  • 1. Data: 2004-05-20 20:45:13
    Temat: [Lukas] Czy wszystko OK ?
    Od: "Beniowa" <p...@...odpowiedz.in.public>

    Witam,

    Karta kredytowa Lukas Visa. Stan faktyczny nastepujacy:
    listopad - ostatnia transakcja karta
    grudzien - przychodzi wyciag
    grudzien - calkowita spalta zadluzenia
    styczen - przychodzi wyciag, na korym uwidoczniono spate zadluzenia,
    zadluzenie obecne - 0 zl
    luty - brak wyciagu (ale i brak jakichkolwiek obrotow)
    marzec - brak wyciagu (brak jakichkolwiek oborotow)
    koniec marca - zastrzegam karte (ale jej nie oddaje), skladam dyspozycje
    zamkniecia karty i dostaje niepodstemplowane i niepodpisane potwierdzenie
    przyjecia dyspozycji zamkniecia karty (LukasPan twierdzi, ze takich
    dokumentow nie stempluja)
    kwiecien - brak wyciagu
    maj - jest wyciag, taki "zerowy" (zero wplat, zero transakcji karta, zero
    odsetek, zero do zaplaty itd)

    LukasPan co prawda mowil, ze przyjda jeszcze trzy wyciagi, ale skoro nie
    przyszedl w kwietniu (a takze wczesniej w lutym i marcu), pomyslalem, ze
    cala sprawa jest juz zamknieta.

    Pytanie: czy udalo mie sie skutecznie "zamknac" karte w Lukas Banku.

    Dzieki za pomoc

    Grzegorz

    PS. ATSD to zamykanie czegokolwiek w Lukasie (czy to karty czy rachunku) to
    droga przez meke. Citi przy Lukasie to zdecydowanie male piwo...

    --
    SKPB Warszawa: www.skpb.waw.pl

  • 2. Data: 2004-05-21 05:19:40
    Temat: Re: [Lukas] Czy wszystko OK ?
    Od: dx <d...@f...com.pl>

    > Pytanie: czy udalo mie sie skutecznie "zamknac" karte w Lukas Banku.
    >
    > Dzieki za pomoc
    >
    > Grzegorz

    Raczej tak, rachunek karty od chwili zamkniecia funkcjonuje jeszcze
    przez ok 6 m-cy, oczekiwanie na splyw zaleglych transakcji, itp.
    Ja w kazdym z tych 6-ciu miesiecy dostawalem wyciagi i chyba jest to
    normalne...
    pzdr., darek

  • 3. Data: 2004-05-21 06:06:38
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Beniowa" <p...@...odpowiedz.in.public> napisał w wiadomości
    > PS. ATSD to zamykanie czegokolwiek w Lukasie (czy to karty czy rachunku)
    > droga przez meke. Citi przy Lukasie to zdecydowanie male piwo...

    oj, nie zgodzę się. Zamykałem niedawno rachunek i trwało to może z pięc
    minut. Zdziwienie moje wzbudziło tylko zastrzeganie karty, której już nie ma
    (zrezygnowałem wcześniej z odnawiania). Poza tym wszystko jak należy. Nawet
    nie dociekali czemu rezygnuję. Pewnie za małe obroty generowałem i nie byli
    zainteresowani :)

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 4. Data: 2004-05-24 22:18:50
    Od: ejaro <e...@i...pl>

    Dnia Thu, 20 May 2004 22:45:13 +0200, Beniowa napisał(a):

> [...]
    >
    > PS. ATSD to zamykanie czegokolwiek w Lukasie (czy to karty czy rachunku) to
    > droga przez meke. Citi przy Lukasie to zdecydowanie male piwo...

    za glowe sie zlapalam... gdzies TY Grzegorzu zalatawiles sprawe... :-))
    w jakim oddziale..
    ??

    oki... chcesz zamknac rachunek karty kk Lukasa Classic...

