  • 1. Data: 2003-06-22 10:15:01
    Temat: obciazenie KK vs. przelew - abonament w Idei
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    Czy ktos moze doradzic, jak organizacyjnie najlepiej to rozwiazac.

    Jest rachunek za abonament tel. w Idei z terminem platnosci 26 czerwca.
    Dotychczas placone przelewem, 3 tygodnie temu wyslana zgoda na stale
    obciazenie karty.

    Jak zrobic praktycznie teraz, aby nie zaplacic podwojnie, a zeby nie spoznic
    sie z placeniem.
    Czy w *22 np. beda wiedzieli 25 czerwca, czy karta bedzie nastepnego dnia
    obciazona, tzn. czy juz preprocesowali zgode?

    Widze, ze Wojtek Nawara na dyzurze, to licze na kompetentna odpowiedz ;)

    --
    Robert

  • 2. Data: 2003-06-22 11:07:45
    Temat: Re: obciazenie KK vs. przelew - abonament w Idei
    Od: "MarekZ" <m...@W...CIAkrakow.CHAJpl>

    Użytkownik "Robert" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Jest rachunek za abonament tel. w Idei z terminem platnosci 26 czerwca.
    > Dotychczas placone przelewem, 3 tygodnie temu wyslana zgoda na stale

    Przelewem ? Moze poleceniem zaplaty ?

    Jesli przelewem, to wystarczy go nie wysylac po prostu. Jesli poleceniem
    zaplaty i zauwazysz, ze zejda srodki z rachunku, po prostu wyslesz do banku
    dyspozycje odwolania tego polecenia zaplaty i srodki wroca na Twoj rachunek

    Tym czy obciaza karte czy nie, nie ma sie co przejmowac. Ty ich do tego
    upowazniles.

    marekz.

  • 3. Data: 2003-06-22 11:10:56
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    bd42u1$3of$...@s...cyf-kr.edu.pl,
    MarekZ <m...@W...CIAkrakow.CHAJpl>:
    > Użytkownik "Robert" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Przelewem ? Moze poleceniem zaplaty ?

    No przecie pisze, ze przelewem :)
    *NIE* poleceniem zaplaty.

    > Jesli przelewem, to wystarczy go nie wysylac po prostu.

    Ale ja chce zaplacic w terminie - nie bede potem walczyl jak beda straszyc
    wylaczeniem telefonu czy faksem z potwierdzeniem wplaty.

    > Tym czy obciaza karte czy nie, nie ma sie co przejmowac. Ty ich do
    > tego upowazniles.

    Nie chce przyjac stanowiska formalistycznego, tylko pragmatyczne: miec jak
    najmniej klopotow.

    Ale dzieki.

    --
    Robert

  • 4. Data: 2003-06-22 11:48:34
    Od: "Slawek Kos" <s...@k...pl>

    > bd42u1$3of$...@s...cyf-kr.edu.pl,

    > Ale ja chce zaplacic w terminie - nie bede potem walczyl jak beda straszyc
    > wylaczeniem telefonu czy faksem z potwierdzeniem wplaty.

    Przed terminem platnosci dostajesz fakture. Na fakturze jest napisane jaka
    jest forma platnosci i tego sie trzymaj. Jesli _nie_ jest napisane, ze
    obciazeniem karty to napewno nie obciaza karty.
    IMHO karta od nastepnej faktury dopiero.

    Slawek

  • 5. Data: 2003-06-22 12:07:13
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    bd453l$aaa$...@n...news.tpi.pl,
    Slawek Kos <s...@k...pl>:

    > Przed terminem platnosci dostajesz fakture. Na fakturze jest napisane
    > jaka jest forma platnosci i tego sie trzymaj.

    Jest napisane "przelew", tak jak przedtem.

    > Jesli _nie_ jest
    > napisane, ze obciazeniem karty to napewno nie obciaza karty.
    > IMHO karta od nastepnej faktury dopiero.
    No wlasnie nie jestem pewien, czy nie obciaza.
    Na pierwszej fakturze tez bylo napisane "przelew", a przelewem zaplacic sie
    nie dalo, bo nie zdazyli otworzyc subkonta, przelew sie odbil, a Idea
    zaczela grozic wylaczeniem. Dopiero udalo sie przelewem na rachunek zbiorczy
    Centertelu, nie ten co na fakturze. Usilowali ciemnote wciskac, ze to jest
    "specjalny numer rachunku na przelewy internetowe". Ciekawe, co to sa
    "przelewy internetowe" ;). W kazdym razie juz w nastepnym miesiacu ten
    rzekomy "przelew internetowy" zlecony w ten sam sposob na rachunek
    zindywidualizowany doszedl bez problemu. Dlatego wole na zimne dmuchac i sie
    dopytuje.

    --
    Robert

  • 6. Data: 2003-06-22 14:09:40
    Od: "Szymon Kolorz" <k...@i...pl>

    > bd453l$aaa$...@n...news.tpi.pl,

    > Jest napisane "przelew", tak jak przedtem.

