eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiNest bank - brak środków na koncie :) › Re: Nest bank - brak środków na koncie :)
  • Data: 2020-03-17 16:59:42
    Temat: Re: Nest bank - brak środków na koncie :)
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu wtorek, 17 marca 2020 16:31:28 UTC+1 użytkownik cef napisał:
    > W dniu 2020-03-17 o 14:10, Dawid Rutkowski pisze:
    >
    > > Zaś ogólnie reklamuje się tak samo debetówki i kredytówki (o "szybkich
    przelewach" czy bliku nie wspominam, bo to dno) - ale zdecydowaną korzyścią z
    używania kredytówek jest to, że w razie kłopotów zablokowana jest i/lub podlega
    reklamacji kasa banku, a nie Twoja - i nikt "konta nie wyzeruje", dając pretekst do
    zakładania na newsach wątków o głupim tytule ;P
    > >
    >
    > W praktyce kwotę będziesz musiał spłacić zanim rozpatrzą reklamację, więc
    > blokowanie kwoty banku jest czysto iluzoryczne.

    O nie nie.
    Po pierwsze, jak mówimy właśnie o blokowaniu - czyli o tym, z czym zetknął się OP -
    czyli szczególnie błędnym blokowaniu, np. podwójnym.

    Zablokowana jest kasa z kredytu, a nie Twoja - to w wariancie, gdy wydasz kartą
    połowę tego, co masz na koncie, a zablokują (powiedzmy na 2 tygodnie) podwójnie.

    A jeśli chcesz wydać tyle, ile masz na koncie, to przy podwójnym blokowaniu wydasz
    połowę, a na resztę czekaj. Zaś przy kredytówce limit kredytu zwykle sporo większy
    niż wydatki, więc jest spory margines na błędy.

    Do tego to tylko blokada - więc nic spłacać nie musisz.
    A nawet jakby się podwójnie rozliczyło, to też nie musisz spłacać - w ramach
    reklamacji anulowane są też naliczone odsetki (oczywiście jeśli w GP spłacisz to, co
    się naprawdę należało).

    > Już się mnie chyba kiedyś tu pytałeś jakie banki mają/miały w ogole taki
    > zapis w regulaminie dający szansę, że reklamacja nie blokuje mojej kasy.
    > Tylko Pekao i Citek w 2013 czy 2014 tak miały, że była możliwość uznania
    > rachunku karty kwotą sporną - cała reszta banków miała w regulaminie
    > twardo napisane, że najpierw spłata zgodnie z regulaminem i wyciągiem a
    > potem jak reklamacje uznamy, to się wyprostuje.
    > Sprawdziłem teraz te regualminy Pekao (wprowadził jeden czterostronicowy
    > regulamin reklamacji) i przeglądałem niedawno regulamin Simlicity i nie
    > widzę, żeby
    > w obu tych bankach było tak jak myślisz.
    > Więc pod tym względem jest tak samo jak w debetówce - najpierw Ty
    > zapłacisz i tyle.

    Nawet jeśli - to masz na to zapłacenie min. 21 dni - a obecnie (dzięki PSD2) na
    rozpatrzenie reklamacje transakcji kartowych banki mają 15 dni.
    A nie jest tak, że nagle zostajesz bez kasy i czekasz, aż oddadzą.
    Nie lepiej?

    A do tego coś mi się kołacze - ale ręki sobie nie dam uciąć, bo zaraz na rower
    wsiadam - że PSD2 albo coś w podobie wprowadziło wymaganie zwrotu kasy od razu - a
    ew. bank może sobie ją ponownie zabrać, jeśli reklamacja okaże się bezzasadna.

    To oczywiście prawie zrównuje debetówki z kredytówkami - ale kredytówki wciąż mają
    przewagę tego czasu między wystąpieniem błędu a zwróceniem kasy - bo to też jednak
    potrwa dzień-dwa - a może być kłopotliwe j.w.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1