  • 11. Data: 2013-03-25 12:21:17
    Temat: Re: No i wyruchali Cypr
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Budzik wrote:
    > Osobnik posiadający mail w...@g...pl.invalid napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Po kilku wizytach w krajach południowych generalnie nie mam dla nich żalu.
    > Kryzys a tym leniom i tak nie chce się podnieśc z ziemi pieniędzy.

    Trafne spostrzeżenia.
    To jest po prostu kultura krajów południa.
    Jakoś to będzie, a narazie bawmy się.
    Tylko Polskę coś pierdyknęło bardziej na północ.

    > Pytanie, co się stanie po opdatkowaniu i otwarciu banków? Wszyscy pójdą
    > wypłacić kasę i system upadnie itak?

    Sądzę, że limity pozostaną przez długi jeszcze czas.

  • 12. Data: 2013-03-25 12:34:58
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On Mon, 25 Mar 2013 09:11:23 +0100
    Michał Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    > Gdyby nie wspólna waluta, to by się zdewaluowało cypryjską walutę o
    > 15%, straciliby wszyscy, także trzymający oszczędności w materacu, i
    > byłoby git, jak setki razy wcześniej.

    A tak drobni ciulacze nie stracili nic (poza nerwami).

    Choc ciezko powiedziec, czy to dobrze, czy zle.

    Przypominam, ze w przypadku upadku bankow w Europie w ostatnich latach,
    ludzie tracili z reguly wszystkie oszczednosci powyzej sumy
    gwarantowanej; 25%-40% mozna wiec nazwac bardzo umiarkowana cena jak na
    upadlosc cypryjskiego Laiki banku, ktory narobil 25 mld euro dlugu.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptravaler.com

  • 13. Data: 2013-03-25 12:58:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Gdybym był złośliwy, to życzyłbym Ci, abyś sprzedał mieszkanie, a
    > następnego dnia rząd Ci zajumał 40%, bo śmiałeś mieć na koncie powyżej
    > 100 tysięcy zł. W końcu na chleb i tak będziesz miał.

    Po pierwsze nie mylmy 100.000 zł z euro.

    > Albo jeszcze lepiej - parz, jak rząd juma Ci właśnie 40% z dopiero co
    > otrzymanego kredytu.
    >
    > Kradzieży nie można relatywizować. Okradanie złodzieja jest nadal
    > złodziejstwem i nie jest usprawiedliwione.

    Nie twierdzę, że dobrze się stało, czy zeby mi sie to podobało.
    Twierdze ze:
    - południowcy to lenie
    - praktycznie nie płacili podatków, wiec teraz zapłaccili zaległy

    Najwyżej kupią sobie gorsze mieszkanie :)

  • 14. Data: 2013-03-25 13:58:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Chmielewski t...@n...wpkg.org ...

    > A tak drobni ciulacze nie stracili nic (poza nerwami).

    Własnie tez nie zrozumiałem tej alegorii o tym, ze wspolna waluta zła a
    gdyby jej nie było, to mieszkancy cypru mieliby tak dobrze.

    > Choc ciezko powiedziec, czy to dobrze, czy zle.

    Uczymy się na błędach.

> [...]
    > gwarantowanej; 25%-40% mozna wiec nazwac bardzo umiarkowana cena jak na
    > upadlosc cypryjskiego Laiki banku, ktory narobil 25 mld euro dlugu.

    Dokładnie.

  • 15. Data: 2013-03-25 14:07:32
    Od: TrzyLinie <t...@o...pl>

    W dniu 2013-03-25 12:58, Budzik napisał(a):
    > Nie twierdzę, że dobrze się stało, czy zeby mi sie to podobało.
    > Twierdze ze:
    > - południowcy to lenie
    > - praktycznie nie płacili podatków, wiec teraz zapłaccili zaległy

    No i że na chleb nikomu nie zabraknie ;)

    --
    TrzyLinie

  • 16. Data: 2013-03-25 14:09:23
    Od: MK <m...@i...pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> Wrote in message:

    > A co, masz ponad 100 tysięcy euro na lokacie? ;->

    a to tylko z detalicznych sobie biorą? jak pracodawcy zabiorą 40%
    tego co ma na pensje będzie ok?

    --
    pozdrawiam
    MK

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://www.piaohong.tk/newsgroup

  • 17. Data: 2013-03-25 14:10:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.03.2013 09:11, Michał Jankowski pisze:

    > Gdyby nie wspólna waluta, to by się zdewaluowało cypryjską walutę o 15%,
    > straciliby wszyscy, także trzymający oszczędności w materacu, i byłoby
    > git, jak setki razy wcześniej.

    A tak stracili tylko ci, co trzymali wielkie majątki - a nie drobni
    ciułacze.

    > Wspólna waluta przy osobnych gospodarkach stwarza tylko nowe problemy.

    Ale i nowe rozwiązania.

  • 18. Data: 2013-03-25 14:12:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.03.2013 12:18, witek pisze:

    > Ale nie u nich.

    No to jesteś dziany i cię stać na taki podatek-niespodziankę ;->

  • 19. Data: 2013-03-25 14:52:06
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2013-03-25 13:58, Budzik pisze:
    > Uczymy się na błędach.

    Ile można się uczyć na błędach. Co powiesz swoim wnukom jak zapytają
    Ciebie dlaczego popierałeś w ciemno coś co nie miało podstaw do
    funkcjonowania i doprowadziłeś swoją biernością kolejne pokolenia do
    biedy. :-) Komunistyczne finansowe bankructwo ma się znowu powtórzyć?
    To już przeżyłem i wystarczy!!!
    Tyle było propagandy że instytucje unijne trzymają w ryzach głupie rządy
    podwładnych państw i zachłannych inwestorów bo nie będą mogli grać na
    kursach. Jak to będzie pięknie bo wszystkie małe niedogodności przykryje
    wielka wspólna waluta i płynące z niej świetliste dobro. :-) Żeby to
    jeszcze tak działało jak powinno. Znaczy te ryzy. Ale to nie działa. Ile
    trzeba jeszcze nauczek?
    Ile trzeba utopić kasy w ratowanie banków które (śmiem powiedzieć już
    teraz) robią to świadomie i z premedytacją

    "Nic się nie stało. Euro nic się nie stało"

    Phii... Taka analogia :-)

    Wiem. Jutro mamy kolejny mecz i na pewno nam się uda. Kolejne wielkie
    zwycięstwo przykryje ostatnią nieistotną porażkę. Jest dobrze :-)

    Zrzućmy się tylko jeszcze raz jako obywatele bo przecież kryzys i trzeba
    wspomóc. Żałość!!!

  • 20. Data: 2013-03-25 14:59:26
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2013-03-25 14:07, TrzyLinie pisze:

    > No i że na chleb nikomu nie zabraknie ;)

    Z dzisiaj.
    Najbiedniejsze polskie województwa mają już szansę dogonić średnią za 80
    lat. Fajny sprawny mechanizm. Nie ma co. :-)

    Niech Cypryjczycy bankrutują bo sobie zasłużyli. Dotacje tym co "gryzą
    trawę" i jakoś ciągną mimo że sami się w bagno nie pchali.
    Znowu piłkarska analogia :-)