  • 1. Data: 2005-06-17 12:21:02
    Temat: konto w euro
    Od: "Karol Gwaj" <b...@w...pl>

    witam

    czy w jakims banku w polsce jest mozliwe zalozenie konta ktore bylo by
    prowadzone calkowicie w euro
    i do tego konta byla by karta kredytowa (wypukla) tez w euro (aby np.
    zarezerwowac bilet na samolot przez internet)
    poprostu chce uniknac zbednych przewalutowan
    chodzi mi to takie konto jakie jest w naturalny sposob dostepne w kraju w
    ktorym waluta jest euro

    bo narazie to w bankach w ktorych sie dowiadywalem o cos takiego to
    denerwuja mnie nastepujace rzeczy (czyli krotko mowiac chcialbym ich uniknac
    :P ):
    - jesli mam konto osobiste to moge do niego otworzyc konto walutowe, ale nie
    moge do konta walutowego dostac zadnej karty (np. multibank)
    czyli gdy chce np. wyplacic kase z bankomatu za granica to musze najpierw
    przelac kase z konta walutowego na konto w PLN a pozniej z tego konta moge
    wyplacac, czyli mam EUR->PLN->EUR
    - jesli do konta walutowego mozna dostac karte to jesli chce sie miec karte
    kredytowa i obsluge konta przez internet to procz konta walutowego trzeba
    jeszcze zalozyc 2 konta jedno dla karty kredytowej a drugie osobiste aby
    miec obsluge przez internet (np. ING BS), i oczywiscie jesli chce sie placic
    karta kredytowa o tez jest przewalutowanie bo te dwa dodatkowe konta sa juz
    w PLN, czyli wychodzi EUR->PLN->EUR

    jesli ktos chcialby sie podzielic jakas wiedza w tym zakresie to bede
    wdzieczny :)

    pozdrawiam.

  • 2. Data: 2005-06-17 12:21:56
    Temat: Re: konto w euro
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Karol Gwaj wrote:
    > witam
    >
    > czy w jakims banku w polsce jest mozliwe zalozenie konta ktore bylo by
    > prowadzone calkowicie w euro
    > i do tego konta byla by karta kredytowa (wypukla) tez w euro

    BZWBK.

    przyszłość/ Woody Allen

  • 3. Data: 2005-06-17 12:24:35
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Karol Gwaj wrote:
    > jesli ktos chcialby sie podzielic jakas wiedza w tym zakresie to bede
    > wdzieczny :)

    Oczywiscie chodzi ci nie o karte kredytowa, a jedynie taka, ktora umozliwia
    zakupy w necie. To moze byc tez karta debetowa ;)
    A twoje wymagania spelnia rachunek walutowy w BZ WBK - dostaniesz tam taka
    karte.
    Z drugiej strony taka karta kosztuje, wiec nie wiem czy do zakupow
    internetowych nie taniej wyjdzie jak bedziesz placil karta rozliczana w
    euro - roznice kursowe nie sa az tak duze - no chyba, ze masz od diabla euro
    z ktorymi nie masz co robic i chcesz je wydac w ten sposob. Bo tak - to
    raczej bez sensu ;)

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 4. Data: 2005-06-17 12:30:23
    Od: "Karol Gwaj" <b...@w...pl>

    > Oczywiscie chodzi ci nie o karte kredytowa, a jedynie taka, ktora
    umozliwia
    > zakupy w necie. To moze byc tez karta debetowa ;)

    przyznaje ze nie jestem specjalnie obeznany w temacie :)
    ale z tego co slyszalem to karta ma byc wypukla
    czyli debetowa tez moze byc wypukla ?

  • 5. Data: 2005-06-17 13:15:34
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Karol Gwaj wrote:
    > przyznaje ze nie jestem specjalnie obeznany w temacie :)
    > ale z tego co slyszalem to karta ma byc wypukla
    > czyli debetowa tez moze byc wypukla ?

    1) nie musi byc wypukla
    2) wypukla moze byc zarowno kredytowa, jak i debetowa czy chargowa
    3) kredytowa moze byc plaska :)

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 6. Data: 2005-06-18 11:04:03
    Od: "Stiwi" <s...@p...onet.pl>

    > czy w jakims banku w polsce jest mozliwe zalozenie konta ktore bylo by
    > prowadzone calkowicie w euro
    > i do tego konta byla by karta kredytowa (wypukla) tez w euro (aby np.

    Polecam BZWBK, sam zalozylem konto w EUR, prowadzone jest bezplatnie +
    podglad przez internet, oraz dostalem Mastercarda rozliczanego bezposrednio
    w EUR do tego rachunku (umozliwia platnosci w necie) - koszt karty 10 EUR
    rocznie.

    Pozdrawiam,
    Sebastian.