  • 1. Data: 2005-06-17 12:47:45
    Temat: MultiBank - Oprocentowanie kredytu hipotecznego
    Od: "Grzegorz" <m...@g...pl>

    Witam, jakie było oprocentowanie kredytów hipotecznych w multibanku przed
    wprowadzeniem zmian z dnia 01.06.2005 r.
    Mnimalne i maksymalne ?

    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 2. Data: 2005-06-17 12:49:53
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Grzegorz" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Witam, jakie było oprocentowanie kredytów hipotecznych w multibanku
    > przed
    > wprowadzeniem zmian z dnia 01.06.2005 r.
    > Mnimalne i maksymalne ?

    Takie samo jak po zmianach ? Pasmo bodajze od 5,35 do 10,05. W
    praktyce od 7,35 do 10,35.

    marekz

  • 3. Data: 2005-06-17 13:55:19
    Od: "Grzegorz" <m...@g...pl>

    Pytam bo podnieśli mi oprocecntowanie z 7,4 na 8,55 wydaje mi się że to
    jakaś lichwa...
    W sieci nigdzie nie mogłem zlokalizować obowiązujących wtedy tabel.

    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 4. Data: 2005-06-18 08:13:35
    Od: "topjes" <n...@d...rady>

    "Grzegorz" <m...@g...pl> wrote in message

    > Pytam bo podnieśli mi oprocecntowanie z 7,4 na 8,55 wydaje mi się że to
    > jakaś lichwa...
    > W sieci nigdzie nie mogłem zlokalizować obowiązujących wtedy tabel.

    ??? Jakaś prowokacja?
    20 czerwca kolejna obniżka w MultiBanku - ciekawe, bo wg niektórych
    oprocentowanie Prezesa nie miało prawa się obniżać ;)

    pzdr
    topjes

  • 5. Data: 2005-06-18 19:09:56
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "topjes" <n...@d...rady> napisał w wiadomości

    > ??? Jakaś prowokacja?
    > 20 czerwca kolejna obniżka w MultiBanku - ciekawe, bo wg niektórych
    > oprocentowanie Prezesa nie miało prawa się obniżać ;)

    Nie wiem jak wedlug niektorych, wedlug mnie pewnie obnizy sie mniej
    niz wibory (pomijam fakt, ze pozniej), i pewnie nawet mniej niz spadek
    stop nbp. Stopy spadly o 1,0% to prezes moze z 07-0,8% rzuci, nie ?
    ;-) Wibory i stopy referencyjne zapewne obniza sie kolejny raz w tym
    miesiacu (lub moze w nastepnym). Tego pewnie prezes nie zauwazy.

    Ogolnie raczej chyba nie ma sensu bronienie kredytow opartych na
    uznaniowym ustalaniu oprocentowania. Troche to takie reliktowe jest,
    postsocjalistyczne.

    marekz

  • 6. Data: 2005-06-20 13:28:06
    Od: "topjes" <n...@d...rady>

    "MarekZ" <m...@w...irc.pl> wrote in message
> [...]
    > ;-) Wibory i stopy referencyjne zapewne obniza sie kolejny raz w tym
    > miesiacu (lub moze w nastepnym). Tego pewnie prezes nie zauwazy.

    Tak jak mnie śmieszyło krytykowanie tego rozwiązania x lat temu, tak nadal
    mnie śmieszy dziś :) Święta wojna - dla mnie bezcelowa.
    Albo Ci odpowiada oprocentowanie albo nie. Na przestrzeni ostatnich lat
    widać, że reakcja jest wg zasad rynkowych. No, chyba, że mamy teorię
    spiskową, że pewnego pięknego dnie prezes ustanowi oprocentowanie
    hipotecznych na 20% :)

    pzdr
    topjes

  • 7. Data: 2005-06-20 13:55:15
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

> [...]
    > widać, że reakcja jest wg zasad rynkowych. No, chyba, że mamy teorię
    > spiskową, że pewnego pięknego dnie prezes ustanowi oprocentowanie

    Mam wrazenie, ze to raczej polega na podkradaniu po malym kawaleczku
    to-tu-to-tam. Taki wariant z ustaleniem bardzo wysokiego
    oprocentowania nie jest raczej realny. Raczej dzialania malymi
    kroczkami. A to opoznimy obnizke o kilka tygodni, a to przyspieszymy
    podwyzke. A to damy troszke mniej w dol niz wibory, przeciez nikt sie
    nie bedzie o 0,2% rzucal albo refinansowal... A to zostawmy stare
    umowy na wyzszym oprocentowaniu a obnizmy tylko dla nowych umow... Nie
    obserwowalem dokladnie jak to wygladalo na przestrzeni ostatnich lat,
    bo mnie to zagadnienie malo fascynuje. Ale nie mam wrazenia aby to
    byla 'swieta wojna'. Jak stopy procentowe sa ustalane uznaniowo, to
    dla klienta banku gorzej.