    zastrzegasz bezpalnie... 9najlepiejjesli karta jest przecieta w
    obecnosci jesli nastepuje zwrot... plasitku jesli nie jest to zanaczane
    przez doradce w systemie..:-))
    zwrot plasiku... potwierdzenie 2 egzempl.
    dalej...
    musi nastapic rezygnacja ze wznowienia karty..:-)) malu kwitek
    podstemplowany 2 egzempl.. jeden dla doradcy drugi dla klienta

    i na koniec potwierdzenie o zamknieciu rachunku karty tez 2 egzempl...
    jeden dla doradcy drugi dla klienta.. podstemplowane....

    czas wykonania danch czynnosci zajmuje oko 10 minut..(jesli szybko
    pracuje system...:-))) w godz. 18.00 spowalnia system..

    klient informowany jest ze jeszcze powinienen max 2 wyciagi otrzymac.. z
    ewentualnym doplaceniem jesli cosik jeszcze wyskoczy w miedzy czasie...

    tak wiec....

    zapewne rachunek karty zostal zamkniety w twoim przypadku.. mimo ze nie
    masz stempelka.. zawsze mozesz poprosic o wystawienie opinii -
    zaswiadczenia o zamknietym rachunku ale niestety moze ciebie to
    kosztowac ok 15 pln okres oczekiwania 10 dni - przyskanie zcentrali...
    (niestey jeszcze nad tym musza popracowac lukasowcy...:-)))

    pozdrw..

    jeszcze pracownik lb:-))

  • 5. Data: 2004-05-27 20:22:55
    Od: "Beniowa" <p...@...odpowiedz.in.public>

    Użytkownik "ejaro" <e...@i...pl> napisał w wiadomości
    > za glowe sie zlapalam... gdzies TY Grzegorzu zalatawiles sprawe... :-))
    > w jakim oddziale..
    > ??

    Placowka w Warszawie, Stacja Metra Centrum. Pracownik bardzo mlody,
    ewidentenie rozpoczynajacy zatrudnianie sie w Lukas Banku.

    > zastrzegasz bezpalnie... 9najlepiejjesli karta jest przecieta w
    > obecnosci jesli nastepuje zwrot... plasitku jesli nie jest to zanaczane
    > przez doradce w systemie..:-))
    > zwrot plasiku... potwierdzenie 2 egzempl.

    1) zastrzeglem,
    2) plastiku nie zwrocilem, powiedzialem, ze mi sie zlamal (co bylo
    polprawda - zlamala mi sie poprzednia zolta karta VC, te wznowione srebrno -
    szare sa juz robione z lepszego plastiku). Pan najpierw mi dlugo tlumaczyl,
    ze musze wystapic o nowy plastik i dopiero wtedy zrezygnowac. Wtedy
    poszedlem na calosc i powiedzialem, ze dzisiaj zloze wniosek o nowa karte i
    dzisiaj wypowiem umowe o karte kredytowa. Pan najpierw zadzwonil, potem
    zniknal na troche na zapleczu, potem wzial z polki taki niebieski segregator
    i bez slowa zaczal cos wstukiwac w komputer. Potem dal mi do podpisu zolty
    dokument o nazwie "Potwierdzenie rozwiazania umowy o karte VISA CLASSIC
    Lukas Bank", z ktorego wynika, ze z dniem 29 marca 2004 rozwiazuje umowe o
    karte VC i wydal mi kopie tego dokumentu, pomimo mojej prosby nie podpisal
    tej kopii, ani nie podstemplowal, powiedzial tylko, ze tego sie nie
    podpisuje. Faktycznie dopiero po tym wszystkim wypelnilismu dokument
    zastrzezenia karty.

    > dalej...
    > musi nastapic rezygnacja ze wznowienia karty..:-)) malu kwitek
    > podstemplowany 2 egzempl.. jeden dla doradcy drugi dla klienta

    3) nie bylo takiej rezygnacji. Jak juz napisalem zdarzenie mialo miejsce 29
    marca, a do dzisiaj (28 maja) nie przyszedl do mnie PIN. Czy to moze
    swiadczyc, ze jednak nie wznowili karty ?

