  • 11. Data: 2002-04-30 09:54:56
    Temat: Re: LGnet oprocentowanie efektywne
    Od: "bwwald" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin F" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:3CCE66CF.81C6051F@interia.pl...

    > a to skad ? zakladasz codzienna kapitalizacje odsetek z netkombo?

    Tak zakładalem. Odsetki dopisywane sa chyba na nastepny dzien po zerwaniu,
    ale nie robi to wiekszej roznicy w oprocentowaniu.

  • 12. Data: 2002-04-30 09:58:17
    Od: "bwwald" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert" <m...@k...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Dlaczego zakładasz, że zrobiłeś?

    Na wszelki wypadek, bladzenie jest rzecza ludzką. :-)

    >Dlatego że po 6 m. mniej niż po 4m.?

    To było dla mnie troche dziwne, chociaz z drugiej strony przy jednym z
    wczesniejszych oprocentowan, takie bezsensowne progi były jeszcze bardziej
    widoczne.

    > Teraz pytanie, co ile najoptymalniej zerować i jak to zrobić w miarę
    > automatycznie?
    > Chyba stałe zlecenia w LG i drugim banku przesunięte o 1 dzień.
    > W LG np. zlecenia w porcjach z nadmiarem, część sobie najwyżej nie
    przejdzie
    > z braku środków, co myślicie? Debet nie powstanie chyba?

    Nie wiem jednak czy to ma wiekszy sens, bo nalezaloby uwzglednic roznice w
    zaokraglaniu podatku, a to bedzie juz bardziej skomplikowane.
    Przy malych/srednich (jak dla kogo :)) sumach gra nie jest "warta zachodu".
    Wiecej zarobi sie na wyplatach z bankomatu/placeniu karta.

  • 13. Data: 2002-04-30 10:00:22
    Od: Marcin F <m...@i...pl>

    bwwald wrote:

    > Użytkownik "Marcin F" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Tak zakładalem. Odsetki dopisywane sa chyba na nastepny dzien po zerwaniu,
    > ale nie robi to wiekszej roznicy w oprocentowaniu.

    nie tak prosto to przeliczyc bo odsetki nie trafia na netkonto, wiec
    odsetki
    zkapitalizowane nie beda generowac codziennie odsetek(chyba ze wielkosc
    odsetek bedzie rzedu jednostek deponowanych czyli 1000), poza tym
    jesli dzis wplacasz kase to w nastepnym dniu nie bedzies mial chyba
    odsetek z netkombo bo transfer nastapi dopiero na koniec dnia w ktorym
    wplacasz, dobrze mysle?

    --
    Sława, pieniądze i kobiety - Medżik DiscoPolo Mejker
    Odwiedź już dziś: http://www.mdpm.bzi.pl !!!

  • 14. Data: 2002-04-30 10:21:26
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

    > A mi się zdaje, że pomyślał właśnie. Chodziło o to, żeby psychologicznie
    > zatrzymać środki że niby więcej odsetek, nie dopłacając jednocześnie do
    > interesu. To teraz właśnie my pomyślmy, jak dostać najwięcej :)

    No racja, racja. Z tego punktu widzenia to tak.

    > No to wiemy, jak NIE należy robić - a jak robić?

    Ja to ignoruje. Za male roznice. Ale wiadomo, ze mozna przebic nawet to
    najwyzsze oprocentowanie przy pomocy oscylatora realizowanego karta w
    bankomacie. Tylko, ze nie wolno tak robic :)). Duzo bardziej wkurzajace jest
    to, ze LG dokonuje potracen podatkow stosujac zaokraglenia od kazdej
    przelewanej z netKombo kwoty odsetek. Mozna wiec to tak ustawic zeby przy
    codziennym zrywaniu netKombo w ogole nie placic podatku od odsetek.
    Codzienne zrywanie wkladu 2000 PLN na netKombo (49 groszy odsetek). Ale mnie
    sie nie chce :))). W kazdym razie u mnie na koniec miesiaca zadne korekty
    podatku nie wystapily. Poza tym takie zaokraglenia czasem dzialaja tak na
    niekorzysc, ze z kolei placi sie podatku ponad 30% efektywnie zamiast 20.

    Technicznie zrywanie mozna zrealizowac chyba tylko recznie, przelewem do
    mBanku I Elixirem (tak zeby zdazylo wrocic z powrotem z mBanku, trzeba go
    zlecic jeszcze poprzedniego dnia po poludniu).

    > niech Ci umili to, że ogólnie we wszystkich swoich wersjach jest chyba
    > korzystniejsza od wszystkich innych banków?

    Z punktu widzenia oprocentowania tak.

    M.

  • 15. Data: 2002-04-30 10:32:05
    Od: "bwwald" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > zkapitalizowane nie beda generowac codziennie odsetek(chyba ze wielkosc
    > odsetek bedzie rzedu jednostek deponowanych czyli 1000),

    Po zerwaniu lokaty odsetki trafiaja wlasnie na netkonto, ale dopiero
    następnego dnia.

    >poza tym
    > jesli dzis wplacasz kase to w nastepnym dniu nie bedzies mial chyba
    > odsetek z netkombo bo transfer nastapi dopiero na koniec dnia w ktorym
    > wplacasz, dobrze mysle?

    Odsetki mam do dyspozycji nastepnego dnia po zerwaniu lokaty.

  • 16. Data: 2002-04-30 10:54:58
    Od: "Robert" <m...@k...wp.pl>

    "MarekZ" <m...@b...krakow.pl> wrote in message

    > Technicznie zrywanie mozna zrealizowac chyba tylko recznie, przelewem do
    > mBanku I Elixirem (tak zeby zdazylo wrocic z powrotem z mBanku, trzeba go
    > zlecic jeszcze poprzedniego dnia po poludniu).

    Pewnie ręcznie najkorzystniej, ale szkoda czasu. Chodzi mi o to, że gdyby
    dało się to zautomatyzować i nie inwestować czasu, a byłoby to korzystne to
    czemu nie?

    Przykładowo:

    Każdego 6 dnia miesiąca zlecenie stałe na eKonto mBank 20 tys.
    Każdego 7 dnia miesiąca zlecenie stałe z powrotem w tej samej kwocie.

    Problem jak jeden z tych dni wyjdzie święto, to może większy odstęp.

    No i właśnie, jaki interwał jest najkorzystniejszy? miesiąc? 4 miesiące? 6
    miesięcy? codziennie?

  • 17. Data: 2002-04-30 10:57:34
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

    > No i właśnie, jaki interwał jest najkorzystniejszy? miesiąc? 4 miesiące? 6
    > miesięcy? codziennie?

    No to kwestia dostepnosci srodkow jeszcze. Najlogiczniejszy wydaje mi sie
    interwal miesieczny.

    Marek

  • 18. Data: 2002-04-30 11:15:53
    Od: <i...@p...onet.pl>

    > Technicznie zrywanie mozna zrealizowac chyba tylko recznie, przelewem do
    > mBanku I Elixirem (tak zeby zdazylo wrocic z powrotem z mBanku, trzeba go
    > zlecic jeszcze poprzedniego dnia po poludniu).

    A czy nie wystarczy przelac na ROR? Ja wykonalem wczoraj taki eksperyment i
    dzisiaj naliczyli mi odestki... Dosyc sporo w historii bylo tych ksiegowan,
    przeksiegowan i wogole... w pierwszej chwili myslalem, ze ktos cos miesza...
    Moze jednak lepiej zalozyc ROR Standrad? Niestety wada, ze platne 2 zl, ale za
    to ma sie dostep do bankofonu.

    Maciek - IGI

  • 19. Data: 2002-04-30 11:44:53
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

    Użytkownik <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    miesza...
    > Moze jednak lepiej zalozyc ROR Standrad? Niestety wada, ze platne 2 zl,

    Jest chyba pewien problem z powrotem srodkow na netKonto. Bo z RORu Standard
    nie mozna tego zrobic przez kanal internetowy, tylko trzeba isc do oddzialu.
    A przez bankofon przelew jest platny czy bezplatny ? W takim przypadku jak i
    tak trzeba isc (lub dzwonic), chyba bez porownania korzystniejsza jest
    operacja bankomatowa.

    Marek

  • 20. Data: 2002-04-30 14:21:27
    Od: <i...@p...onet.pl>

> [...]
    > tak trzeba isc (lub dzwonic), chyba bez porownania korzystniejsza jest

    To prawda nie mozna wykonac operacji na RORze z netu, ale mozna poprzez
    bankofon. Jak powidziala mi pani w infolinii taki przelew jest bezplatny.
    Trzeba tylko uwazac na szopki z nikami... Wlasnie dzisiaj ide do oddzialu
    wyjasnic te sprawe, gdyz kasa nie chciala wczoraj wrocic po wykonaniu przelewu
    bankofonem.
    Jak sprawa sie wyjasni, to postaram sie zamiescic jakas informacje na newsach
    odnosnie uslug telefonicznych.

    Maciek - IGI