  • 11. Data: 2003-06-23 23:12:16
    Temat: Re: Millenium a Fortis - wypłaty w UE
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Szymon Bzoma wrote:
    > Może powinno się to podrążyć gdzieś poza bankiem? la mnie to cuchnie
    > nieuczciwą konkurencją.

    Ale bezplatne w Polsce.
    Wyplaty w strefie dolarowej pewnie sa po kursie banku, wiec co za
    problem?

  • 12. Data: 2003-06-24 01:16:47
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    Szymon Bzoma wrote:
> [...]

    Przeczytaj artykuł Karola Żwiruka:
    http://www.kartyonline.net/art_4.html

    To błąd :)

    He he, ale nie jest to tak wygodne :))

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 13. Data: 2003-06-24 06:51:19
    Od: Radoslaw Dabrowski <r...@f...pl>

    > Ach te uprzedzenia. Nie wiem do konca jak to robia w Millennium, ale kurs
    > bankowy ma sie jakos nijak do tego co potem wychodzi na VE za granica (na
    > plus). Ja w kazdym badz razie, w ubieglym roku w Chorwacji wyplacajac kase
    > tylko z bankomatow (w sumie okolo 2500zl) bylem "do przodu" na 75zl w
    > stosunku do tego gdybym kupil $ albo Euro tuz przed wyjazdem w kantorze i
    > zamienial je na miejscu na Kuny.

    Podobnie mialem przed wyjazdem do Pragi (czeskiej). W kantorze kupilem
    troszke koron po 0,1350 (dwa lata temu), a przy wyplatach z bankomatow
    przy uzyciu VE Millennium mialem kursy od 0,1050 do 0,1080.

    Pozdrawiam
    Radek

  • 14. Data: 2003-06-24 07:39:51
    Temat: Fortis - wypłaty w UE
    Od: "Szymon Bzoma" <s...@N...gazeta.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> napisał(a):

    > Ale bezplatne w Polsce.
    > Wyplaty w strefie dolarowej pewnie sa po kursie banku, wiec co za
    > problem?

    Jeżeli piszą, że transakcje kartą za granicą (czyli w strefie euro też) są
    bez prowizji, a kasują np. o 2% więcej niż wynika z ich własnej tabeli
    kursów - to z mojego punktu widzenia jest to prowizja. Oni oczywiście mają na
    ten pogląd inne zdanie co pozwala im pisać to co piszą.

    Podobnie było z kredytami w całej bankowości - oprocentowanie "najniższe na
    rynku" +150 innych opłat. Ponieważ było to nagminne i w gruncie rzeczy
    nieuczciwe (oczywiście nie w rozumieniu karnym) - musiano wprowadzić
    specjalne regulacje prawne, które teoretycznie położyły kres takim
    praktykom . Tu oczywiście nikt nowej ustawy nie stworzy, chyba że i
    ten "bezprowizyjny" proceder sie twórczo rozwinie. Ja długo nie wiedziałem,
    że "bez prowizji" w dwóch bankach może oznaczać tak różne koszty tej samej
    transakcji taką samą kartą. Dlatego czuję się wprowadzony w błąd - czyli
    oszukany, choć pewnie nie w rozumieniu karnym :-)

    Szymon

  • 15. Data: 2003-06-24 08:00:17
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw(wytnij-to).pl>

    > Podobnie mialem przed wyjazdem do Pragi (czeskiej). W kantorze kupilem
    > troszke koron po 0,1350 (dwa lata temu), a przy wyplatach z bankomatow
    > przy uzyciu VE Millennium mialem kursy od 0,1050 do 0,1080.

    Identyczna sytuacja w przypadku Ukrainy. (kwiecien 2003)

  • 16. Data: 2003-06-24 08:05:58
    Od: "Szymon Bzoma" <s...@N...gazeta.pl>

    Piotr Grzegorz Skowronski <s...@S...PRECZgazeta.pl> napisał(a):
    > Przeczytaj artykuł Karola Żwiruka:
    > http://www.kartyonline.net/art_4.html

    Dzięki. Ten artykuł sporo mi wyjaśnił.

    Pojawia się tylko problem natury egzystencjalnej: dlaczego w naszym kraju coś
    co nie jest uczciwe wobec klienta "na zdrowy rozum" nie jest po
    prostu "nieuczciwe"? Że trzeba szczegółowo opisywać w ustawach każdą pierdołę
    by życie gospodarcze było normalne. Dlaczego nie mogę pójść do sądu i
    powołując się na przepis o tym, że działalność gospodarcza prowadzona
    jest "rzetelnie" i zakończyć takie praktyki? Utopia, no nie?
    Trudno się dziwić, że mamy chorą gospodarkę skoro każdy kto może stara się
    urwać cokolwiek wjakikolwiek sposób. Robią to nawet banki w taki głupawy w
    sumie sposób.

