  • 71. Data: 2013-06-10 06:45:25
    Temat: Re: Ludzie masowo likwidują lokaty
    Od: TrzyLinie <t...@o...pl>

    W dniu 2013-06-09 00:17, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Bajki, nie rozumiesz o co chodzi w tej "kreacji pieniądza". Bank
    > dokładnie tak samo płaci odsetki (aczkolwiek w różnej wysookości) od
    > całej zdeponowanej kwoty, nie tylko od tego pierwszego tysiąca.

    Faktycznie. Nie rozumiałem. Już rozumiem. Trzeba więc zacząć mówić tym
    samym językiem. Ta sama waluta. Ten sam bank. I oprocentowanie lokat np.
    <5%, a oprocentowanie kredytów >9%. A może też zważyć i patrzeć na ważone
    oprocentowanie i lokat i kredytów całego systemu bankowego - nie mam takich
    danych jednak. Może ktoś wie, gdzie są?

    Dziękuję za uwagę.

    --
    TrzyLinie

  • 72. Data: 2013-06-10 08:44:24
    Temat: Re: akcje
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sun, 9 Jun 2013 09:25:51 +0200, miumiu wrote:

    > Glupi jestes jak but i nie chce mi sie nawet odpisywac merytorycznie.

    Ale że to jest grupa dyskusyjna, to jesli masz jakies wsparcie dla tych
    swoich odkryć, to napieraj.

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 73. Data: 2013-06-10 14:25:43
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Sun, 09 Jun 2013 00:06:39 +0200, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    wrote:

    >Tzn. w 1995?

    nie. W 1950
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Reforma_walutowa_w_Pols
    ce_w_1950

    >Jednakże niekoniecznie opisane linią prostą, nie?

    Ta w 1995 była liniowa; ta w 1950 - nie.

  • 74. Data: 2013-06-10 15:04:21
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-06-02 11:01, szod pisze:
    > Pytanie z ciekawości - bank daje nam np. 4% na lokacie. Ile zarabia sam?

    Banki się tłumaczą że 13% kredytów to nigdy nie odzyskują dlatego od
    tych 4%+13% dopiero zaczynają zarabiać. Cwaniaki ;-)

  • 75. Data: 2013-06-10 17:24:47
    Od: m <m...@g...com>

    On 10.06.2013 15:04, z wrote:

    > Banki się tłumaczą że 13% kredytów to nigdy nie odzyskują dlatego od
    > tych 4%+13% dopiero zaczynają zarabiać. Cwaniaki ;-)

    Dlaczego cwaniaki?

    p. m.

  • 76. Data: 2013-06-10 22:05:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 02 Jun 2013 11:01:13 +0200, szod napisał(a):
    > Pytanie z ciekawości - bank daje nam np. 4% na lokacie. Ile zarabia sam?

    Zalezy na czym - teraz pelno reklam, miniratka blebleble RRSO 25% :-)

    Ale kiedys ... ot taka ciekawostka matematyczna dla dociekliwych -
    reklamowki jednego banku, wygladalo to mniej wiecej tak:
    - lokata 3 mies - 500 zl odsetek od kwoty 10 tys
    - kredyt gotowkowy 3 mies - 480zl odsetek od kwoty 10 tys zl ..

    J.

  • 77. Data: 2013-06-10 22:07:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 2 Jun 2013 12:01:59 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):
    > On 2013-06-02, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > [...]
    > No i?

    Nie "no i" tylko "jakim cudem". Tak nasze banki jeszcze nie dzialaja.
    Amerykanskie tez chyba jeszcze nie, wbrew niektorym filmom na
    internecie.

    J.

  • 78. Data: 2013-06-10 22:10:46
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    TrzyLinie <t...@o...pl> writes:

> [...]
    > oprocentowanie i lokat i kredytów całego systemu bankowego - nie mam takich

    Np. w bilansach.
    Oczywiście <5% i >9% to nie sa warunki brzegowe, "lokaty" mają także 0%
    (w tym nie tylko rachunki bieżące, ale także często np. struktury),
    a kredyty bankowe kosztowały np. rok temu nawet 25%.
    Z tym że trzeba od tego odjąć niespłacone kredyty, których nie da się
    odzyskać.

    W każdym razie bank sobie sam pieniędzy nie może wygenerować (w zwykłym
    znaczeniu tego słowa - wbrew częstym teoriom), ale że jest to zyskowna
    działalność to chyba widać.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 79. Data: 2013-06-10 22:38:20
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    z <...@...pl> writes:

    > Banki się tłumaczą że 13% kredytów to nigdy nie odzyskują dlatego od
    > tych 4%+13% dopiero zaczynają zarabiać. Cwaniaki ;-)

    W 2012 r. ogólnie 7,7% sumy kredytów było zagrożonych (to nie znaczy
    niespłaconych, ani całkowicie niespłaconych).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 80. Data: 2013-06-11 00:32:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 10 Jun 2013 22:38:20 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > W 2012 r. ogólnie 7,7% sumy kredytów było zagrożonych (to nie znaczy
    > niespłaconych, ani całkowicie niespłaconych).

    Jakby mialy byc niesplacone calkowicie, to niestety - ale na
    pozostalych bank musi zarobic ponad 8% aby wyjsc na zero, plus jeszcze
    koszty wlasne ...

    J.