  • Data: 2020-03-23 14:23:30
    Temat: Re: Nadchodzi podwyżka cen i inflacja. Chyba.
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22.03.2020 o 18:03, Zbynek Ltd. pisze:

    > Z powodu pandemii i związanej z tym przymusowej kwarantanny, a więc i
    > bezczynności, wiele gałęzi produkcji, handlu i usług ma teraz straszne
    > straty.
    > Jak już, ciekawe po ilu miesiącach, wszystko zacznie funkcjonować, to ci
    > stratni będą chcieli choć trochę odrobić straty. Szybko. Bo tak u nas
    > jest - szybko nachapać się na już, na teraz, nie patrząc
    > długodystansowo. No i żeby szybciej odrobić straty podniosą ceny. Więc
    > napędzą inflację. Mam rację?

    Ciekawostka z mojego podwórka. Ceny paliwa. Tankuję 98-kę, więc te ceny
    śledzę. Przed koronawirusem ceny u mnie na stacjach były około 5,30 zł/l
    Oficjalnie utrzymywano, że winą za tę wyższa cenę ponoszą koszty
    transportu do nas paliwa. Leżymy niemal na granicy. Plotka głosiła, że
    po prostu właściciele stacji paliw sie dogadali i ceny podnieśli. U mnie
    na jednej ulicy potrafią być trzy stacje paliw, a w mieście jest ich
    chyba kilkadziesiąt.

    Teraz widzę, ze 98-ka jest po 4,98 zł/l. I teraz pytanie. Spadły koszty
    przewozu? Czy spadła sporzedaż i w walce o klienta przestano się
    porozumiewać co do cen? No przecież cena hurtowa o 0,30 zł nie spadła.
    Nie słyszałem, by podatki zmniejszyli tak radykalnie w ciągu ostatnich
    dwóch tygodni.

    --
    Robert Tomasik