    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Tue, 17 Mar 2020 06:10:14 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Nest bank - brak środków na koncie :)
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 17 marca 2020 12:44:35 UTC+1 użytkownik cef napisał:

    > Zaryzykuję stwierdzenie, że dla 99% kupujących kartą (także w sieci)
    > nie ma to specjalnego znaczenia jaka jest karta.
    > Ważne żeby przeszło, a już kwestie sposobu rozliczania czy możliwości
    > reklamowania to jest jakiś margines użytkowania i zdecydowana większość nie
    > analizuje tego pod tym katem ani nawet nie wie czym się różni.

    Ja też niestety zgodzę się z tym, że 90-99% ludzi postępuje wg zasady "mądry Polak po
    szkodzie" - o ile nie "Nową przypowieść Polak sobie kupi,
    Że i przed szkodą, i po szkodzie głupi" - czyli ani niczego się nie nauczy z tego, co
    czyta, ani też nie wyciągnie wniosków z kłopotów, które doświadczył w korzystaniu z
    usług popierdółki.

    Ale jak jest temat, to zawsze będę to pisał - może komuś posłuży, niekoniecznie OP ;>

    Zaś ogólnie reklamuje się tak samo debetówki i kredytówki (o "szybkich przelewach"
    czy bliku nie wspominam, bo to dno) - ale zdecydowaną korzyścią z używania kredytówek
    jest to, że w razie kłopotów zablokowana jest i/lub podlega reklamacji kasa banku, a
    nie Twoja - i nikt "konta nie wyzeruje", dając pretekst do zakładania na newsach
    wątków o głupim tytule ;P

    > Dla mnie też za wyjątkiem rezerwacji hotelowych
    > czy w wypożyczalni (gdzie debetówką może się rezerwacja nie udać)
    > nie ma specjalnej róznicy (spłacam w terminie)

    Oczywiście że należy spłacać w terminie i wydawać tylko kasę, którą się już ma.
    KK to takie samo narzędzie jak np. nóż czy prąd w gniazdku - pomaga, ale krzywdę też
    można zrobić, używając niepoprawnie.