  • 1. Data: 2011-12-14 08:14:14
    Temat: Namawianie do wypłaty swoich pieniędzy z banku to przestępstwo?
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    http://www.rp.pl/artykul/9102,768911-Lotysze-boja-si
    e-o-swoje-oszczednosci.html

    "Łotewskie portale pisały o tajemniczych esemesach wysyłanych klientom
    Swedbanku z nieznanych im numerów telefonów komórkowych. Informowano w
    nich o problemach instytucji i o tym, że niebawem ogłosi bankructwo.
    /.../
    Policja apeluje do mieszkańców, by pomogli jej w schwytaniu sprawców."

    Cholera, może źle zrobiłem krytykując tu system rezerwy częściowej (w
    innym wątku)? :-)
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 2. Data: 2011-12-14 10:22:16
    Od: pmlb <b...@d...pl>

    On 14/12/2011 08:14, Jarek Andrzejewski wrote:
> [...]
    > Policja apeluje do mieszkańców, by pomogli jej w schwytaniu sprawców."
    >
    > Cholera, może źle zrobiłem krytykując tu system rezerwy częściowej (w

    Tak, namawianie do wyplacania pieniedzy to przestepstwo.
    Obecny system gospodarczy oparty jest na pieniadzu fraktalnym ktory jest
    kreoawny przez bank. Ilosc pieniedzy w obiegu to jakies 2% wszystkich
    zapisow ksiegowych.
    Namawianie wiec do wycofywania wkladow skonczyc sie moze rozkladem
    panstwa, updakiem biznesow, braku mozliwosci wyplat emrytur czy
    oplacenie pracownikow panstwwych jak policja czy wojsko.
    Banki sa polaczone - prowadzi to do sytuacji, ze wyciagniecie kasy z
    jednego banku prowadzi do porblemow innych bankow i w konsekwencji
    doprowadza to reakcja lancuchowa do zapasci systemu.
    Namawianie do wycofania wkladow z banku to obecnie przy tym systemie to
    samo co namawianie do najciezszych przestepstw.
    Jesli polityka monetarna zajmowalo by sie wylacznie panstwo a nie jak
    obecnie prywatne banki, to taka namowa nie miala by wiekszego sensu.

  • 3. Data: 2011-12-14 11:08:37
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    > /.../
    > Policja apeluje do mieszkańców, by pomogli jej w schwytaniu sprawców.

    Na pewno mieli na myśli sprawców bankructwa banku. Bo przecież minęły
    już czasy, gdy zabijało się posłańca złej nowiny, czyż nie?

  • 4. Data: 2011-12-14 11:26:32
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 14 Dec 2011 12:08:37 +0100, Marcin N
    <m...@o...pl> wrote:

    >Na pewno mieli na myśli sprawców bankructwa banku. Bo przecież minęły
    >już czasy, gdy zabijało się posłańca złej nowiny, czyż nie?

    Cholera, o ile o systemie rezerwy częściowej pisałem tylko parę razy,
    to z bankomatu korzystam regularnie.
    Myślisz, że dużo mi grozi za to? :-)
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 5. Data: 2011-12-14 11:33:31
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:bt1he79a2fuvf5b4js9h9928t2538n29al@4ax.
    com...

    > Cholera, o ile o systemie rezerwy częściowej pisałem tylko parę razy,
    > to z bankomatu korzystam regularnie.
    > Myślisz, że dużo mi grozi za to? :-)

    U nas to będzie tak, że jak ktoś będzie z bankomatu wypłacał więcej niż 10k
    na dobę, to z dachu, w kominiarkach, na linach i do samochodu... :)

  • 6. Data: 2011-12-14 22:41:29
    Od: " " <n...@g...pl>

    Jarek Andrzejewski <p...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > Swedbanku z nieznanych im numerów telefonów komórkowych. Informowano w
    > nich o problemach instytucji i o tym, że niebawem ogłosi bankructwo.

    A to dlatego mają problemy... Przecież obecnie chyba żaden bank nie wytrzyma
    sytuacji, w której po depozyty zgłosi się zbyt dużo osob w tym samym czasie
    (zwłaszcza jak zażąda wypłaty w gotówce).

    Taka ciekawostka: pewna firma w UK, ktora obsługuje płatności online ma
    zarejestrowaną działalność jako 'generowanie i wprowadzanie do obrotu
    elektronicznego pieniądza'.

  • 7. Data: 2011-12-15 09:16:35
    Od: grzemm <g...@p...onet.pl>

    > Cholera, o ile o systemie rezerwy częściowej pisałem tylko parę razy,
> [...]

    Zamkną Cię, a wiesz jaka będzie opinia o sprawie wśród "młodych
    zadłużonych"
    " To przegięcie..., ale właściwie po cholerę tyle wypłacał, na
    szczęście ja korzystam z kart płatniczych wszędzie gdzie to możliwe"