  • 111. Data: 2013-03-22 06:31:25
    Temat: Re: Metoda polska vs cypryjska Re: Jak szybko potrafisz wypłacić pieniądze z banku?
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-03-22 03:11, Tomasz Chmielewski pisze:

    > Np. zebym mogl pojechac do sklepu ulica, a nie musial isc po kolana w
    > blocie. Na to, ze moi sasiedzi zrzuca sie na droge, nie licze.

    Przyjrzyj się z bliska i dokładnie jakiejś wspólnocie mieszkaniowej.
    Zrzucają się sąsiedzi i jakoś to działa. M.in. dlatego, że swoich
    przedstawicieli mogą w każdej chwili odwołać.
    A sqr..nemu (p)osłu co zrobisz?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 112. Data: 2013-03-22 07:02:19
    Od: TrzyLinie <t...@o...pl>

    W dniu 2013-03-22 03:15, Tomasz Chmielewski napisał(a):
    > Wracasz z wakacji - okazuje sie, nie masz dokad, dom sprzedany,
    > zawartosc co prawda desygnowani przez panstwo robotnicy wyniesli na
    > twoj koszt (bo sie nie zglaszales) na ulice, ale po kilku tygodniach
    > swoiskim zwyczajem wyparowala ;)
    >
    > Ew. zastap wakacje szpitalem, delegacja itd.

    Wypisz wymaluj opis dzisiejszej sytuacji gdzie komornik się "pomylił"
    bo nie miał PESELu, gdzie e-sąd nie dostarczył, bo miał zły adres
    niby-dłużnika, itd. itp.

    --
    TrzyLinie

  • 113. Data: 2013-03-22 07:10:21
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Maruda <m...@n...com> writes:

    > Przyjrzyj się z bliska i dokładnie jakiejś wspólnocie
    > mieszkaniowej. Zrzucają się sąsiedzi i jakoś to działa. M.in. dlatego,
    > że swoich przedstawicieli mogą w każdej chwili odwołać.
    > A sqr..nemu (p)osłu co zrobisz?

    Tego, nie zagłosuję na niego?
    A z tymi wspólnotami, to też nie jest tak różowo. (Autentyczne:
    wspólnota miała remontować dach, bardzo zaniedbany, bo wcześniejszy
    właściciel się niespecjalnie interesował budynkiem. I był gigantyczny
    problem, bo ludzie "nie z ostatniego piętra" dali się przekonać jednemu
    krzykaczowi, że jemu na głowę nie leci, niech se ci z ostatniego piętra
    płacą za remont. Sprawa oparła się o sąd, ZTCP. Inny przykład, też
    autentyczny: Jest sobie jeden z właścieli nie płacący czynszu[1]. Wspólnota
    pozwała go do sądu, wygrała, rozpoczęła się egzekucja. No to on połaził
    po mieszkaniach, zebrał trochę pełnomocnictw, i na corocznym zebraniu
    chciał odwołać dotychczasowy zarząd, a wprowadzić swoich ludzi[2]. I
    można było odnieść wrażenie, że liczył, że nowy zarząd mu te zaległości
    umorzy. I co mu zrobisz? )

    KJ

    [1] - "czynsz" jest tu użyty jako obiegowe określenie
    [2] - Ci ludzie chyba nawet nie wiedzieli o jego niepłaceniu.
    --
    http://blogdebart.pl/2012/06/24/hiena/
    Should I start with the time I SWITCHED personalities with a BEATNIK

  • 114. Data: 2013-03-22 07:12:44
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    TrzyLinie <t...@o...pl> writes:

    > Wypisz wymaluj opis dzisiejszej sytuacji gdzie komornik się "pomylił"
    Jeśli myślimy o tej samej sprawie, to mam wrażnie, że komornik
    egzekwował z tej dłużniczki, której dane mu dostarczył pełnomocnik
    powoda

    > bo nie miał PESELu, gdzie e-sąd nie dostarczył, bo miał zły adres
    > niby-dłużnika, itd. itp.

    I tu również. I kwestie związane z innym naliczeniem podatku, nicby nie
    zmieniły.

    KJ

    "That unit is a woman."
    "A mass of conflicting impulses."
    -- Spock and Nomad, "The Changeling", stardate 3541.9

  • 115. Data: 2013-03-22 07:14:40
    Od: TrzyLinie <t...@o...pl>

    W dniu 2013-03-20 14:20, m napisał(a):
    > Skoro Cię nie przekonuje historia o złym zięciu i teściowej w domu za 30tys,
    > to co powiesz na kogoś kto jest właścicielem domu za 100tys. Nie nadążył
    > z aktualizacją wartości nieruchomości w okolicach np. wejścia do Unii, ceny
    > nieruchomości poszły w górę ponad dwukrotnie, ktoś przyszedł, wykupił za
    > 150tys. Za 150tys nie kupi niczego adekwatnego, bo wszystko w okolicy jest
    > po 200tys, za chwilę będzie po 210tys.

    Posiadanie to odpowiedzialna sprawa. Jeśli ktoś nie nadąża to może lepiej
    niech przestanie posiadać, a ktoś inny lepiej to wykorzysta. Poruszamy się
    w kręgu ograniczonych zasobów, które jako społeczeństwo musimy pomiędzy
    siebie podzielić. Na dłuższą metę to się opłaci wszystkim.

    --
    TrzyLinie

  • 116. Data: 2013-03-22 09:27:35
    Od: m <m...@g...com>

    On 22.03.2013 07:14, TrzyLinie wrote:

    > Posiadanie to odpowiedzialna sprawa. Jeśli ktoś nie nadąża to może lepiej
    > niech przestanie posiadać, a ktoś inny lepiej to wykorzysta

    Czyli: nie nadążasz - nie mieszkaj na swoim?

    p. m.

  • 117. Data: 2013-03-22 09:37:03
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    m <m...@g...com> writes:

    > On 22.03.2013 07:14, TrzyLinie wrote:
    [...]
    > Czyli: nie nadążasz - nie mieszkaj na swoim?

    Lepiej: mieszkasz na swoim - nie wyjeżdżaj na dłuższe wakacje.

    KJ

    --
    http://sporothrix.wordpress.com/2011/01/16/usa-sie-k
    rztusza-kto-nastepny/

  • 118. Data: 2013-03-22 10:17:09
    Od: m <m...@g...com>

    On 22.03.2013 09:37, Kamil Jońca wrote:

    > [...]
    >
    > Lepiej: mieszkasz na swoim - nie wyjeżdżaj na dłuższe wakacje.

    Nie, no zakładam że w czasie nawet dłuższych wakacji nie wzrośnie nagle
    wartość na tyle żeby się komuś opłacało ją wykupywać.

    Chociaż, wizja kogoś kto się udaje w półroczny rejs, z niepokojem
    śledzącego ceny na rynku nieruchomości i będącego gotowym w każdej
    chwili na jakąś zdalną aktualizację wartości nieruchomości jest ciekawa.

    Ogólnie IMHO tak to jest z pomysłami które wydają się być prostą receptą
    na wszystko - jak się zacznie drążyć, okazuje się że są karykaturą
    prostoty.

    p. m.

  • 119. Data: 2013-03-22 10:18:26
    Od: TrzyLinie <t...@o...pl>

    W dniu 2013-03-22 07:12, Kamil Jońca napisał(a):

    > Jeśli myślimy o tej samej sprawie, to mam wrażnie, że komornik
    > egzekwował z tej dłużniczki, której dane mu dostarczył pełnomocnik
    > powoda

    Nie odnoszę się do konkretów, podobnie jak mój przedmówca się do nich
    nie odnosił, tylko wymyślił pewien absurd, który trzeba wziąć pod uwagę
    przy konstrukcji nowego sposobu obliczania podatku.

    > I tu również. I kwestie związane z innym naliczeniem podatku, nicby nie
    > zmieniły.

    Zmiana sposobu naliczania podatku + podatek pogłówny + rezygnacja z innych
    podatków. No marudzę jak Maruda ;) Uważam, że reset jest potrzebny plus
    coś, co chyba bym nazwał racjonalizacją używania zasobów, ale mogę się
    mylić :)

    --
    TrzyLinie

  • 120. Data: 2013-03-22 10:23:28
    Od: TrzyLinie <t...@o...pl>

    W dniu 2013-03-22 09:37, Kamil Jońca napisał(a):
    > [...]

    Nie. Tego nie powiedziałem. Powiedziałem, że posiadanie to odpowiedzialna
    sprawa. Jak ktoś nie nadąża z obsługą swojego stanu posiadania, to niech
    coś z tym zrobi: np. wynajmie kogoś do chodzenia wokół jego spraw, odda
    wujkowi, który będzie nadążać itd. A jak nic nie robi - to jest głupi
    i lepiej będzie, żeby nie posiadał, jeszcze innym krzywdę zrobi... Np.
    wyjechał na baaardzo długie wakacje, tak długie, że nieruchomość zacznie
    się walić i komuś spadnie na głowę ceramiczna dachówka z jej drewnianego
    dachu ;)

    > Lepiej: mieszkasz na swoim - nie wyjeżdżaj na dłuższe wakacje.

    Podobnież, nic takiego nie twierdzę. Przeciwnie, wyjeżdżaj na jak
    najdłuższe, ale zadbaj o swój stan posiadania. Jak się nim nie
    interesujesz to może już go nie chcesz? ;)

    --
    TrzyLinie