  • 1. Data: 2003-12-13 11:02:41
    Temat: Co zrobić z kasą...?
    Od: nastar <n...@p...onet.pl>

    Mam pytanie do bardziej doświadczonych w tych sprawach:
    Na poczatku stycznia wylatuję do Iraku i co miesiąc będę otrzymywał 1360$
    wynagrodzenia przelewanego w dolarach na konto w BPH PBK - pytanie - czy warto
    czekać na mój powrót ( 6 m-cy ) z zamianą dolarów na złotówki czy może co miesiąc
    poprzez np. żonę wypłacać te pieniądze , zamieniać na złotówki i przy pierwszej
    wpłacie otworzyć jakąś lokatę złotówkową ?
    Najbardziej obawiam się o kurs dolara.
    Z góry dziękuję za odpowiedzi.

    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 2. Data: 2003-12-13 12:02:57
    Temat: Re: Co zrobić z kasą...?
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    nastar <n...@p...onet.pl> wrote:
    > jakąś lokatę złotówkową ? Najbardziej obawiam się o kurs dolara.
    > Z góry dziękuję za odpowiedzi.

    1) Powodzenia i sie tam nie daj ;)
    2) Z tym kursem cholera wie -wszystko wskazuje, ze Euro bedzie coraz
    mocniejsza, a dolar slabszy. Wychodzi wiec na to, ze lepiej je od razu
    zamieniac na zlotowki.
    Ale... No wlasnie - co my szaraczki tam mozemy wiedziec? Rownie dobrze
    oprocz zabawy Sorosa moze u nas nie wejsc plan Hausnera i wtedy lepiej miec
    twarda walute w kieszeni niz tracace na wartosci zlotowki...

  • 3. Data: 2003-12-13 17:52:50
    Od: Ubogacona Anulacja <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik nastar napisał:

> [...]
    > zamieniać na złotówki i przy pierwszej wpłacie otworzyć jakąś lokatę
    > złotówkową ? Najbardziej obawiam się o kurs dolara.

    O kurka. Powodzenia.

    A co dolara. Jesli USA doprowadzi Irak do porzadku, to dolar pojdzie w
    gore. Jesli doprowadzi do porzadku w ciagu pol roku, to po powrocie
    bedziesz mogl dolary korzystanie wymienic. Jesli nie, to dolar bedzie
    dalej dolowal. Czyli im lepiej bedziesz zbojow scigal, tym wieksze
    szanse na wysoki kurs dolara.

    Euro trzyma sie tak wysoko chyba tylko dzieki temu, ze stany topia
    mnostwo kasy w Iraku. Nie widze innego powodu takich kursow. Przeciez
    gospodarka europejska lezy i kwiczy.

    Bartol

  • 4. Data: 2003-12-14 21:06:37
    Od: "Zbyszek" <z...@W...o2.pl>

    > Najbardziej obawiam się o kurs dolara.

    słusznie; ale pół roku to długo i może być lepiej lub gorzej. Tego nikt nie
    przewiidzi i ryzko jest Twoje.

    > Z góry dziękuję za odpowiedzi.

    mniej ryzykujesz realizując co miesiąc zamianę; radzę zorientować się, czy
    można kasę wypłacać bezpłatnie - kantor na pewno da lepszy kurs niż bank.
    Bank w Polsce może pobrać prowizję za przelew otrzymany w walucie. Czasem sa
    wyjatki np. przelew na lokatę. Warto sprawdzić.