  • 11. Data: 2005-06-20 14:21:23
    Temat: Re: MultiBank - Oprocentowanie kredytu hipotecznego
    Od: "topjes" <n...@d...rady>

    "Kamil Jońca" <k...@p...onet.pl> wrote in message
    news:d96ppm.3bg.1@bambus.kjonca.bogus...
    > topjes wrote:
    > [...]
    > Zapomniałeś, że koszty tranzakcyjne, zwłascza w przypadku np. kredytu
    > hipotecznego mogą być na tyle wysokie, że cała zmiana będzie nieopłacalna.
    > KJ

    Ależ nie zapomniałem :) Kredyty hipoteczne MultiBanku są na rynku już chyba
    za 3 lata? Jak ktoś ma wątpliwości niech sobie zrobi analizę oprocentowania
    w stosunku do średniej banków stosujących WIBOR+marża. Ja przez 2 lata
    posiadania WWJa nie narzekam - reakcje są po prostu zgodne z tym co się
    dzieje na rynku.

    pzdr
    topjes

  • 12. Data: 2005-06-20 14:25:04
    Od: "topjes" <n...@d...rady>

    > Okej, no to moze przyklad. Tobie sie obnizylo o 0,8% teraz, a
    > kredytobiorcom z kredytami "na wiborach" trzy miesiace temu sie
    > obnizylo o okolo 0,5% oraz 2 miesiace temu sie obnizylo o kolejne
    > okolo 0,5%.

    Ale KONKRETY :) Ile masz w swoim banku?

    > Nie no spoko. Nie musisz sie zamartwiac. Jak pisalem nie obserwowalem
    > tego jakos dokladnie, ale w nalezy raczej oczekiwac, ze jak bank nie
    > jest zmuszony zawarta umowa do obnizenia %%, to raczej nie bedzie sie
    > z tym spieszyl. Co widzimy na przykladzie Multibanku.

    Ale co widzimy? :) Na razie jest jedna wielka demagogia. Ja przez 2 lata
    posiadania WWJ obserwuję obniżki i podwyżki zgodnie z trednem rynkowym.
    Nie jestem analitykiem więce nie wiem na ile są zgodne z rynkiem - może
    tracę? a może zyskuję? Nie wiem - mam inne pasje w życiu :)

    Patrząc ogólnie oferta MNIE osobiście odpowiada - i są ruchy w
    oprocentowaniu. Teraz czekam na KONKRETY - jaka jest średnia w innych
    bankach, albo jakieś przykłady. Jak ktoś mi da na złotówce 4% to zacznie mi
    być trochę smutno :) Bo dla 5% z 6% nie mam zamiaru zmieniać banku - nie
    chce mi się :)

    pzdr
    topjes

  • 13. Data: 2005-06-20 14:32:52
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "topjes" <n...@d...rady> napisał w wiadomości

    > Ale KONKRETY :) Ile masz w swoim banku?

    9,55% obecnie. Wczesniej 10,35%. Bankiem tym jest Multibank. :-)
    Bralem WWJ-ta troszke wczesniej od Ciebie. Ale tu raczej nie chodzi o
    bezwzgledny poziom oprocentowania, tylko o jego zmiany w reakcji na
    zmiany stop rynkowych.

> [...]
    > może
    > tracę? a może zyskuję? Nie wiem - mam inne pasje w życiu :)

    W stosunku do sytuacji, gdyby WWJ byl oparty na dowolnym ze wskaznikow
    z wiborow 1m, 3m i 6m oraz ich pochodnych typu wibor S-3M, tracisz.

> [...]
    > zacznie mi
    > być trochę smutno :) Bo dla 5% z 6% nie mam zamiaru zmieniać banku -

    Ale co ci da jakas srednia ??? Przeciez to zalezy od rodzaju kredytu,
    od scoringu biorcy, od udzialu wlasnego, od rodzaju zabezpieczenia, od
    tego czy to jeszcze oferta promocyjna czy juz standardowa, itd.

    Tu ma znaczenie ewolucja oprocentowania w czasie. Bo biorac jakas
    oferte, na starcie nalezy rozumiec, ze Ci ona odpowiadala. I chodzi
    teraz o to, zeby sie nie pogarszala z czasem, a ewoluowala tak jak
    rynek.

    marekz

  • 14. Data: 2005-06-20 14:56:02
    Od: "topjes" <n...@d...rady>

> [...]
    > oferte, na starcie nalezy rozumiec, ze Ci ona odpowiadala. I chodzi
    > teraz o to, zeby sie nie pogarszala z czasem, a ewoluowala tak jak

    No to nie wiem czy wiesz, ale Multi operuje kilkoma pasmami. Jak
    obniża/podnosi to wszystkim - nowym i starym.

    pzdr
    toppjes

  • 15. Data: 2005-06-20 15:04:52
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    > No to nie wiem czy wiesz, ale Multi operuje kilkoma pasmami. Jak
    > obniża/podnosi to wszystkim - nowym i starym.

