  • Data: 2017-04-12 11:35:51
    Temat: Re: No i po gotówce...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup
    On 4/11/2017 2:19 AM, Marek wrote:
> [...]
    wce,730732.html

    >Nie ma to jak pismacy, ktorzy robią sensację.

    Ale wyjatkowo bylo jednak inaczej.
    Ministerstwo ma taki pomysl, dziennikarze o tym pisza.

    To Marek wymysla jakies sensacyjne tytuly :-)

    >Do tej proy było tak: dostawałeś gotówkę jeśli nie podałeś innego
    >sposobu wypłaty. Musiałeś składać wniosek o przelew na konto.

    To chyba jakies dawne czasy wspominasz, albo ja w nowoczesnych firmach
    pracuje.
    Pracownikom placi sie przelewem, nie inaczej.
    Owszem, moze i tam na poczatku ksiegowa kazala wypelnic "wniosek",
    moze i nawet byl napis "wniosek", ale podane w trybie oznajmujacym -
    "prosze wypelnic, abym mogla przelac pensje" - i kto bedzie z tym
    polemizowal :-)

    Ale moze na prowincji jest inaczej.
    I wynika to z dwoch powodow:
    a) niechec firmy do utrzymywania formalnej kasy i transportow grubszej
    gotowki,
    b) checi pracownikow do posiadania konta w banku ... gotowka to
    klopot,

    A dodatkowo cos mi sie kojarzy
    c) obowiazujacy termin wyplaty wynagrodzenia ... a jak pracownik na
    L4, w delegacji, na urlopie - kara jakas nie grozi ?
    d) rozliczanie ksiegowe, jak sie odebranie wyplaty spozni, to wchodzi
    w koszta w miesiacu wyplacenia, ale przeciez koszt powstal w
    poprzednim, trzeba jakies rezerwy tworzyc, rozliczac w kolejnym
    miesiacu - najprosciej to jednak przelac pod koniec miesiaca i jest
    spokoj i trzy razy mniej roboty :-)

    No i gdzie taka gotowke przechowywac, jak sie pare osob nie zglosi ?
    Jak jest duza firma, jest sejf i ochrona, to w sejfie,
    ale jak wynajmujesz pare pomieszczen ? Ochrona niby jest, ale sejfu
    nie ma :-)

    J.