    > He he, ale nie jest to tak wygodne :))

    Ale dopóki masz kurs sprzedaży i skupu walut wyświetlony - to przynajmniej
    wszystko jest jasne.

    Jeszcze raz dzięki, pozdrawiam
    Szymon

  • 17. Data: 2003-06-24 19:43:20
    Od: calcium300mg <c...@o...pl>

    On Tue, 24 Jun 2003 08:05:58 +0000 (UTC), "Szymon Bzoma"
    <s...@N...gazeta.pl> wrote:

    >Trudno się dziwić, że mamy chorą gospodarkę skoro każdy kto może stara się
    >urwać cokolwiek wjakikolwiek sposób. Robią to nawet banki w taki głupawy w
    >sumie sposób.

    Z gospodarczego punktu widzenie, nie do końca takie głupawe.
    Przykład: uczestnikami pbb są raczej osoby o inteligencji powyżej
    przeciętnej (dowód: potrafią włączyć kompa:) A jednak: bank który
    oszukuje swoich klientów na kursach walutowych ma swoich zwolenników,
    bo wypłaty są 'darmowe'. Bank który pobiera za to opłatę, i ma uczciwe
    kursy to: "najgorszy bank w Polsce":) Reklama czyni cuda:)

  • 18. Data: 2003-06-25 08:06:00
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    calcium300mg wrote:
    > bo wypłaty są 'darmowe'. Bank który pobiera za to opłatę, i ma
    uczciwe
    > kursy to: "najgorszy bank w Polsce":) Reklama czyni cuda:)

    Zauwaz jedak, ze 99% wyplat wiekszosc tych grupowiczow robi w Polsce.
    A chyba masz swiadomosc, ze wszystkie wyplaty, nawet z wlasnych
    bankomatow sa (byly w przypadku jednego konta) platne.
    Reasumujac...
    Mam i Fortisa i Millennium - i tego pierwszego uzywam w Polsce tego
    drugiego bede poza nia... :)

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankowosci

  • 19. Data: 2003-06-25 08:12:31
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński"
    > Mam i Fortisa i Millennium - i tego pierwszego uzywam w Polsce tego
    > drugiego bede poza nia... :)

    ja rowniez ;-)
    po prostu trzeba tylko wiedzeic ktora karta do czego
    *** blad ***
    PS. zmienililem wreszcie pakiet srebrny na e-pakiet - gubiąc oczywiście VC
    bo nie dało się jej zachować, mimo ze w ofercie e-pakietu figuruje ;-)

  • 20. Data: 2003-06-25 10:31:51
    Od: "Szymon Bzoma" <s...@N...gazeta.pl>

    calcium300mg <c...@o...pl> napisał(a):
    > Z gospodarczego punktu widzenie, nie do końca takie głupawe.

    Głupawe bo podważa zaufanie do instytucji jaką sa banki. Jak banki mogą robić
    klientów w konia to kto (i po co, dlaczego?) ma mieć skrupuły?

> [...]
    > bo wypłaty są 'darmowe'. Bank który pobiera za to opłatę, i ma uczciwe
    > kursy to: "najgorszy bank w Polsce":) Reklama czyni cuda:)

    To nie reklama jest problemem tylko nierzetelna informacja.
    To właśnie o nierzetelną informację, nierzetelne działania itp. mam
    pretensje. Tym bardziej że reklamy Millenium biją na głowę ilością reklamy
    Fortisu (np. w TV nigdy nie widziałem) ale to nie ma nic do rzeczy. Jadący
    pociąg nie niesie ze sobą treści merytorycznych, nie jest informacją, nie
    można mieć do niej pretensje o nierzetelność itp.

    Cieszę się, że teraz wiem więcej, bo już nie będę wypłacał za granicą z
    bankomatu karta Fortis (chyba że 10 Euro). Ale dalej będę korzystał z tego
    banku w Polsce, gdyż moje doświadczenie jest tu pozytywne. Cała reszta moich
    sądów też bierze się z moich własnych doświadczeń. Skoro wiesz jakie to sądy,
    to wiesz też skąd się wzięły - więc nie będę się powtarzał.

    Szymon