  • Data: 2020-03-17 18:55:58
    Temat: Re: Nest bank - brak środków na koncie :)
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    przelewach" czy bliku nie wspominam, bo to dno) - ale zdecydowaną korzyścią z
    używania kredytówek jest to, że w razie kłopotów zablokowana jest i/lub podlega
    reklamacji kasa banku, a nie Twoja - i nikt "konta nie wyzeruje", dając pretekst do
    zakładania na newsach wątków o głupim tytule ;P

    > O nie nie.
    > Po pierwsze, jak mówimy właśnie o blokowaniu - czyli o tym, z czym zetknął się OP -
    czyli szczególnie błędnym blokowaniu, np. podwójnym.

    > Zablokowana jest kasa z kredytu, a nie Twoja - to w wariancie, gdy wydasz kartą
    połowę tego, co masz na koncie, a zablokują (powiedzmy na 2 tygodnie) podwójnie.

    No to faktycznie jeśli ktoś operuje tak na granicy kwoty, którą ma na
    rachunku.
    Tutaj zgoda - mam na KK limit i podwójne obciązenie - jak kupowałem
    pralkę i musiałem to zrobić dwa razy bo nie dojechała, to mi nie
    straszny był taki przebieg spraw i kupiłem raz jeszcze.
    Tutaj przyznam, że masz rację, ale w sprawach reklamacji już nic nie
    rózni tych kart.

    > Nawet jeśli - to masz na to zapłacenie min. 21 dni - a obecnie (dzięki PSD2) na
    rozpatrzenie reklamacje transakcji kartowych banki mają 15 dni.
    > A nie jest tak, że nagle zostajesz bez kasy i czekasz, aż oddadzą.
    > Nie lepiej?

    Jak sobie przesuniesz stały mechanizm rozliczenia o miesiąc, to już nie
    widać różnicy.
    Poza tym płacąc debetówką i tak się tej kasy już pozbyłeś, więc stres
    mniejszy :-)

    > A do tego coś mi się kołacze - ale ręki sobie nie dam uciąć, bo zaraz na rower
    wsiadam - że PSD2 albo coś w podobie wprowadziło wymaganie zwrotu kasy od razu - a
    ew. bank może sobie ją ponownie zabrać, jeśli reklamacja okaże się bezzasadna.

    > To oczywiście prawie zrównuje debetówki z kredytówkami - ale kredytówki wciąż mają
    przewagę tego czasu między wystąpieniem błędu a zwróceniem kasy - bo to też jednak
    potrwa dzień-dwa - a może być kłopotliwe j.w.

    W praktyce jest to niezauważalna - pomijalna funkcjonalność.
    Używam raptem stale 3 kart - transakcji robię różnych kilkadziesiąt
    miesięcznie -
    w ciągu ostatnich powiedzmy 10 lat to się robi spora ilość a reklamacji
    miałem kartowych
    raptem jedną - dotyczącą opłaty za kartę a nie samą transakcję.
    Może raz coś mi na hiszpanskiej autostradzie skasowało dwukrotnie,
    ale pewny nie byłem i nie reklamowałem albo nie pamiętam.

    Podsumowując kredytówkę wyrobiłem kiedyś, bo miałem problem
    z rezerwacją noclegów i samochodów, ale jeśli nie korzystałbym kiedyś
    z takich opcji, to nie była by mi potrzebna.
    A tak apropos: czy ktoś ma np w Bookingu albo innym tego typu serwisie
    wklepaną zwykłą kartę debetową i działa mu?