  • Data: 2020-03-23 14:44:15
    Temat: Re: Nadchodzi podwyżka cen i inflacja. Chyba.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:5e78b853$0$17363$6...@n...neostrad
    a.pl...
    W dniu 22.03.2020 o 18:03, Zbynek Ltd. pisze:
    >Ciekawostka z mojego podwórka. Ceny paliwa. Tankuję 98-kę, więc te
    >ceny
    >śledzę. Przed koronawirusem ceny u mnie na stacjach były około 5,30
    >zł/l
    >Oficjalnie utrzymywano, że winą za tę wyższa cenę ponoszą koszty
    >transportu do nas paliwa. Leżymy niemal na granicy. Plotka głosiła,
    >że

    Z Płocka ?
    >po prostu właściciele stacji paliw sie dogadali i ceny podnieśli. U
    >mnie
    >na jednej ulicy potrafią być trzy stacje paliw, a w mieście jest ich
    >chyba kilkadziesiąt.

    >Teraz widzę, ze 98-ka jest po 4,98 zł/l. I teraz pytanie. Spadły
    >koszty
    >przewozu? Czy spadła sporzedaż i w walce o klienta przestano się
    >porozumiewać co do cen?

    Ropa na gieldach spadla. Brent miesiac temu byl po 60$, dzis 28$.
    A Ty myslisz, ze dobroczynca Orlen obnizyl ceny.

    Ale ciekawostka z Wrocka - jest sobie ulica Armii Krajowej, i stacji
    przy niej duzo.
    Shell, BP, Orlen, dwa Amic (Łukoil dawniej), Pieprzyk.
    I cena a nich niska, choc ja akurat ON patrze.

    W innych rejonach miasta kilkanascie gr drozej, mimo, ze stacji tez
    sporo ..

    Co do cen ... rzekomo cena na stacje Orlenu przychodzila z centrali.
    Ale kierownik codziennie raportowal ile maja w stacjach sasiednich.

    > No przecież cena hurtowa o 0,30 zł nie spadła.
    >Nie słyszałem, by podatki zmniejszyli tak radykalnie w ciągu
    >ostatnich
    >dwóch tygodni.

    Ba, mieli podniesc, a moze nawet podniesli.
    Hm, a moze nie podniesli
    https://businessinsider.com.pl/motoryzacja/oplata-pa
    liwowa-podwyzki-w-2020-roku/pzm516s

    Ale w 2021 .. akcyza wroci, oplata nie spadnie, ropa podrozeje,
    zlotowka spadnie ... ale to juz bedzie po wyborach i benzyna bedzie
    mogla byc po 7 zl :-P

    J.