  • 1. Data: 2013-03-25 05:32:17
    Temat: No i wyruchali Cypr
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Lokaty 100+ tys euro zostaly "oprocentowane" na 25% - 40%

    Kto nastepny?
    Grecja, Hiszpania, Portugalia, Włochy czy Polska.

  • 2. Data: 2013-03-25 05:55:56
    Temat: Re: No i wyruchali Cypr
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > Lokaty 100+ tys euro zostaly "oprocentowane" na 25% - 40%

    Erm. Nie żebym jakoś specjalnie brnonił tej decyzji. Ale czy przypadkiem
    alternatywą nie byłaby upadłość i "opodatkowanie" rzędu 90%?
    KJ

    Do not write below this line.

  • 3. Data: 2013-03-25 08:13:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.03.2013 05:32, witek pisze:

    > Lokaty 100+ tys euro zostaly "oprocentowane" na 25% - 40%
    >
    > Kto nastepny?
    > Grecja, Hiszpania, Portugalia, Włochy czy Polska.

    A co, masz ponad 100 tysięcy euro na lokacie? ;->

  • 4. Data: 2013-03-25 08:39:12
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2013-03-25 05:55, Kamil Jońca pisze:
    > Erm. Nie żebym jakoś specjalnie brnonił tej decyzji. Ale czy przypadkiem
    > alternatywą nie byłaby upadłość i "opodatkowanie" rzędu 90%?

    Wczoraj pewien Polak tam mieszkający opowiadał że od 2 lat już się
    wszystko sypało.
    Ja się pytam co robił przez ten czas ichniejszy rząd, co robiły
    instytucje unijne i inne "wiarygodne" instytucje nadzorujące banki.
    A może już przyszła pora przestać na siłę ratować coś co do uratowania
    nie jest. Może to będzie zdrowsze dla naszych dzieci?
    Ale czy ktoś myśli teraz o przyszłości.
    "Ważne żeby za naszych rządów nie pierdyknęło"

  • 5. Data: 2013-03-25 09:11:23
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 25.03.2013 08:13, Andrzej Lawa pisze:

    > A co, masz ponad 100 tysięcy euro na lokacie? ;->

    Gdyby nie wspólna waluta, to by się zdewaluowało cypryjską walutę o 15%,
    straciliby wszyscy, także trzymający oszczędności w materacu, i byłoby
    git, jak setki razy wcześniej.

    Wspólna waluta przy osobnych gospodarkach stwarza tylko nowe problemy.

    MJ

  • 6. Data: 2013-03-25 10:58:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail w...@g...pl.invalid napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Lokaty 100+ tys euro zostaly "oprocentowane" na 25% - 40%
    >
    > Kto nastepny?
    > Grecja, Hiszpania, Portugalia, Włochy czy Polska.

    Po kilku wizytach w krajach południowych generalnie nie mam dla nich żalu.
    Kryzys a tym leniom i tak nie chce się podnieśc z ziemi pieniędzy.

    Ale spójrzmy na tę sytuację nieco inaczej:
    - oni praktycznie nie płacą podatków (jakieś śmieszne 5%???) więc w sumie
    teraz zaplacą zaległy za 2 lata - to chyba i tak niewiele
    - ponoć wiele tej kasy to jakaś podejrzana kasa z przekrętów
    - powyżej 100.000 sprawia, że raczej na chleb nikomu nie zabraknie

    Pytanie, co się stanie po opdatkowaniu i otwarciu banków? Wszyscy pójdą
    wypłacić kasę i system upadnie itak?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

  • 7. Data: 2013-03-25 11:28:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-25 10:58, Budzik pisze:
    > - powyżej 100.000 sprawia, że raczej na chleb nikomu nie zabraknie

    Gdybym był złośliwy, to życzyłbym Ci, abyś sprzedał mieszkanie, a
    następnego dnia rząd Ci zajumał 40%, bo śmiałeś mieć na koncie powyżej
    100 tysięcy zł. W końcu na chleb i tak będziesz miał.

    Albo jeszcze lepiej - parz, jak rząd juma Ci właśnie 40% z dopiero co
    otrzymanego kredytu.

    Kradzieży nie można relatywizować. Okradanie złodzieja jest nadal
    złodziejstwem i nie jest usprawiedliwione.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2013-03-25 12:17:53
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On Mon, 25 Mar 2013 11:28:54 +0100
    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

> [...]

    > otrzymanego kredytu.
    >
    > Kradzieży nie można relatywizować. Okradanie złodzieja jest nadal
    > złodziejstwem i nie jest usprawiedliwione.

    Niedawno na Litwie upadl bank, Ukio Bankas.

    Wlasciciele depozytow powyzej 100 tys. EUR stracili swoje oszczednosci
    (w szczegolnosci duze firmy i jednostki panstwowe, choc pewnie
    znalezli sie tam i tacy, co sprzedali wlasnie mieszkanie czy otrzymali
    kredyt).

    W przeciwienstwie do Cypru, rzad Litwy nie dostal od EU zadnego
    wsparcia, choc to juz drugi upadek banku w tym kraju w ostatnich latach.

    Zlodziejstwo to, czy po prostu respektowanie prawa (i troche zdrowego
    rozsadku: nie pakuj wszystkich swoich oszczednosci do jednego banku,
    szczegolnie, jesli twoj kraj ma olbrzymie problemy od wielu lat)?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 9. Data: 2013-03-25 12:18:16
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > A co, masz ponad 100 tysięcy euro na lokacie? ;->

    Ale nie u nich.

  • 10. Data: 2013-03-25 12:19:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michał Jankowski wrote:
    > Wspólna waluta przy osobnych gospodarkach stwarza tylko nowe problemy.

    dokładnie.
    to jest sztuczny twór utrzymywany sztucznie przy życiu.