    Piszac "albo ci odpowiada oprocentowanie albo nie", miales zapewne na
    mysli oprocentowanie 'startowe'. Ale tu przeciez nie chodzi o
    startowe. Tu chodzi o jego dalsza ewolucje w czasie, ktora w przypadku
    oparcia o wibory jest przewidywalna, a w przypadku uznaniowym nie.

    marekz

  • 8. Data: 2005-06-20 14:03:26
    Od: "topjes" <n...@d...rady>

> [...]
    > startowe. Tu chodzi o jego dalsza ewolucje w czasie, ktora w przypadku
    > oparcia o wibory jest przewidywalna, a w przypadku uznaniowym nie.

    Ale jakie startowe? Ja w ogóle nie łapię toku rozumowania, którym podążasz
    :) Mi się dziś obniżyło na WWJ do 6%. Nie jest to może mistrzostwo świata w
    porówananiu do CHF ;) ale jestem zadowolony. Nie wiem co mam rozumieć przez
    startowe - przy każdej zmianie oprocentowania zmienia się i moje.

    I teraz sprawa jest prosta. Albo mi odpowiada 6% (poprzednio 6,80) albo nie.
    Jak nie - to zmieniam bank. Jak tak to ok. A nie będę się zamartwiał czy
    metodologia liczenia oprocentowania jest A czy może B ;)

    pzdr
    topjes

  • 9. Data: 2005-06-20 14:10:30
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    topjes wrote:
    [...]

    > I teraz sprawa jest prosta. Albo mi odpowiada 6% (poprzednio 6,80) albo nie.
    > Jak nie - to zmieniam bank. Jak tak to ok. A nie będę się zamartwiał czy
    > metodologia liczenia oprocentowania jest A czy może B ;)
    Zapomniałeś, że koszty tranzakcyjne, zwłascza w przypadku np. kredytu
    hipotecznego mogą być na tyle wysokie, że cała zmiana będzie nieopłacalna.
    KJ

  • 10. Data: 2005-06-20 14:16:15
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    > Ale jakie startowe?

    Piszac startowe mialem na mysli to jakie jest ustalone w momencie
    podpisywania umowy kredytowej.

> [...]
    > rozumieć przez
    > startowe - przy każdej zmianie oprocentowania zmienia się i moje.

    Okej, no to moze przyklad. Tobie sie obnizylo o 0,8% teraz, a
    kredytobiorcom z kredytami "na wiborach" trzy miesiace temu sie
    obnizylo o okolo 0,5% oraz 2 miesiace temu sie obnizylo o kolejne
    okolo 0,5%.

    > I teraz sprawa jest prosta. Albo mi odpowiada 6% (poprzednio 6,80)
    > albo nie.
    > Jak nie - to zmieniam bank.

    Zmieniajac bank poniesiesz zazwyczaj koszt kolejnej prowizji
    uruchomieniowej w tym nowym banku. Oraz poniesiesz koszt straconego
    czasu na zbieranie papierkow. A przy zabezpieczeniu hipotecznym, wpis
    nowej hipoteki, wykreslenie starej, kto wie, moze jakies ubezpieczenie
    do czasu wykreslenia tej starej... Mechanizmow zniechecajacych jest
    sporo. Wlasnie chodzi o to, ze optymalnym dzialaniem jest jednak
    pozostanie przy starej ofercie, mimo, ze ewoluuje ona gorzej niz
    konkurencyjne oferty. O ile nie ewoluuje znacznie gorzej. I taki
    wlasnie jest ten moj tok rozumowania. Zlapanie jelenia, a potem takie
    tylko-troche robienie go w balona. Co - jak zapewne sie zgodzisz -
    jest silnie utrudnione przy oparciu oprocentowania o jakas stawke
    rynkowa.

    > Jak tak to ok. A nie będę się zamartwiał czy metodologia liczenia
    > oprocentowania jest A czy może B ;)

    Nie no spoko. Nie musisz sie zamartwiac. Jak pisalem nie obserwowalem
    tego jakos dokladnie, ale w nalezy raczej oczekiwac, ze jak bank nie
    jest zmuszony zawarta umowa do obnizenia %%, to raczej nie bedzie sie
    z tym spieszyl. Co widzimy na przykladzie Multibanku.

    marekz