  • 131. Data: 2017-11-25 18:01:06
    Temat: Re: Nowe numery rachunów ZUS
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski p...@c...fontem.lucida.console

    > Wczoraj był czarny piątek -- ile zapytań nadchodzi naraz do sklepów?
    > Bywają akcje trwające tylko chwilę -- w takiej chwili wali ,,pół''
    > świata (pół miliarda naraz?) do sklepu...

    ja zrobiłem jakies 20 zakupów w ciagu ostatniej poltora godziny na
    allegro :))

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Henry Louis Mencken

  • 132. Data: 2017-11-25 18:01:06
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > Nie istnieje, bo obecnie przelew do ZUS jest przelewem specjalnym
    > i w nowej rzeczywistości obecnego sposobu po prostu nie będzie
    > w interfejsie bankowo-podatnikowym. A gdyby nawet był jakiś
    > odrębny sposób zlecania, zapewne by wystarczyło wpisanie
    > samego NIPu i kwoty.
    >
    > Zabawne będzie, jeśli banki tak właśnie uczynią -- przelew na ZUS
    > będzie nadal specjalny, ale wpisać trzeba będzie jedynie NIP i
    > kwotę. ;) Tak banki przekonają ludzi o możliwości przejęcia roli
    > ZUSu? Zapewne nie, ale to byłby jeden z wielu dobrych argumentów.

    Z ciekawosci - czy w jakims banku przelewy do zus sa nadal tak drogie jak
    były kiedys?
    Te banki pewnie zachowaja formatke, a kto wie czy inne tez nie - skoro i
    tak juz ja maja...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?

  • 133. Data: 2017-11-25 18:01:06
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Sir_Robak s...@o...pl ...

    > W tym momencie można by zamknąć temat ;)

    Tu sie dopiero ten watek zaczyna...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'

  • 135. Data: 2017-11-25 19:00:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kamil Jońca k...@p...onet.pl ...

    > Skup się i odpowiedz na pytanie: czy możesz się na tym oprzeć gdy
    > jednak coś pójdzie nie tak?

    Na dyspozycjach ktore dostaniesz od ustawodawcy? Oczywiście.
    Co miałoby pójsc nie tak?

    > Jeśli ich nie widzisz, to chyba Ci już nie jestem w stanie
    > wytłumaczyć. Chodzi mi głównie o takie pierdoły jak prywatność.

    Prywatnosc czego? Przypisania nip do indywidualnego numeru rachunku w zus
    do wpłat? A w czym to miałoby przeszkadzac?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."

  • 134. Data: 2017-11-25 19:00:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kamil Jońca k...@p...onet.pl ...

    > Jeśli ich nie widzisz, to chyba Ci już nie jestem w stanie wytłumaczyć.
    > Chodzi mi głównie o takie pierdoły jak prywatność.

    I jeszcze dopowiem: ten numer mozesz sobie przeciez sprawdzic na stronie
    eskladka dla kazdego przedsiebiorcy... Wiec to nie jest zadna tajemnica.
    Tutaj chodzi tylko o sposób przekazania - razem w bazie czy poprzez
    indywidualne zapytania przy kazdej potrzebie...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."

  • 136. Data: 2017-11-25 19:41:59
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> writes:

    [..]

    > Tutaj chodzi tylko o sposób przekazania - razem w bazie czy poprzez
    > indywidualne zapytania przy kazdej potrzebie...
    No właśnie.

    A jeśli dla Ciebie nie ma różnicy, to czemu nie można np. w księgach
    wieczystych wyszukiwać po peslu na przykład, tylko trzeba jednak mieć
    numer?

    KJ

    I'm not afraid of death -- I just don't want to be there when it happens.
    -- Woody Allen

  • 137. Data: 2017-11-25 20:39:33
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-11-25, Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> wrote:

    [...]

    > Nie wiem, o czym Ty rozmawiasz, ale wątek dotyczy właśnie tego generatora.

    Wątek omawia sposoby *skutecznego powiadomienia* klientów ZUSu
    o ich indywidualnych numerach, a nie jakiś wydumanych i wymyślonych
    generatorów. To że składową numeru jest NIP, nie oznacza że to
    wystarczy do wygenerowania numeru rachunku.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 138. Data: 2017-11-25 20:47:31
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-11-25, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > Dokładnie takie same argumenty słyszałem - pracochłonne, drogie,
    > wymagałoby wielu zmian.
    > A potem okazywało się, ze zrobił to jeden informatyk w godzinach pracy.

    Nie, nie dokładnie to samo. Tworzysz plotki i rzeczywistość na
    bazie informacji które możesz tylko Ty zweryfikować, więc wybacz
    ale nie dam wiary.

    > Alez oczywiście ze mamy.

    Nie, nie mamy. Od stycznia musi działac.

    > Przeciez to rzad projektował zmiany wiec i zmiane mogł zaprojetowac
    > tak zeby czas był.

    Nie. Rząd nie zaprojektował formatu numeru rachunku.
    Określił tylko warunek, że miał być indywidualny.
    Szczegóły techniczne, opracowanie przetargów i wykonanie
    zmian już pozostawił ZUSowi.

    > Poza tym mowimy o wielu zmianach a tu a jednej prostej sprawie.

    Mam odmienne stanowisko i tłumaczyłem dlaczego.

    > To ja nie wiem jak te organizacje sobie radza na codzien skoro taka
    > pierdoła kosztuje tyle i tyle.

    No właśnie. Nie wiesz.

    > To jak wprowadzaja nowy produkt to pewnie na starcie pare milionów na
    > start zeby przycisk odpowiedni zrobic.

    To może zobacz ile kosztują systemy typu SAP albo ich wdrożenia.
    Albo ile realnie kosztuje napisanie systemu księgowego, czy systemu
    bankowego. To że koszt jest rozkładany na mnóstwo osób i go nie widzisz,
    nie zmienia faktu że w IT koszty są ogromne.

    [...]

    > Dlaczego spieprzono? Nie dlatego ze było za mało kasy tylko dlatego ze
    > było za duzo posredników.

    O to jakaś nowa teoria.

    > Ale to jest inny temat bo my tu o jednym elemencie formatki mowimy, a nie
    > o całym systemie budowanym od nowa.

    Nie. Nie mówimy o jednym elemencie formatki.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 139. Data: 2017-11-25 20:52:18
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-11-25, Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> wrote:

    > "Wojciech Bancer" s...@p...org

    > Biznesmen nie potrafi zrozumieć zmiany nr rachunku bankowego?
    > Ja przeżyłem **kilka** zmian **formatu** a nrów w ogóle miałem setki...

    Nie rozumiesz podstawowej rzeczy. Nie każdy siedzi codziennie z nosem
    w internecie i śledzi co się zmienia w systemach prawnych, żeby się zorientować,
    że coś się zmieniło w systemie, który od lat się nie zmieniał.
    A tu chodzi przede wszystkim o to by skutecznie dotrzeć do zainteresowanych
    a nie do pośredników.

    > To nie jest zmiana nru rachunku prywatnej osoby, ale nr rachunku
    > ZUSu -- odbiorcą jest tutaj NBP a klientami NBP są tylko instytucje
    > zaufane...

    Odbiorca jest tutaj ZUS, a nie NBP.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 140. Data: 2017-11-25 20:54:22
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-11-25, Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> wrote:

    [...]

    > Raz jeszcze -- zmiana dotyczy ludzi aktywnych, prowadzących biznes.

    Nie, nie tylko tych ludzi.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com