  • 1. Data: 2003-12-13 12:38:37
    Temat: Nr wypukłych KK - bezpieczeństwo
    Od: "Paweł Zieliński" <p...@g...pl>

    witam,
    Pytanie do szanownych grupowiczów o nast. sprawę: wydaje się że poznanie
    samego nr wypuklej KK przez osoby trzecie nie jest sprawą trudną (wydurki z
    POS'a, sprytni sprzedawcy, domownicy i ich goście itp.) Pytania:
    1. Co moze zrobic osoba niepowolana znajac JEDYNIE NR KARTY (nie chodzi o
    zczytanie danych z paska lub poznanie PIN'u a jedynie o same nr'y KK)?
    Czy może dokonać drobnych zakupów np. w internecie?
    2.Jakie są doświadczenia grupowiczów używających aktywnie wypuklych KK na
    zakupach w sklepach i w restauracjach? Czy przytrafiły im się zakupy na ich koszt?
    W internecie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.
    Serdeczne dzięki
    Paweł

  • 2. Data: 2003-12-13 12:42:46
    Temat: Re: Nr wypukłych KK - bezpieczeństwo
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Paweł Zieliński" <p...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:brf18c$1vc$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    ich koszt?
    > W internecie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.

    Ani razu :) okres czasu - ok 5 lat.

    --
    JaKi

  • 3. Data: 2003-12-13 12:43:34
    Od: "seb" <a...@a...pl>

    > 1. Co moze zrobic osoba niepowolana znajac JEDYNIE NR KARTY (nie chodzi o
    > zczytanie danych z paska lub poznanie PIN'u a jedynie o same nr'y KK)?
    > Czy może dokonać drobnych zakupów np. w internecie?

    Znając dane z wierzchu karty (nr, data ważności, imie i nazwisko oraz nr CVV
    z drugiej strony karty) można sobie zakupy w necie robić. I to niekoniecznie
    male.

    pzdr
    Seb

  • 4. Data: 2003-12-13 14:00:17
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "seb" <a...@a...pl> writes:

    > Znając dane z wierzchu karty (nr, data ważności, imie i nazwisko oraz nr CVV
    > z drugiej strony karty) można sobie zakupy w necie robić. I to niekoniecznie
    > male.

    Sa to jednak zakupy na wylaczne ryzyko sprzedawcy. W przypadku
    reklamacji przez posiadacza karty sprzedawca zlamanego grosza nie
    zobaczy.

    MJ

  • 5. Data: 2003-12-13 14:07:38
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Michal Jankowski wrote:
    > "seb" <a...@a...pl> writes:
    [...]

    > Sa to jednak zakupy na wylaczne ryzyko sprzedawcy. W przypadku
    > reklamacji przez posiadacza karty sprzedawca zlamanego grosza nie
    > zobaczy.

    Co wcale nie znaczy, ze zobaczy je posiadacz. (Nauka radziecka zna takie
    przypadki.)

    KJ

  • 6. Data: 2003-12-13 14:28:12
    Od: "Paweł Zieliński" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Sa to jednak zakupy na wylaczne ryzyko sprzedawcy. W przypadku
    > reklamacji przez posiadacza karty sprzedawca zlamanego grosza nie
    > zobaczy.

    Właśnie to jest interesujące. Będę drążył dalej i zapytam czy ktoś
    wie jak to działa, tzn. takich przypadków powinno być teoretycznie sporo a
    jednak chyba nie słyszy się o tym. Czy to dlatego że nieuczciwych sprzedawców
    jest niewielu czy że reklamacje są rzeczywiście uwzględniane (trudno mi to
    sobie wyobrazić jak udowodnić bankowi że to nie ja wykonałem zakupy)?

    Dzięki
    Paweł

  • 7. Data: 2003-12-13 14:38:48
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Paweł Zieliński napisał:

> [...]
    > jest niewielu czy że reklamacje są rzeczywiście uwzględniane (trudno mi to
    > sobie wyobrazić jak udowodnić bankowi że to nie ja wykonałem zakupy)?

    A nie przyszło Ci do głowy, że to bank powinien Tobie udowodnić, że
    dokonałeś? Ty mówisz, że nie dokonałeś i piłeczka jest po stronie banku.

    pzdr

    Tomek

  • 8. Data: 2003-12-13 14:48:59
    Od: "$$Szalony_Kapelusznik$$" <s...@w...pl>

    CVV

    > Sa to jednak zakupy na wylaczne ryzyko sprzedawcy. W przypadku
    > reklamacji przez posiadacza karty sprzedawca zlamanego grosza nie
    > zobaczy.

    Warto tez dodac, ze takie zakupy gdzies przeciez pojechaly i to raczej pod
    konkretny adres. Sciganie odbiorcy nie powinno byc wiec jakies straszliwie
    trudne, a jak znamy odbiorce, to i skladajacego zamowienie w sklepie
    internetowym da sie zidentyfikowac.

    MAd Hat
    ter

  • 9. Data: 2003-12-13 14:50:52
    Od: "Paweł Zieliński" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > A nie przyszło Ci do głowy, że to bank powinien Tobie udowodnić, że
    > dokonałeś? Ty mówisz, że nie dokonałeś i piłeczka jest po stronie banku.

    Ok, już chyba zrozumiałem jak to działa. Tzn. bank może nie chcieć realizować
    rachunków od "podejrzanych" sprzedawców i dlatego generalnie takie sytuacje
    rzadko się zdarzają.

    Dzięki
    Paweł

  • 10. Data: 2003-12-13 14:57:19
    Od: "$$Szalony_Kapelusznik$$" <s...@w...pl>

> [...]
    > 2.Jakie są doświadczenia grupowiczów używających aktywnie wypuklych KK na
    > zakupach w sklepach i w restauracjach? Czy przytrafiły im się zakupy na

    Uzywam KK ponad dwa lata i dwoch roznych. Nigdy nie zdazyla sie transakcja
    niewiadomego pochodzenia.
    Dokonywalem takze zakupow internetowych (3 czy 4 razy wiec nie jest to moze
    jakas bardzo reprezentatywna probka).
    Za to zdazaja sie od czasu do czasu bledy w ksiegowaniu, tzn. na wyciagu z
    KK kwota obciazenia jest wieksza niz byla w rzeczywistosci (np. w tym
    miesiacu stacja paliw Orlen zamiast 144,28 obciazyli 144,55 PLN - oczywiscie
    reklamacja w toku). Dlatego sugeruje dokladnie sprawdzac wyciagi.

    MAd Hat
    ter