  • 1. Data: 2003-05-17 14:54:29
    Temat: Litwa i Bialorus- co z visa electron?
    Od: "khaki_7" <k...@w...pl>

    Witam!
    Niedługo wybieram się na Litwę i Białoruś. W związku z tym mam pytania:
    1.czy w obu krajach nie ma trudności z płaceniem kartą visa electron mbanku?
    2.jaką najlepiej wziąć ze sobą walutę, aby najkorzystniej na tym wyjść-
    dolary czy też euro?
    Na pewno niektórzy z Was mieli tą przyjemość bądz też nieprzyjemność
    odwiedzać tamte kraje-proszę o podzielenie się doświadczeniami!
    pzdr,
    --
    khaki_7[at]wp.pl
    GG 1710090

  • 2. Data: 2003-05-17 20:26:07
    Temat: Re: Litwa i Bialorus- co z visa electron?
    Od: "Leonardus" <l...@p...gazeta.pl>

    Witam,

    Parę misięcy temu byłem w Kłajpedzie. Z wymianą waluty obcej (€ i $) nie ma
    kłopotu. Bez problemów korzystałem z Visy (ale nie elektrona) i MC.
    Soradycznie spotykałem naklejki z logo Visa electron.

    Pzdr
    Leonardus

  • 3. Data: 2003-05-19 06:50:59
    Od: "Dave" <w...@o...pl>

    khaki_7 wrote:
> [...]
    > Na pewno niektórzy z Was mieli tą przyjemość bądz też nieprzyjemność
    > odwiedzać tamte kraje-proszę o podzielenie się doświadczeniami!

    tez mnie to interesuje. Pytanie czy nie lepiej kupic waluty w polsce w
    kantorze ale czy w ogole mozna to zrobic u nas ?

    D.

  • 4. Data: 2003-05-19 12:29:26
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <grzegorz@niedzwiecki(wytnij-to).pl>

> [...]
    > Na pewno niektórzy z Was mieli tą przyjemość bądz też nieprzyjemność
    > odwiedzać tamte kraje-proszę o podzielenie się doświadczeniami!

    Z VE PKO BP SA ciągle na Litwie miewałem problemy, z VE Millennium
    problemy zdarzały się sporadycznie. Na Białorusi widziałem bankomat w
    Mińsku ale bałem się włożyć kartę. Na Łotwie bez problemów i na Ukrainie
    także bez problemów. Na litwie i na Białorusi wymieniają także złotówki

  • 5. Data: 2003-05-24 19:30:57
    Od: "Artur" <w...@t...wroclaw.tpsa.pl>

    ostatnio jak byłem (2 tyg temu) to opłacało się u nas kupić $ i tam wymienić
    na Lity

  • 6. Data: 2003-05-25 12:45:25
    Od: "khaki_7" <k...@w...pl>

    dzieki za odpowiedz!
    pzdr

  • 7. Data: 2003-05-26 11:15:03
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw(wytnij-to).pl>

    07-02-2003 HANSABANK bankomat w Łoździejach 20 LTL za 24,08 PLZ + 3,5
    PLZ za operację VE Millennium

  • 8. Data: 2003-05-26 11:43:03
    Od: m...@o...pl

    > 07-02-2003 HANSABANK bankomat w Łoździejach 20 LTL za 24,08 PLZ + 3,5
    > PLZ za operację VE Millennium

    Chyba PLN? ;-) Bo 24 PLZ to dziś... nawet nie jeden grosz! ;-)

    A swoją drogą, 1 LTL = 1,204 PLN (tyle wychodzi z podzielenia 24,08 przez 20)
    to drogo! Przeliczniki w polskich i litewskich kantorach bywają różne, ale...
    na Litwie 1 LTL = 0,25 USD (kurs państwowy, w zasadzie sztywny), a u nas 1 PLN
    jest więcej wart (skoro 1 USD to poniżej 4 PLN)...

    m23m

  • 9. Data: 2003-05-26 11:59:55
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw(wytnij-to).pl>

> [...]
    nas 1 PLN
    > jest więcej wart (skoro 1 USD to poniżej 4 PLN)...

    Niestety kolega m23m nie posiada aktualnych danych. Na Litwie nie ma już
    powiązania LTL z USD; za to jest z EUR. Stały kurs wynosi 1 EUR =
    3,4528 LTL. Więc powyższe zestawienie pokazuje, że VE Millennium wypada
    w tym przypadku korzystnie. Tak więc proszę nie wprowadzać ludzi w błąd.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Niedźwiecki

  • 10. Data: 2003-05-26 12:05:13
    Od: m...@o...pl

> [...]
    > powiązania LTL z USD; za to jest z EUR.  Stały kurs wynosi 1 EUR =
    > 3,4528 LTL. Więc powyższe zestawienie pokazuje, że VE Millennium wypada

    Jeśli tak, to rzeczywiście sytuacja zmieniła się diametralnie. To mnie cieszy,
    bo... sam używam VE Millennium. :-)

    A kantor koło mnie i tak od kilku dni sprzedaje lity po 1,05 PLN... :-)

    m23m