem tu rodzi sie pewna trudnosc, ale rowniez mozna probowac scigac
    korzystajacego. Oczywiscie jest to o wiele trudniejsze i wymaga odrobiny
    checi wspopracy serwisu serwujacego gole d..py :).

    MAd Hat
    ter

  • 13. Data: 2003-12-13 17:08:59
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > 1. Co moze zrobic osoba niepowolana znajac JEDYNIE NR KARTY (nie chodzi o
    > zczytanie danych z paska lub poznanie PIN'u a jedynie o same nr'y KK)?
    > Czy może dokonać drobnych zakupów np. w internecie?

    Tak, i nie tylko w necie i nie tylko drobnych... generalnie - sam numer do
    niczego sie raczej nie przyda, do tego sa jeszcze potrzebne dane posiadacza
    umieszczone na karcie i jej data wznosci, ew. cvv2. Tak wiec sam wydruk z
    bankomatu lub posa nikomu do niczego sie nie przyda.

    > 2.Jakie są doświadczenia grupowiczów używających aktywnie wypuklych KK na
    > zakupach w sklepach i w restauracjach? Czy przytrafiły im się zakupy na
    ich koszt?
    > W internecie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.

    W cywilizowanych krajach - raczej jest bezpiecznie... Natomiast uzywanie
    karty w niektorych krajach moze dostarczyc niezapomnianych wrazen po
    otrzymaniu wyciagu :) Oczywicie - reklamacja i po problemie zazwyczaj, ale
    dochodza problemy, ze nagle karta przestaje dzialac z powodu przekroczenia
    limitu, itp. Dlatego lepiej miec podglad w karte online i co jakis czas
    kontrolowac - szczegolnie po powrocie z wakacji.

    Pozdr.,
    Piotr

  • 14. Data: 2003-12-13 19:21:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "$$Szalony_Kapelusznik$$" <s...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:brfa9k$lnu$1@atlantis.news.tpi.pl...

    Może się również okazać, ze towar wysłano na poste restante, a tam
    odebrano na podstawie fałszywego dokumentu tożsamości. Istnieje jeszcze
    kilka sposobów "spalenia za sobą mostów".

  • 15. Data: 2003-12-13 19:57:53
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> writes:

    > Co wcale nie znaczy, ze zobaczy je posiadacz. (Nauka radziecka zna
    > takie przypadki.)

    Owszem. Ale jak ktos ma karte z takiego banku... 8-)

    MJ

  • 16. Data: 2003-12-13 21:07:54
    Od: w...@g...pl (WOJSAL)

    Szanowny(a) Michal Jankowski napisal(a) Sat, 13 Dec 2003 15:00:17 +0100:

    >Sa to jednak zakupy na wylaczne ryzyko sprzedawcy. W przypadku
    >reklamacji przez posiadacza karty sprzedawca zlamanego grosza nie
    >zobaczy.

    Masz na mysli nie "reklamacje" lecz "reklamacje uznane
    przez bank". A to subtelna roznica. Prawda?

    Wyobrazmy sobie sytuacje.
    Kupuje cos w sieci. Podaje parametry karty (nr, data waznosci
    itd). Sprzedawca sprzedaje mi towar i jest OK.

    Pozniej ten sam sprzedawca (albo jakis jego znajomy),
    dokonuje transakcji z parametrami, ktore podalem wczesniej.
    Po czym poznac, ze ta transakcja nie jest autoryzowana
    przeze mnie?

    Czy przy transakcjach w sieci, przy pomocy karty,
    istnieje w ogole pojecie autoryzacji przez wlasciciela karty?
    Autoryzacja taka jest przed czy po transakcji?

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 17. Data: 2003-12-13 21:10:44
    Od: w...@g...pl (WOJSAL)

    Szanowny(a) Michal Jankowski napisal(a) Sat, 13 Dec 2003 20:57:53 +0100:

    >Owszem. Ale jak ktos ma karte z takiego banku... 8-)

    A ktore banki zapewniaja, ze transakcje z parametrami
    karty, dokonane przez osoby nieupowaznione nie beda
    na koszt wlasciciela karty?
    Po czym poznac ze transakcja jest legalna lub nie?

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 18. Data: 2003-12-20 00:57:18
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

    > Może się również okazać, ze towar wysłano na poste restante, a tam
    > odebrano na podstawie fałszywego dokumentu tożsamości. Istnieje jeszcze
    > kilka sposobów "spalenia za sobą mostów".

    Z tego tez powodu sprzedawcy maja 2 wyjscia - albo zignorowac ew.
    straty (np. w przypadku serwowania genitaliow chyba dosc rozsadne
    wyjscie), albo tez dobrze weryfikowac kupujacych - tak, by miec
    mozliwosc sciagania ich na drodze cywilnej.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH