  • Data: 2002-04-26 08:31:08
    Temat: Re: Magnetyzm kart, czyli jak opróżnić cudze konto
    Od: "Szymon" <w...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:2f8e.00000080.3cc9053f@newsgate.onet.pl...
    > Bezpieczenstwo uzywania karty chip polega na tym, ze moze ona miec pamiec
    > chroniona, ktorej nie da sie odczytac - brak jest takiej funkcji w
    urzadzeniu -
    > jaki jest mikrokomputer karty. Z zewnątrz mozna ja tylko zapisac a uzywac
    moze
    > jej tylko procesor karty i to wylacznie do obliczen wewnatrz karty.
    Konstrukcja
    > czytnika nie ma tu nic do rzeczy.

    OK, ale wiesz... kiedys wydawalo sie, iz zwykla karta jest nie do
    podrobienia, bo np. skad wziac urzadzenia? A jednak sie da. W niektorych
    bankach (Handlobank kiedys), wrecz sami na miejscu robili karte. W Lukasie
    tez maja czytnik, ktory potrafi zapisac PIN, bowiem ich karty do obslugi
    kasowej - choc chipowe - to jednak od razu sa wydawane. W Inteligo PIN
    ustalalem telefonicznie... I tak sobie mysle, ze chip nic nie pomoze, bo
    pani w lukasie widzi jaki PIN klepie i ja widze jaki ona klepie do szuflady
    z kasa (sa odwrocone w strone klienta). Lukas wydaje chipowe kredytowki do
    hipermarketow. Tyle, ze kazdy kto zna PIN moze nia kupowac, bo tylko taka
    jest weryfikacja, a jak wiadomo stojac w kolejce PIN na pewno poznaja 2-3
    osoby za mna, a i Pani w kasie moze dyskretnie rzucic okiem. Wydaje mi sie
    wiec, iz bank powinien uznawac reklamacje z uzyciem PIN tak samo jak podpisu
    (te same zasady), bowiem "tajnosc" tego PINu od dawna jest juz fikcja.

    pzdr