  • 1. Data: 2002-04-30 07:31:31
    Temat: LGnet oprocentowanie efektywne
    Od: "Robert" <m...@k...wp.pl>

    Czy ktoś liczył, jak to się mniej więcej układa z uwzględnieniem kombajnu
    LGkonto-LGkombo w zależności od okresu utrzymania na LGkombo?

    (Chodzi mi o oprocentowanie efektywne brutto bez opodatkowania, w celu
    porównania np. z mBankowym 9% na eMaxie).

    Tu są aktualne stopy:

    http://www.lgpetro.com.pl/bankowosc_internetowa/komu
    nikat.html

    Jeśli najmniejsza nominalna stopa APR jest 9%, to chyba musi wyjść zawsze
    więcej niż na eMaxie, prawda? Ale o ile dokładnie?

  • 2. Data: 2002-04-30 08:39:43
    Temat: Re: LGnet oprocentowanie efektywne
    Od: Marcin F <m...@i...pl>

    Robert wrote:

    > Czy ktoś liczył, jak to się mniej więcej układa z uwzględnieniem kombajnu
    > LGkonto-LGkombo w zależności od okresu utrzymania na LGkombo?

    netkombo nie daje wiekszych odsetek (minimalne roznice) ze wzgledu na
    kapitalizacje
    dopiero w chwili wycofania wkladu, ktos pisal nawet ze pod koniec 4
    miesiaca mozna wyjsc
    gorzej niz na netkoncie(ale akurat tego ja nie przeliczalem)

    > (Chodzi mi o oprocentowanie efektywne brutto bez opodatkowania, w celu
    > porównania np. z mBankowym 9% na eMaxie).

    netkonto 9 p.a. - 9.38 niby efektywne
    pomijajac fakt ze liczenie w ten sposob nie ma sensu w tej chwili...

    w kazdym razie trzymanie kasy na netkombo ma sens tylko jesli nie
    ruszysz
    wkladu przez 6 miesiecy, inaczej lepiej chyba je zerowac raz w miesiacu
    (wtedy masz tak jakby calosc byla na netkoncie)

    --
    Sława, pieniądze i kobiety - Medżik DiscoPolo Mejker
    Odwiedź już dziś: http://www.mdpm.bzi.pl !!!

  • 3. Data: 2002-04-30 08:55:05
    Od: "bwwald" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert" <m...@k...wp.pl> napisał w wiadomości
    > Czy ktoś liczył, jak to się mniej więcej układa z uwzględnieniem kombajnu
    > LGkonto-LGkombo w zależności od okresu utrzymania na LGkombo?

    Raczej mniej niz wiecej, bo wszystko zalezy w ktorym dniu danego okresu
    zrywasz lokate. Najbardziej oplaca sie zrywac lokaty w _pierwszym_ dniu
    rozpoczynajacego sie kolejnego okresu. ;-)

    Jesli sie nie myle, to:
    trzymasz 1 dzien - ok. 9.42 % (pod koniec miesiaca tylko 9.38)
    1 miesiac - 9.49 %
    2 miesiace - 9.51 %
    4 miesiace - 9.59 % (!-dziwne)
    6 miesiecy - 9.57 % (jeszcze dziwniejsze)

    Tylko gdzie zrobilem blad? :-)

  • 4. Data: 2002-04-30 08:59:09
    Od: Marcin F <m...@i...pl>

    bwwald wrote:

    > Jesli sie nie myle, to:
    > trzymasz 1 dzien - ok. 9.42 % (pod koniec miesiaca tylko 9.38)
    > 1 miesiac - 9.49 %
    > 2 miesiace - 9.51 %
    > 4 miesiace - 9.59 % (!-dziwne)
    > 6 miesiecy - 9.57 % (jeszcze dziwniejsze)
    >
    > Tylko gdzie zrobilem blad? :-)

    a mozesz jakos wyjasnic sposob w jaki to otrzymales?
    dla mnie to jest jeszcze bardziej dziwne :)))

  • 5. Data: 2002-04-30 09:17:52
    Od: "bwwald" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin F" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > a mozesz jakos wyjasnic sposob w jaki to otrzymales?
    > dla mnie to jest jeszcze bardziej dziwne :)))

    Za pomoca kalkulatora ;-)
    4 miesiace: [[1+0.0930/3]^3]-1 =~ 9.591279%
    6 miesiecy [[1+0.0935/2]^2]-1 =~9.57 %

    Dla sprawdzenia polecam stronę Witka Mozgi
    http://www.trimen.pl/~mozga/procenty.html
    (nie znajdziesz tam kapitalizacji 4-miesiecznej i 1-dniowej)