    > i na koniec potwierdzenie o zamknieciu rachunku karty tez 2 egzempl...
    > jeden dla doradcy drugi dla klienta.. podstemplowane....

    4) dostalem tylko potwierdzenie, o ktorym pisalem w punkcie 2). niepodpisane
    i niepodstemplowane.

    > czas wykonania danch czynnosci zajmuje oko 10 minut..(jesli szybko
    > pracuje system...:-))) w godz. 18.00 spowalnia system..

    5) trwalo ok 30 minut, przy czym wiekszosc czasu zajely nam rozmowy o
    koniecznosci/braku koniecznosci wydania kolejnej karty przed rezygnacja z
    niej.

    > klient informowany jest ze jeszcze powinienen max 2 wyciagi otrzymac.. z
    > ewentualnym doplaceniem jesli cosik jeszcze wyskoczy w miedzy czasie...

    6) zostalem poinformowany, ze otrzymam jeszcze 3 wyciagi i ze rachunek
    kredytowy jest jeszcze czynny, to znaczy, ze jak cos ostatnio kupowalem
    karta to moga mi na tym rachunku zaksiegowac i musze splacic. Na wszelki
    wypadek pierwszy z zapowiadanych wyciagow (podobnie jak dwa poprzednie,
    kiedy karta byla jeszcze aktywna) nie przyszedl.

> [...]
    > kosztowac ok 15 pln okres oczekiwania 10 dni - przyskanie zcentrali...
    > (niestey jeszcze nad tym musza popracowac lukasowcy...:-)))

    ... ? Jezeli brak stempelka jest spowodowany zaniedbaniem pracownika Lukas
    Banku, to dlaczego mam ponosic jakies dodatkowe oplaty ?

    Dzieki za pomoc,
    Pozdrawiam, Grzegorz - lukassceptyk

  • 6. Data: 2004-05-27 20:52:00
    Od: "Beniowa" <p...@...odpowiedz.in.public>

    Użytkownik "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> napisał w wiadomości
> [...]
    Nawet
    > nie dociekali czemu rezygnuję. Pewnie za małe obroty generowałem i nie

    poczytajmy przepis...
    Kwestie rozwiazania umowy w regulaminie Lukas Banku reguluje piec
    paragrafow: od par. 68 do par. 72, z czego par. 69 dotyczy wypowiedzenia
    umowy przez Lukas Bank, par. 71 obowiazkami posiadacza rachunu w zwiazku z
    wypowiedzeniem umowy (zwrot kart, tokena, spata zadluzenia itp), zas poar 72
    wygasniecia umowy konta wspolnego. Nas interesuja zatem w praktyce par. 68 i
    par. 70 regulaminu. Presledzmy je:

    par. 68
    ust. 1: umowa moze byc wypowiedziana przez kazda ze stron w formie pisemnej,
    z zachowaniem jednomiesiecznego okresu wypowiedzenia;
    ust. 2: rozwiazanie umowy moze nastapic w terminie wczesniejszym,
    uzgodnionym przez strony.

    par. 70
    ust. 1: umowa konta ulega rozwiazaniu po uplywie okresu wypowiedzenia umowy.
    ust. 2: umowa konta wygasa w razie smierci Posiadacza konta osobistego lub
    jednego ze Wspolposiadaczy konta wspolnego - z chwila smierci.

    Powyzsze unormowania nie wzbudzaja zadnych watpliwosci interpretacyjnych i
    przewidziany w nich tryb rozwiazania umowy rachunku bankowego podobny jest
    to procedur stosowanych przez inne banki: przychodzi klient do banku sklada
    pisemne (par. 68 ust. 1) wypowiedzenie umowy, umowa wygasa po uplwyie
    miesiecznego terminu wypowiedzenia (par. 68 ust. 2 i par. 70 ust. 1
    regulaminu). Z chwila wypowiedzenia klient zwraca tokeny, karty, splaca
    debety i mowi co ma sie stac s kasa, ktra na koncie zostala (par. 71 ust.
    1). Miesieczny termin potrzebny jest na to, zeby zaksiegowac obciazenia
    wynikajace np. z uzywania karty, czy tez zaksiegowac jakies zablakane
    przelewy. Wydawaloby sie, ze wszystko uda sie zrobic za jednym razem... NIC
    BARDZIEJ BLEDNEGO...

