  • 1. Data: 2003-09-26 10:15:32
    Temat: Kredyt w BPH PBK
    Od: "RafałW" <s...@i...net.pl>

    Witam,

    Chciałbym wziąć kredyt hipoteczny na zakup mieszkania w myślałem BPH PBK,
    ale ... wstyd sie przyznać jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o kredyty,
    nie wiem na co zwrócić szczególną uwagę, jaka wybrać walutę, jakie
    oprocentowanie, interesuje mnie kwota 140000, najlepiej bez wkładu własnego,
    na okres 25-30 lat, czy mógłby ktoś z szanownych grupowiczów mi troche
    doradzić?

    Z góry dziękuję i pozdrawiam

    RW

    ps. wiem ze temat przewijał się pewnie juz ze sto razy, ale ja nic
    konkretnego niestety nie znalazłem

  • 2. Data: 2003-09-26 13:07:59
    Temat: Re: Kredyt w BPH PBK
    Od: Piotr Hołda \(usuń z adresu co niepotrzebne\) <p...@w...pl>

    RafałW z adresu: <s...@i...net.pl> napisał(a):

> [...]
    > najlepiej bez wkładu własnego, na okres 25-30 lat, czy mógłby ktoś z
    > szanownych grupowiczów mi troche doradzić?

    W tym banku bez wkładu własnego nie dostaniesz.
    Hipoteczny ma u nich dość dobre warunki:
    Oprocentowanie WIBOR 6M + 1,5%, możliwość wcześniejszych wpłat (w tym
    częściowych) bez prowizji, możliwość przewalutowania.
    Poziom obsługi klienta _TRAGICZNY_. Przynajmniej w moim oddziale (Tarnów).

    --
    *Pozdrawiam*
    /Piotr Hołda/

  • 3. Data: 2003-09-26 13:28:40
    Od: "Monika" <m...@a...pl>

    znajomy ma bardzo niedobre doswiadczenia z kredytem w tym banku i caly czas
    traci. chce sie wycofac ale kosztuje go tyle ze nie robi tego. on zaluje

    sama staralam sie o kredyt w BPH i dzieki ze ostatecznie nie zdecydowalam
    sie na ten bank!

  • 4. Data: 2003-09-26 13:33:59
    Od: "RafałW" <s...@i...net.pl>

    Użytkownik "Piotr Hołda (usuń z adresu co niepotrzebne)"

> [...]
    > częściowych) bez prowizji, możliwość przewalutowania.
    > Poziom obsługi klienta _TRAGICZNY_. Przynajmniej w moim oddziale (Tarnów).

    na stronce niby pisza ze bez wkladu wlasnego tez daja:

    TAKIEJ PROMOCJI JESZCZE NIE BYŁO !
    Proponujemy:

    a.. najniższe na rynku oprocentowanie:
    a.. CHF - zmienne od 1,80%**,
    b.. PLN - stałe od 5,45%,
    b.. najdłuższy okres kredytowania - do 32,5 roku,
    c.. najdłuższą karencję w spłacie kapitału - do 2,5 roku,
    d.. NOWOŚĆ ! - finansowanie do 100% wartości mieszkania lub domu,
    --

    RW

  • 5. Data: 2003-09-26 13:43:31
    Od: Piotr Hołda \(usuń z adresu co niepotrzebne\) <p...@w...pl>

> [...]

    > c.. najdłuższą karencję w spłacie kapitału - do 2,5 roku,
    > d.. NOWOŚĆ ! - finansowanie do 100% wartości mieszkania lub domu,

    No chyba, że nowość. Za moich czasów tego nie było :]

  • 6. Data: 2003-09-26 14:04:45
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Piotr Hołda (usuń z adresu co niepotrzebne) wrote:
    > No chyba, że nowość. Za moich czasów tego nie było :]

    Nowosc, nowosc :)
    Obsluga socjalistyczna - no ale to ze wzgledu na korzenie banku. Nie
    wszedzie oczywiscie jest tak zle, a kredyt coraz popularniejszy.

  • 7. Data: 2003-09-26 14:24:54
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Monika wrote:
    > znajomy ma bardzo niedobre doswiadczenia z kredytem w tym banku i
    > caly czas traci. chce sie wycofac ale kosztuje go tyle ze nie robi
    > tego. on zaluje

    Traci bo wzial w Euro? Nie da sie przewalutowac czy cos?

  • 8. Data: 2003-09-26 16:40:17
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    Monika napisal/a:
    > znajomy ma bardzo niedobre doswiadczenia z kredytem w tym banku i
    > caly czas traci. chce sie wycofac ale kosztuje go tyle ze nie robi
    > tego. on zaluje

    aneks do wcześniejszej spłaty kosztuje 150 zł - chyba nie tak trudno się
    wycofać jeżeli ma kasę?
    A jeżeli nie, to niech przeniesie do innego banku.
    Chyba, że traci bo brał w euro kiedy kosztowało 3,60 ale to nie ma nic
    wspólnego z BPH.

    > sama staralam sie o kredyt w BPH i dzieki ze ostatecznie nie
    > zdecydowalam sie na ten bank!

    A ja wziąłem i jestem zadowolony - przez najbliższe pół roku mam 6,10% potem
    WIBOR6M + 1,1pp :))

    Zbiggy

  • 9. Data: 2003-09-26 16:48:43
    Od: "Piotr Hołda \(usuń z adresu co niepotrzebne\)" <p...@w...pl>

    W artykule news:bl1f9f$d29$1@korweta.task.gda.pl,
    niejaki(a): RafałW z adresu <s...@i...net.pl> napisał(a):

> [...]
    > c.. najdłuższą karencję w spłacie kapitału - do 2,5 roku,
    > d.. NOWOŚĆ ! - finansowanie do 100% wartości mieszkania lub domu,

    Właśnie poczytałem o tym kredycie i widzę taki punkt, którego do tej pory
    nie było:
    tanie ubezpieczenie brakującego wkładu własnego,
    Lepiej dopytaj dokładnie o warunki tego ubezpieczenia.
    I przypomniał mi się jeszcze jeden myk: Przedterminowa częściowa spłata
    kredytu oprocentowanego wg stopy zmiennej jest bez prowizji ale wymaga
    sporządzenia aneksu do umowy kredytu. Za aneks oczywiście jest opłata 150
    PLN. Ale oczywiście obsługa mojego wspaniałego oddziału zapomniała
    sporządzić aneks a ja nie widzę powodu, żeby im o tym przypominać.

    --
    [_ Pozdrawiam
    [_ Piotr Hołda

  • 10. Data: 2003-09-26 16:57:56
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    Piotr Hołda (usuń z adresu co niepotrzebne) napisal/a:

    > Za aneks oczywiście
    > jest opłata 150 PLN. Ale oczywiście obsługa mojego wspaniałego
    > oddziału zapomniała sporządzić aneks a ja nie widzę powodu, żeby im o
    > tym przypominać.

    to przeczytaj jeszcze raz umowę, jeżeli jest taka jak moja to:

    - Ty masz zgłosić zamiar wcześniejszej spłaty i zadeklarować czy ma iść na
    skrócenie okresu kredytowania czy na obniżenie rat miesięcznych
    - poźniej podpisujesz aneks i przeliczany jest harmonogram spłat

    else

    - wszystkie nadmiarowe wpłaty idą na nadpłatę przyszłych rat zgodnie z
    dotychczasowym harmonogramem

    pozdrawiam
    Zbiggy