  • 6. Data: 2002-04-30 09:21:00
    Od: "Robert" <m...@k...wp.pl>

    "Marcin F" <m...@i...pl> wrote in message

> [...]
    > miesiaca mozna wyjsc
    > gorzej niz na netkoncie(ale akurat tego ja nie przeliczalem)

    no tak mniej więcej to wiem, właśnie chciałem, żeby ktoś przeliczył :)

    może nie tyle z utrzymaniem caly czas na netKoncie, bo tak się nie da, to po
    co :)

    > netkonto 9 p.a. - 9.38 niby efektywne
    > pomijajac fakt ze liczenie w ten sposob nie ma sensu w tej chwili...
    jakiś sens ma jako baza porównawcza (wyobraźmy sobie, że podatek spłacamy z
    odrębnych środków)

> [...]
    > wkladu przez 6 miesiecy, inaczej lepiej chyba je zerowac raz w miesiacu
    > (wtedy masz tak jakby calosc byla na netkoncie)
    jeśli tak by było, to zerowanie polegałoby na przelaniu całości np. do
    mBanku i z powrotem (bo "wewnętrznie" się nie da, prawda)?
    ale piszesz "chyba" - trzeba by policzyć, co ile opłaca się "zerować"

  • 7. Data: 2002-04-30 09:25:28
    Od: "Robert" <m...@k...wp.pl>

    "bwwald" <b...@p...onet.pl> wrote in message

    > Raczej mniej niz wiecej, bo wszystko zalezy w ktorym dniu danego okresu
    z liczb, które podajesz, to wynika, że jednak dosyć więcej :) dla mnie
    przyjemnie wysokie te liczby przynajmniej

    > Jesli sie nie myle, to:
    > trzymasz 1 dzien - ok. 9.42 % (pod koniec miesiaca tylko 9.38)
    > 1 miesiac - 9.49 %
    > 2 miesiace - 9.51 %
    > 4 miesiace - 9.59 % (!-dziwne)
    > 6 miesiecy - 9.57 % (jeszcze dziwniejsze)
    >
    > Tylko gdzie zrobilem blad? :-)
    Dlaczego zakładasz, że zrobiłeś? Dlatego że po 6 m. mniej niż po 4m.? No a
    dalej? Po 12 miesiącach to 9.35%, nie? Czyli zerowanie co jakiś czas byłoby
    wskazane tak czy siak...

    Teraz pytanie, co ile najoptymalniej zerować i jak to zrobić w miarę
    automatycznie?
    Chyba stałe zlecenia w LG i drugim banku przesunięte o 1 dzień.
    W LG np. zlecenia w porcjach z nadmiarem, część sobie najwyżej nie przejdzie
    z braku środków, co myślicie? Debet nie powstanie chyba?

  • 8. Data: 2002-04-30 09:31:37
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

    Użytkownik "Marcin F" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    Nie zrobiles bledu, raczej ktos nie pomyslal ustalajac te stawki :). Warto
    zauwazyc, ze jesli zlikwidujemy wklad netKombo pod koniec trzeciego miesiaca
    (nia zalapujac sie na stawke 9,30%-przed uplywem szostego miesiaca, to
    efektywne oprocentowanie wynosi wtedy 9,43% czyli MNIEJ niz w przypadku
    stawki miesiecznej (kiedys bylo nawet mniej niz przy stawce a'vista).

    Ogolnie wkurza mnie ta idea netKombo.

    Ale LG poczynilo ostatnio postep: prowadzac dzialalnosc gospodarcza mozna
    juz otrzymac linie kredytowa do netKonta. Wczesniej wykluczal to regulamin.

    Marek

  • 9. Data: 2002-04-30 09:41:35
    Od: Marcin F <m...@i...pl>

    bwwald wrote:

    > trzymasz 1 dzien - ok. 9.42 % (pod koniec miesiaca tylko 9.38)

    a to skad ? zakladasz codzienna kapitalizacje odsetek z netkombo?

  • 10. Data: 2002-04-30 09:42:29
    Od: "Robert" <m...@k...wp.pl>

    "MarekZ" <m...@b...krakow.pl> wrote in message

    > Użytkownik "Marcin F" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Nie zrobiles bledu, raczej ktos nie pomyslal ustalajac te stawki :).

    A mi się zdaje, że pomyślał właśnie. Chodziło o to, żeby psychologicznie
    zatrzymać środki że niby więcej odsetek, nie dopłacając jednocześnie do
    interesu. To teraz właśnie my pomyślmy, jak dostać najwięcej :)

> [...]
    > efektywne oprocentowanie wynosi wtedy 9,43% czyli MNIEJ niz w przypadku
    > stawki miesiecznej (kiedys bylo nawet mniej niz przy stawce a'vista).
    No to wiemy, jak NIE należy robić - a jak robić?

    > Ogolnie wkurza mnie ta idea netKombo.
    niech Ci umili to, że ogólnie we wszystkich swoich wersjach jest chyba
    korzystniejsza od wszystkich innych banków?