  • 11. Data: 2003-09-26 14:20:34
    Temat: [OT] Re: Niechcialbym krakac ale zle mi to pachnie
    Od: "Jacek P." <p...@p...pl>

    > No tak tylko, że to dodatnie sprzężenie to twór czysto teoretyczny,
    > praktyce nie stosowany, dlatego nawet nie przyszło mi do głowy.
    > Ale perpetuum mobile to też czysto teoretyczna zabawka więc pewnie
    jest
    > remis :)

    Dodatnie sprzężenie to twór teoretyczny?? To zadzwoń do radia, niech
    Ciebie wpuszczą na antene, zrób głośniej odbiornik i coś powiedz -
    zobaczysz teorię.

    Pozdrawiam
    Jacek P.

  • 12. Data: 2003-09-26 14:31:12
    Temat: Re: [OT] Re: Niechcialbym krakac ale zle mi to pachnie
    Od: "Kamil Jonca (newsy)" <k...@p...onet.pl>

    On 2003-09-26 16:20, Jacek P. wrote:
    [...]

    > Dodatnie sprzężenie to twór teoretyczny?? To zadzwoń do radia, niech
    > Ciebie wpuszczą na antene, zrób głośniej odbiornik i coś powiedz -
> [...]
    Innym przykładem dodatniegi sprzężenia zwrotnego są elektrownie atowmowe
    w których moderatorem jest grafit..
    a jak to zadziałało to mogliśmy widzieć na przykładzie Czernobyla
    ....teoria.... powiadacie...
    KJ
    --
    JID: kjonca (małpa) chrome (kropka) pl
    Matryca: OK (na razie)

  • 13. Data: 2003-09-26 15:50:50
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@p...pl>

    Żeby się poznęcać - jeszcze inny przykład to układ krzepnięcia krwi :))))))
    Albo odchudzanie sie przez moją znajomą: odchudza się, bo jest gruba. Im
    jest grubsza, tym się bardziej denerwuje. Im się bardziej denerwuje, tym
    bardziej ciągnie ją do jedzenia. Im więcej je, tym jest grubsza. Niedługo
    pęknie.
    T.

  • 14. Data: 2003-09-26 16:43:56
    Temat: Re: Niechcialbym krakac ale zle mi to pachnie
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    > poza tym nie bedziemy mieć Argentyny

    a od kogo masz takie informacje?
    od Leszka? :))

    Pozdrawiam
    Zbiggy

  • 15. Data: 2003-09-26 17:27:10
    Od: "Marcin" <m...@w...pl>

    przecież to nie Bacerowicz tylko kolejni "fachowcy" z SLD

    Marcin

    Użytkownik "Grzegorz" <g...@U...pl> napisał w wiadomości
    > Uzytkownik "Grzegorz Kasperek" <g...@w...lublin.pl> napisal w
    > wiadomosci news:bl1a6b$589$1@news.lublin.pl...

    http://www.bankier.pl/wiadomosci/article.html?articl
    e_id=879327&type_id=1&or
    der=priority&priority=2-20

  • 16. Data: 2003-09-26 18:04:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | No tak tylko, że to dodatnie sprzężenie to twór czysto teoretyczny, w
    | praktyce nie stosowany, dlatego nawet nie przyszło mi do głowy.

    Powiedz to wszystkim, którzy zajmują się drganiami. Bo już kilka całkiem
    poważnych konstrukcji "spadło" z powodu dodatniego sprzężenia zwrotnego.
    Choćby mosty wiszące i przechodzące wojsko.

  • 17. Data: 2003-09-26 22:20:51
    Od: "Grzegorz" <g...@U...pl>

    Użytkownik "Marcin" napisał
    > przecież to nie Bacerowicz tylko kolejni "fachowcy" z SLD

    widze, ze sie nie zrozumielismy
    to mialo byc sarkastyczne, ale chyba odczytales to inaczej

    takie mamy autorytety jakie wybiera sobie narod... :-((((
    Endrju! prowadz wodzu!

    Grzegorz

  • 18. Data: 2003-09-27 05:48:23
    Od: "MarSzal" <m...@w...pl>

    hehe - sorki pomyliły mi się się Grzegorze
    mój post miał dotyczyć postu Grzegorza Kasperka
    no nic - mylić się jest rzeczą ludzką

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2003-09-27 10:37:21
    Od: "Piotr Hołda \(usuń z adresu co niepotrzebne\)" <p...@w...pl>

    W artykule news:bl1v9s$228$3@inews.gazeta.pl,
    niejaki(a): Robert Tomasik z adresu <r...@g...pl> napisał(a):

    > Powiedz to wszystkim, którzy zajmują się drganiami. Bo już kilka
    > całkiem poważnych konstrukcji "spadło" z powodu dodatniego sprzężenia
    > zwrotnego. Choćby mosty wiszące i przechodzące wojsko.

    Mylisz sprzężenie zwrotne z rezonansem.
    Ktoś inny myli w ten sposób sprzężenie zwrotne z reakcją łańcuchową.
    Oczywiście możecie mnożyć bez końca przykłady występujące w przyrodzie lub
    niepożądane efekty, które można nazwać dodatnimi sprzężeniami zwrotnymi, ale
    pisząc 'w praktyce nie stosowany' miałem na myśli konstrukcje celowe, w
    których sprzężeń dodatnich nikt nie stosuje. Konstruując jakiś układ
    automatyki raczej zależy nam na tym, żeby był stabilny.

    --
    *Pozdrawiam*
    /Piotr Hołda/

  • 20. Data: 2003-09-28 09:17:15
    Od: "Kamil Jonca (newsy)" <k...@p...onet.pl>

    On 2003-09-27 12:37, Piotr Hołda (usuń z adresu co niepotrzebne) wrote:

    > W artykule news:bl1v9s$228$3@inews.gazeta.pl,

    > Mylisz sprzężenie zwrotne z rezonansem.
    > Ktoś inny myli w ten sposób sprzężenie zwrotne z reakcją łańcuchową.
    Co takiego ? Sprzężenie zwrotne to po prostu ogólna nazwa pewnych sytuacji.
    Szczególnym przypadkiem jest rezonans mostu, innym szczególnym wybuch
    (nie tylko atomowy)

> [...]
    > których sprzężeń dodatnich nikt nie stosuje. Konstruując jakiś układ
    > automatyki raczej zależy nam na tym, żeby był stabilny.

    Nie.
    Napisałeś, że
    No tak tylko, że to dodatnie sprzężenie to twór czysto teoretyczny, w
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^[1]
    praktyce nie stosowany, dlatego nawet nie przyszło mi do głowy.
    Ale perpetuum mobile to też czysto teoretyczna zabawka więc pewnie jest
    remis

    1.Więc ci pokazałem "czysto teoretyczny" twór na przykładzie.

    [2] spytaj dowolnego człowieka zajmującego się materiałami wybuchowymi,
    czy przypadkiem wybuch czegoś to też nie zasługa dodatniego sprzężenia
    zwrotnego. Więc to o niestosowaniu w praktyce też nie do końca jest
    prawdziwe.

    KJ