    Rozwiazanie umowy w Lukas Banku to caly rytual, w ktorym w okreslonym czasie
    dokonuje sie okreslonych czynnosci. Klient musi przyjsc do oddzialu
    przynajmniej dwa razy - najpierw zdaje lub zastrzega wszystkie karty (a
    pewnie tez token) i czeka tydzien. Po tygodniu wolno mu przyjsc do oddzialu
    po raz drugi i zlozyc wlasciwa dyspozycje zamkniecia rachunku (tak zwane
    domkniecie). I dopiero to drugie przyjscie moze spowodowac zamkniecie
    rachunku. Kiedy odstalem swoja godzine w kolejce do Lukasstolika (calkiem
    spokojnie dopijajac trzecia Lukaskawe) i LukasPan powiedzial mi (tez byl to
    poczatkujacy pracownik, ale tym razem byla to placowka w Atrium w
    Warszawie), ze nie moze ode mnie dzisiaj przyjac dyspozycji zamkniecia
    rachunku, bo jestem po raz pierwszy, a oni maja takie procedury, ze trzeba
    po raz drugi, pokazalem mu wtedy zapis w regulaminie. Podzwonil, podzwonil i
    powiedzial, ze mu bardzo przykro, ale nic sie z tym nie da zrobic.
    Poprosilem o kontakt z Pania Menadzer. Pani Menadzer byla bardzo mila,
    powiedziala, ze jak mam taka ochote, to moge zlozyc pisemne wypowiedzenie
    rachunku, ale ono i tak nie wywola zadnych skutkow, bo trzeba, co juz Kolega
    wielokrotnie Panu powtarzal, przyjsc dwa razy. Poniewaz bylem bardzo
    uciazliwy, Pani Menadzer z milym usmiechem sparafrazowala dialog z "Misia":
    >Nie zamkniemy Panu rachunku i co nam Pan zrobi.<
    Akurat w tym samym czasie likwidowalem ostatni czynny rachunek w Citibanku
    Handlowym (jeszcze z okresu Citibank (Poland) S. A.). Oczywiscie udalo sie
    za jednym razem, wszystko z poczekaniem w kolejce trwalo jakies 15 minut, a
    kart nie musialem oddawac, bo i tak bank mi je zastrzegal).
    Ostatecznie rachunek domknalem w marcu, likwidujac jednoczesnie (tak mi sie
    przynajmniej wydawalo) rachunek karty kredytowej. Takze nie dostalem zadnych
    dokumentow potwierdzajacych zamkniecie rachunku, ale na moja brdzo wyrazna
    prosbe LukasPan odpalil WordPada i napisal (bez prowizji) zaswiadzczenie, ze
    nie posiadam rachunku osobistego w Lukas Banku.

    Prawdziwe banki poznaje sie nie po tym, jak zaczynaja, ale po tym, jak
    koncza...
    Z modemowym pozdrowieniem, Grzegorz

  • 7. Data: 2004-05-28 07:58:14
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

> [...]
    > po raz drugi i zlozyc wlasciwa dyspozycje zamkniecia rachunku (tak zwane
    > domkniecie). I dopiero to drugie przyjscie moze spowodowac zamkniecie

    Uuu, to już widzę, co mnie chyba uratowało, od ganiania dwa razy i tracenia
    czasu w placówce. Ja swojej karty nie odnawiałem, co pewnie umożliwiło
    załatwienie sprawy od razu (bo minęło znacznie więcej niż tydzień od
    nieodnowienia).