  • 1. Data: 2002-04-30 07:24:46
    Temat: Eliksir - jak to jest
    Od: <p...@p...com>

    wysyłałem wczoraj kasę z inteegrum do mBanku. Przelew zlecałem przed 13:00, w
    integrum mówią, że na pewno poszło trzecią sesją, zresztą na 3 sesję przyjmują
    do 15:30. W mBanku pieniędzy oczywiście nie ma (gdyby były - nie pisałbym tego
    posta)

    Najdziwniejsze dla mnie jest wyjaśnienie jakie usłyszałem w mBanku:

    Otóż zdaniem mLinii, może się tak zdarzyć, że przelew wyjdzie z jednego banku
    eliksirem a do drugiego nie dojdzie (mówię o banku - abstrachuję od księgowania
    przelewu na konkretnym rachunku klienta banku)

    Ja myślełem, że każda sesja eliksiru ma na wyjściu dokładnie to samo co na było
    na wejściu i (poza jakimiś mylnymi numerami rozliczeniowymi) nic nie zostaje na
    kolejną sesję.

    Czy to ja czegoś nie wiem czy mBank robi mnie w balona

    Przemek

  • 2. Data: 2002-04-30 07:36:33
    Temat: Re: Eliksir - jak to jest
    Od: <i...@p...onet.pl>

    To rzeczywiscie nie jest mozliwe. Jezel bank A wysle zlecenie to bank B musi
    dostac pieniadze tylko ze z punktu widzenia bankow 3 sesja jest
    nieporozumieniem bo pieniedzy otrzymanych po 17 (rozliczenie sesji) nie mozna w
    zaden sposob zagospodarowac na rynku a odsetki klientowi trzeba placic.
    Dlatego wiekszosc bankow ignoruje 3 sesje i nie wysyla pieniedzy a te ktore
    dostaje ksieguje klientowi na drugi dzien (wszystko to musi byc oczywiscie
    zapisane w regulaminie). Smutne ale prawdziwe.

  • 3. Data: 2002-04-30 08:12:40
    Od: "Krzysztof K. Maj" <k...@k...eu.org>

    Użytkownik <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zaden sposob zagospodarowac na rynku a odsetki klientowi trzeba placic.
    > Dlatego wiekszosc bankow ignoruje 3 sesje i nie wysyla pieniedzy

    Niby dlaczego ma ignorować 3 sesję? Przecież lepiej dla banku jest wysłać
    pieniądze trzecią sesją niż pierwszą?

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof Maj

  • 4. Data: 2002-04-30 08:18:20
    Od: "Bogdan" <b...@h...pl>

    > Niby dlaczego ma ignorować 3 sesję? Przecież lepiej dla banku jest wysłać
    > pieniądze trzecią sesją niż pierwszą?

    Dlaczego? Przecież jeżeli klient zlecił już przelew z datą na dzisiaj, to
    pieniądze znikną z jego rachunku i nie będą już oprocentowane. Przelew
    fizycznie pójdzie następnego dnia. Dla banku to czysta darnocha.

    Bogdan

  • 5. Data: 2002-04-30 08:50:46
    Od: <i...@p...onet.pl>

    A zeby bylo jeszcze ciekawiej to w ogromnej wiekszosci przypadkow klient nie
    jest zmartwiony bo na potwierdzeniu polecenia przelewu ma date realizacji z
    dnia zlozenia a nie z z dnia wyslania do KIR. Dla platnosci ZUS, podatkow itp.
    zobowiazan jest to bardzo istotne.

  • 6. Data: 2002-04-30 09:40:44
    Od: "Przemek Wrzesinski" <p...@p...gazeta.pl>

> [...]
    mozna w
    > zaden sposob zagospodarowac na rynku a odsetki klientowi trzeba placic.

    Niby jak to nie da sie ulokowac na rynku, jak sie chce to sie znajdzie
    zawsze jakis chetny bank ktory zrobi taka transakcje <samo rozliczenie w NBP
    jest o 16, chyba ze cos sie zmienilo ostatnio - tu moge sie mylic> a co do
    terminow ksiegowania to najladniejszy kwiatek widzialem w Raiffeisenie:
    przelew poszedl w piatek 05.04 3 sesja, zaksiegowany z data waluty 09.04 w
    poniedzialek. Wlasnie czekam na odpowiedz co sie dzialo z kasa przez 4 dni.

    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 7. Data: 2002-04-30 19:39:39
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Tue, 30 Apr 2002 11:40:44 +0200, "Przemek Wrzesinski"

> [...]
    >poniedzialek. Wlasnie czekam na odpowiedz co sie dzialo z kasa przez 4 dni.

    Cos mi daty nie graja, chyba o jeden dzien za duzo Ci wyszlo :-)
    Ale w RB to normalne, trzecia sesje przychodzaca ksieguja dopiero
    nastepnego dnia roboczego. Oczywiscie w miedzyczasie gdzis te
    pieniadze musza byc i zapewne sa na jakims rachunki RB.

    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 8. Data: 2002-04-30 21:51:00
    Od: "Benito" <W...@p...onet.pl>

    p...@p...com napisał(a) w wiadomości:
    <1...@n...onet.pl>...
> [...]
    zostaje na
    >kolejną sesję.
    >
    >Czy to ja czegoś nie wiem czy mBank robi mnie w balona

    Najlepszym przykladem tego, ze eliksir moze isc i tydzien jest pko sa -
    rozpakowanie eliksiru przychodzacego trwa... Qmpel mial tam ROR firmowy i
    zrezygnowal - dostawal od klienta potwierdzenie przelewu (z innego banku), a
    srodki pojawialy sie na koncie po tygodniu... Super szybka obsluga...

    Benito

  • 9. Data: 2002-05-01 12:25:28
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    > zrezygnowal - dostawal od klienta potwierdzenie przelewu (z innego banku),
    > srodki pojawialy sie na koncie po tygodniu... Super szybka obsluga...

    to z kogo ten Pekao sciaga kase jak tyle ludzi rezygnuje :))??? Jeszcze
    troche i po nim bedzie ha ha

  • 10. Data: 2002-05-01 20:37:51
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    <i...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > dostac pieniadze tylko ze z punktu widzenia bankow 3 sesja jest
    > nieporozumieniem bo pieniedzy otrzymanych po 17 (rozliczenie sesji)

    Zalezy jakich pieniedzy i na jakim rynku.

    > a odsetki klientowi trzeba placic.

    Aaa, i mocno tez zalezy jakie odsetki. Np. 0,5% w skali roku :-(

    > Dlatego wiekszosc bankow ignoruje 3 sesje i nie wysyla pieniedzy a te ktore
    > dostaje ksieguje klientowi na drugi dzien (wszystko to musi byc oczywiscie
    > zapisane w regulaminie). Smutne ale prawdziwe.

    Ciekawe. Np. jaki bank tak robi (pierwsza czesc)? Chyba ze chodzi
    o "tanie przelewy"?
    Druga czesc - ksieguja z jaka data? Bo banki, ktorych uzywam, ksieguja
    nastepnego dnia ale z poprawna data (oczywiscie moge to sprawdzic tylko
    od czasu do czasu).
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator