  • From: "BAH" <b...@k...chip.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Moze bedzie lepiej z kartami :)
    Date: Wed, 3 Apr 2002 14:05:19 +0200

    "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> wrote in message
    news:20020403112447.GP30809@diuna.pingwin.waw.pl...

    > Nie jestem do konca pewien. Nawet w tej chwili karty zaczynaja taniec.

    Zamiast stanieć o 50% stanieją o 30%. czyli będą droższe.

    > I bardzo dobrze. Ale moze rowniez banki beda je nieco sensowniej wydawac.

    Dla kogo dobrze ?
    Sensowne wydawanie nic tu nie zmienia.
    Będą wydawać mniej z powodu ceny a nie bezpieczeństwa.

    > Ale o so chodzi? Ja mam karty _ubezpieczone_.

    Bo tego chcesz.
    Po co mi ubezpieczona karta
    gdy można na nią zrealizowac 300 zł
    a bank przejmuje odpowiedzialność od 600 ?

    > moje ryzyko, moje koszty.

    Przy zachowaniu dobrowolnośći masz rację.

    > Po pierwsze wlasnie chodzi o to aby czesc ryzyka ponosily banki a w
    > mniejszym stopniu klient. A ze ida za tym koszty? No, niestety, zawsze
    > zapominamy ze w przeciwnej sytuacji ponosi kazdy z nas.

    Ja nie zapominam.
    Nie chcę by o moją "pamięć" dbał ustawodawca.
    W Twoim wypadku ta część ponoszona przez bank może być realna
    W moim gdy nie wiążę z kartą dużej gotówki tej części może nie byc.

    > Kurcze, dlaczego kazdy zapomina ze w przciwnym wypadku to _on_ musi
    > wyjac z kieszeni te kase i ja zplacic.

    Po pierwsze:
    Dlaczego zabraniasz mi samodzielnie oceniać ryzyka ?

    Po drugie:
    Pytałeś jak to się dzieje że mbank sobie radzi bez opłat.
    Nie odwracaj kota ogonem.

    > Do karty wypuklej? Chyba powinienes juz wiedziec czym sie rozni od
    > plaskatej ;-)

    Nie pisałem o wypukłej.
    Przy wypukłych, to inna historia, bo tu bank "daje" kredyt.
    (i raczej sensownie je wydaje).

    > Zeby dostac w zeby to ja wcale nie musze miec przy sobie kart,
    > wystarczy ze zbyt odwaznie spojrze takiemu sportowcowi w okulary
    > przeciwsloneczne.

    niestety :-(((

    > Przeciez teraz tez ich nie stac. Ktory z klientow zdaje sobie sprawe
    > ze mozna jego elektronem placic nawet jesli podpis bedzie inny?
    >
    > Stac go na to?

    I chcesz zamiast edukacji zafundować koszty ?

    BAH