    Kilkoma czy dwoma ? W jednym z nich, nowszym, maks obecnie to 9,20. W
    drugim, starszym, maks to obecnie 9,55. Ci ze starszymi wwj-otami
    zostali oczywiscie w tym starszym pasmie. Bedzie jakas nowa promocja,
    to moze przybedzie kolejne pasmo dla nowych ? Przy oprocentowaniu
    opartym na wiborze, trudniej bylo by to ukryc. Mozna by zamanipulowac
    "marza banku", ale bylo by to wprost widoczne w umowach. A tak to jak
    duza czesc uzytkownikow produktu o tym wie ? Pole do manipulacji
    niemale.

    Pomijam tu te marketingowe bzdety o tym pasmie "specjalnie obnizonym o
    2%"...

    marekz

  • 16. Data: 2005-06-20 17:26:16
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

    > Tak jak mnie śmieszyło krytykowanie tego rozwiązania x lat temu, tak nadal
    > mnie śmieszy dziś :) Święta wojna - dla mnie bezcelowa.
    > Albo Ci odpowiada oprocentowanie albo nie. Na przestrzeni ostatnich lat
    > widać, że reakcja jest wg zasad rynkowych. No, chyba, że mamy teorię
    > spiskową, że pewnego pięknego dnie prezes ustanowi oprocentowanie
    > hipotecznych na 20% :)
    >
    > pzdr
    > topjes

    To nie teoria spiskowa tylko doświadczenie. Właśnie zamknąłem rachunek w
    Multibanku, ze wzgledu na beznadziejną obsługę. Irytowało mnie jednak także,
    że jak stopy procentowe rosły to oprocentowanie kredytów i lokat (w
    mniejszym stopniu) też. Jak stopy spadały to jakoś oprocentowanie kredytów
    nie chciało spadać. Jak otwierałem rachunek 2 lata temu to oprocentowanie
    debetu było 11,30%, teraz jest 11,75% (wzrosło 0,45%). Oprocentowanie
    rachunku było 2,55%, a jest 1,50% (spadło 1,05%). Zatem widełki zwiększyły
    się na moją niekorzyść o 1,50%. Więc chyba nie jest to teoria spiskowa.

  • 17. Data: 2005-06-21 06:12:59
    Od: "topjes" <n...@d...rady>

    "MarekZ" <m...@w...irc.pl> wrote in message
> [...]
    > drugim, starszym, maks to obecnie 9,55. Ci ze starszymi wwj-otami
    > zostali oczywiscie w tym starszym pasmie.

    Ja mam WWJa dwa lata i równo mi obniżają przy każdej obniżce. Jak już
    pisałem - albo stosują wobec nas inną politykę albo naprawdę gubię się jaka
    jest w ogóle myśl przewodnia Twych maili ;)

    pzdr
    topjes

  • 18. Data: 2005-06-21 06:13:49
    Od: "topjes" <n...@d...rady>

> [...]
    > się na moją niekorzyść o 1,50%. Więc chyba nie jest to teoria spiskowa.

    Odnieś się do reszty rynku. Rozumiem, że zamienisz linię na Citi - circa 18%
    ;P

    pzdr
    topjes

  • 19. Data: 2005-06-21 11:10:49
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    > Ja mam WWJa dwa lata i równo mi obniżają przy każdej obniżce.

    Mniej obnizaja niz spadaja wiborowe kredyty i pozniej.

    > Jak już
    > pisałem - albo stosują wobec nas inną politykę albo naprawdę gubię
    > się jaka
    > jest w ogóle myśl przewodnia Twych maili ;)

    Stosuja taka sama. Bo oni obnizaja zawsze wszystkim o te sama ilosc
    punktow (na przyklad ostatnio wszystkim o 0,80% chyba ze docierales do
    dolnej granicy pasma, to wtedy o tyle abys osiagnal dolna granice
    pasma) i w tym samym terminie (na przyklad ostatnio wszystkim 20
    czerwca). Wiec chyba zachodzi to drugie ;-).

    A oto mysl przewodnia: przy uznaniowym ustalaniu oprocentowania
    przecietnie rzecz biorac warunki kredytu pogarszaja sie z czasem, w
    stosunku do oprocentowania opartego na stopach rynkowych. Co sprowadza
    sie do tego co napisalem juz wczesniej. Gdyby oprocentowanie wwj bylo
    oparte na jakiejkolwiek stopie rynkowej i stalej marzy banku
    (wyznaczonej na takim poziomie abys uzyskal takie oprocentowanie
    poczatkowe jakie uzyskales), zaplacilbys mniej odsetek niz zaplaciles.

    marekz

  • 20. Data: 2005-06-21 11:17:27
    Od: "topjes" <n...@d...rady>

> [...]
    > (wyznaczonej na takim poziomie abys uzyskal takie oprocentowanie
    > poczatkowe jakie uzyskales), zaplacilbys mniej odsetek niz zaplaciles.

    Musiałbym poznać skalę obniżek na hipotecznym złotowym na przykładzie innych
    banków. Osobiście jej nie znam - może masz rację, że w Multi jest mniejsza?
    Ale bez tych danych taka teza jest tylko tezą :)

    pzdr
    topjes