    From: "Beniowa" <p...@...odpowiedz.in.public>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [Lukas] Czy wszystko OK ?
    Date: Thu, 27 May 2004 22:52:00 +0200

    Użytkownik "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> napisał w wiadomości
    news:c8k6sb$fmf$1@inews.gazeta.pl...
    > oj, nie zgodzę się. Zamykałem niedawno rachunek i trwało to może z pięc
    > minut. Zdziwienie moje wzbudziło tylko zastrzeganie karty, której już nie
    ma
    > (zrezygnowałem wcześniej z odnawiania). Poza tym wszystko jak należy.
    Nawet
    > nie dociekali czemu rezygnuję. Pewnie za małe obroty generowałem i nie
    byli
    > zainteresowani :)

    poczytajmy przepis...
    Kwestie rozwiazania umowy w regulaminie Lukas Banku reguluje piec
    paragrafow: od par. 68 do par. 72, z czego par. 69 dotyczy wypowiedzenia
    umowy przez Lukas Bank, par. 71 obowiazkami posiadacza rachunu w zwiazku z
    wypowiedzeniem umowy (zwrot kart, tokena, spata zadluzenia itp), zas poar 72
    wygasniecia umowy konta wspolnego. Nas interesuja zatem w praktyce par. 68 i
    par. 70 regulaminu. Presledzmy je:

    par. 68
    ust. 1: umowa moze byc wypowiedziana przez kazda ze stron w formie pisemnej,
    z zachowaniem jednomiesiecznego okresu wypowiedzenia;
    ust. 2: rozwiazanie umowy moze nastapic w terminie wczesniejszym,
    uzgodnionym przez strony.

    par. 70
    ust. 1: umowa konta ulega rozwiazaniu po uplywie okresu wypowiedzenia umowy.
    ust. 2: umowa konta wygasa w razie smierci Posiadacza konta osobistego lub
    jednego ze Wspolposiadaczy konta wspolnego - z chwila smierci.

    Powyzsze unormowania nie wzbudzaja zadnych watpliwosci interpretacyjnych i
    przewidziany w nich tryb rozwiazania umowy rachunku bankowego podobny jest
    to procedur stosowanych przez inne banki: przychodzi klient do banku sklada
    pisemne (par. 68 ust. 1) wypowiedzenie umowy, umowa wygasa po uplwyie
    miesiecznego terminu wypowiedzenia (par. 68 ust. 2 i par. 70 ust. 1
    regulaminu). Z chwila wypowiedzenia klient zwraca tokeny, karty, splaca
    debety i mowi co ma sie stac s kasa, ktra na koncie zostala (par. 71 ust.
    1). Miesieczny termin potrzebny jest na to, zeby zaksiegowac obciazenia
    wynikajace np. z uzywania karty, czy tez zaksiegowac jakies zablakane
    przelewy. Wydawaloby sie, ze wszystko uda sie zrobic za jednym razem... NIC
    BARDZIEJ BLEDNEGO...

    Rozwiazanie umowy w Lukas Banku to caly rytual, w ktorym w okreslonym czasie
    dokonuje sie okreslonych czynnosci. Klient musi przyjsc do oddzialu
    przynajmniej dwa razy - najpierw zdaje lub zastrzega wszystkie karty (a
    pewnie tez token) i czeka tydzien. Po tygodniu wolno mu przyjsc do oddzialu
    po raz drugi i zlozyc wlasciwa dyspozycje zamkniecia rachunku (tak zwane
    domkniecie). I dopiero to drugie przyjscie moze spowodowac zamkniecie
    rachunku. Kiedy odstalem swoja godzine w kolejce do Lukasstolika (calkiem
    spokojnie dopijajac trzecia Lukaskawe) i LukasPan powiedzial mi (tez byl to
    poczatkujacy pracownik, ale tym razem byla to placowka w Atrium w
    Warszawie), ze nie moze ode mnie dzisiaj przyjac dyspozycji zamkniecia
    rachunku, bo jestem po raz pierwszy, a oni maja takie procedury, ze trzeba
    po raz drugi, pokazalem mu wtedy zapis w regulaminie. Podzwonil, podzwonil i
    powiedzial, ze mu bardzo przykro, ale nic sie z tym nie da zrobic.
    Poprosilem o kontakt z Pania Menadzer. Pani Menadzer byla bardzo mila,
    powiedziala, ze jak mam taka ochote, to moge zlozyc pisemne wypowiedzenie
    rachunku, ale ono i tak nie wywola zadnych skutkow, bo trzeba, co juz Kolega
    wielokrotnie Panu powtarzal, przyjsc dwa razy. Poniewaz bylem bardzo
    uciazliwy, Pani Menadzer z milym usmiechem sparafrazowala dialog z "Misia":
    >Nie zamkniemy Panu rachunku i co nam Pan zrobi.<
    Akurat w tym samym czasie likwidowalem ostatni czynny rachunek w Citibanku
    Handlowym (jeszcze z okresu Citibank (Poland) S. A.). Oczywiscie udalo sie
    za jednym razem, wszystko z poczekaniem w kolejce trwalo jakies 15 minut, a
    kart nie musialem oddawac, bo i tak bank mi je zastrzegal).
    Ostatecznie rachunek domknalem w marcu, likwidujac jednoczesnie (tak mi sie
    przynajmniej wydawalo) rachunek karty kredytowej. Takze nie dostalem zadnych
    dokumentow potwierdzajacych zamkniecie rachunku, ale na moja brdzo wyrazna
    prosbe LukasPan odpalil WordPada i napisal (bez prowizji) zaswiadzczenie, ze
    nie posiadam rachunku osobistego w Lukas Banku.

    Prawdziwe banki poznaje sie nie po tym, jak zaczynaja, ale po tym, jak
    koncza...
    Z modemowym pozdrowieniem, Grzegorz