    Powinno być napisane "obciążenie karty płatniczej"
    Prawdopodobnie nie obciążą karty w tym miesiącu bo
    w ich systemie faktura jest tak oznaczona.
    Ja bym zadzwonił do BOK dla pewności

    pozdrowienia
    Szymon

  • 7. Data: 2003-06-22 14:49:22
    Od: Mroziu <m...@h...pl>

> [...]
    > rzekomy "przelew internetowy" zlecony w ten sam sposob na rachunek
    > zindywidualizowany doszedl bez problemu. Dlatego wole na zimne dmuchac i sie

    To jest juz problem IDEI, ze nie zdzrzyli otworzyc konta. Przeciez Twoj
    bank moze Ci wystawic potwierdzenie wyslania przelewu. Ty ze swojej
    strony dopelniles wszystkiego jak nalezy, a jak Idea Ci wyjezdza z takim
    czyms to proponuje podniesionym tonem porozmawiaz z niedysponetem, a
    jeszcze moze darmowy abonament przez miesiac dostaniesz. A do tego to
    moga Cie grzecznie przeprosic ze nie dopelnili formalnosc i poprosic
    abys jeszcze raz przelal pieniadze. A straszenie wylaczeniem to oni
    sobie moga wiadomo gdzie wlozyc. Najwyzej zerwiesz z nimi umowe poprzez
    zaprzestanie swiadczenia uslug (umowa obowiazuje dwie strony)
    Generalnie to trzeba ostro reagowac na takie numery to moze sie kiedys
    naucza jak nalezy szanowac klienta.

    Mroziu

  • 8. Data: 2003-06-22 16:13:10
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    bd4fi2$342$...@z...man.szczecin.pl,
    Mroziu <m...@h...pl>:

> [...]
    > poprzez zaprzestanie swiadczenia uslug (umowa obowiazuje dwie strony)
    > Generalnie to trzeba ostro reagowac na takie numery to moze sie kiedys

    Tak, to co piszesz to prawda.
    Przez chwile rozwazalem przedstawienie dowodu wykonania tamtego przelewu,
    ale nie bylem akurat w stanie sie z nimi uzerac o to. (Nigdy tez sie nie
    przyznali, ze nie byl aktywny rachunek.)

    --
    Robert

  • 9. Data: 2003-06-22 16:24:49
    Od: Mroziu <m...@h...pl>

> [...]
    > ale nie bylem akurat w stanie sie z nimi uzerac o to. (Nigdy tez sie nie
    > przyznali, ze nie byl aktywny rachunek.)

    Ale jezeli wykonales przelew prawidlowo, to ze swojej strony dokonales
    wszystkiego co powinnienes, a dalej to juz problem wierzyciela. Nie jest
    istotne czy aktywowali sobie rachunek dla Ciebie czy nie. Problem nie
    lezal po Twojej stronie i juz. A w takim przypadku zawsze mozesz
    dochodzic swoich racji. Tylko czasami nie ma na to sil i checi :(

    Mroziu

  • 10. Data: 2003-06-22 16:46:53
    Temat: Idealna kompetencja centertelka
    Od: "Edek" <i...@h...pl>

    Ja mam problem z IDEA Centertelkiem,
    kupilem dwa miesiace temu telefon w salonie firmowym Bydgoszcz...
    Mila pani zapewnila mnie o tym, ze dostane pierwszy rachunek za 1PLN+VAT
    okazalo sie ze przyszedl normalny rachunek za abonament (tj. w sumie z
    uslugami
    o ile pamietam 261PLN brutto) wiec zadzwonilem do BOA gdzie sie
    dowiedzialem,
    ze mam kupiony telefon w innej promocji, czyli mila pani mi zle wpisala "kod
    aktywacji"
    a konkretnie zamiast media/200-250a wpisala wyprzedaz/200-250c) wiec
    zostalem
    poproszony o stawienie sie u "milej Pani".... co oczywiscie zrobilem, Pani
    poinformowala
    mnie ze sporzadzona w jej imieniu reklamacja bedzie rozpatrzona w ciagu max.
    2 tygodni
    wiec jesli chce, to moge zaplacic rachunek, a jesli nie to moge poczekac na
    fakture koryg.
    Na cale szczescie zaplacilem to od reki, bo pomyslalem sobie, ok. drugi
    rachunek wyjdzie mi za zlotówke, ale drugi rachunek przyszedl oczywiscie
    normalny czyli 277,23PLN....
    Wiec zadzwonilem do BOA, gdzie mnie poinformowano, ze oczywiscie reklamacja
    byla zlozona, ale dzial reklamacji dzialu aktywacji "odrzucil ja jako
    bezpodstawna poniewaz
    w reklamacji jest blad w kodzie aktywacji" a konkretnie mila pani zamiast w
    pismie reklamacyjnym wpisac media/200-250a napisala media/200/250 bez tego
    "a" wiec DEBILE odrzucili reklamacje........
    Na mój zdecydowanie podniesiony glos, domagajacy sie polaczenia z "debilem"
    z tego
    dzialu reklamacji, który odrzucil ta reklamacje BOA'kista powiedzial, ze nie
    ma takiej
    mozliwosci, bo to ich wewnetrny dzial, a ja mam reklamowac u osoby, u której
    dokonalem zakupu.......
    z tym ze ja do salonu firmowego w Bydgoszczy mam 250km, bylem juz u nich 3
    razy,
    a ich "kody aktywacji" to nie powinny mnie wogóle obchodzic,
    do milej pani nie mam pretensji, bo kazdy moze sie pomylic...........
    ......sama moze mnie uwazac za pechowego klienta;), a ze pracuje w firmie
    debili
    to juz inna sprawa, a dzisiaj kretyn w boa mi powiedzial, ze moge napisac
    zazalenie
    na negatywnie rozpatrzona reklamacje do zarzadu!!!!!
    A przeciez ja chce tylko obiecanego pierwszego, czy obojetnie którego juz
    teraz
    abonamentu za zlotówke!!!! A ich kody media i inne bzdury, to mnie wogóle
    nie interesuja!

    Wiec moze jesli ktos ma jakis sposób na to zeby wreszcie zalatwic taki
    problem, bo
    podniesiony glos nie zdaje egzaminu, to prosze bardzo o recepte........

    Pozdrawiam,
    E.R.M