  • Data: 2020-03-23 15:42:01
    Temat: Re: Nadchodzi podwyżka cen i inflacja. Chyba.
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 23.03.2020 o 14:44, J.F. pisze:

    > Z Płocka ?

    Wiesz, my nie tylko z płocka tu paliwem handlujemy. Ale już nei jeden
    raz dziennikarze pytali, czemu u nas 5,30 zł/l, a 100 km dalej około
    5,00 zł/l. I taka była argumentacja, ze daleko i pod górkę.

    > Ropa na gieldach spadla. Brent miesiac temu byl po 60$, dzis 28$.
    > A Ty myslisz, ze dobroczynca Orlen obnizyl ceny.

    Nawet mi to przez myśl nie przez myśl nie przeszło, ze to przejaw
    dobroczynności ze strony ORLEN-u.>
    > Ale ciekawostka z Wrocka - jest sobie ulica Armii Krajowej, i stacji
    > przy niej duzo.
    > Shell, BP, Orlen, dwa Amic (Łukoil dawniej), Pieprzyk.
    > I cena a nich niska, choc ja akurat ON patrze.
    >
    > W innych rejonach miasta kilkanascie gr drozej, mimo, ze stacji tez
    > sporo ..

    No może tam się nie dogadują, albo u nas to plotka, że sie dogadują. Nie
    wiem.

    > Co do cen ... rzekomo cena na stacje Orlenu przychodzila z centrali.
    > Ale kierownik codziennie raportowal ile maja w stacjach sasiednich.

    No też tak słyszałem.

    > Ba, mieli podniesc, a moze nawet podniesli.
    > Hm, a moze nie podniesli
    > https://businessinsider.com.pl/motoryzacja/oplata-pa
    liwowa-podwyzki-w-2020-roku/pzm516s
    > Ale w 2021 .. akcyza wroci, oplata nie spadnie, ropa podrozeje, zlotowka
    > spadnie ... ale to juz bedzie po wyborach i benzyna bedzie mogla byc po
    > 7 zl :-P

    No u nas nie za bardzo. Ja mam 40 km do najbliższej Stacji Paliw na
    Słowacji. Obecnie Słowacy do nas jeżdżą, bo u nich litr Pb95 kosztuje na
    złote 5,88 (cena sprzed tygodnia, bo teraz nie da się jechać). Nawet
    nasi zaraz przy granicy Stacje Paliw MOYA postawili i oni u nas się
    tankują. Codziennie na naszych stacjach widzę Słowaków tankujących
    paliwo do samochodu i kilku kanistrów w bagażniku. Zresztą to może być
    jeden z powodów wyższych cen.

    Ale za 7 zł, to pojadę na Słowację z kilkoma kanistrami raz na jakiś
    czas i mogą sobie nawet po 10 zł sprzedawać. Po za tym podejrzewam, że
    szybko Słowacy postawią Stacje Paliw przy granicy (teraz mam 15 km od
    granicy, a nasza jest od ich kilometr góra). To będę miał 25 km :-)

    Tak przez lata było z alkoholem. Po jedną flaszkę nikt nie jeździł, ale
    na wesela, chrzciny i inne temu podobne imprezy, to nikt w sklepie nie
    kupował u nas w Polsce, tylko jechało sie na granicę. Tam 100 metrów za
    były sklepy. Tak to wyglądało kilka lat temu:
    https://goo.gl/maps/E9GATCV5RuAjSMmu7

    --
    Robert Tomasik