  • Data: 2016-08-12 12:45:42
    Temat: Re: Kwitek dla klienta, kwitek dla sklepu...
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 12 sierpnia 2016 02:17:48 UTC+2 użytkownik witek napisał:

    > PIN sluzy do wyplaty gotowki z bankomatu jesli ktos ma ochote uzywac
    > kart kredytowych do tego celu.
    > Po prostu musisz go aktywnie ustawic, zeby dalo sie go uzyc.
    > Nie ma domyslnego pinu nadawnego na poczatku.

    Pewnie tam jakiś jest nadany - analogicznie do PINów wysyłanych w kopertach, wcale
    przecież taki PIN dojść nie musi, nie trzeba go też podawać podczas aktywacji karty
    (choć, żeby kartę aktywować, trzeba potwierdzić, że się go dostało) - tylko klient go
    nie zna.
    Ciekawostkę w tym temacie ma alior - można sobie PIN odsłuchać na infolinii, a karty
    nie trzeba explicite aktywować na infolinii czy w necie, wystarczy wykonać transakcję
    z podaniem tego odsłuchanego PINu - i karta się aktywuje.
    Tzn. pewnie można powiedzieć, że przysyłają już aktywną - i byłoby to nie do
    rozróżnienia, gdyby nie istnienie transakcji CNP.
    Ciekawe, czy nieudana ze względu na brak środków wypłata z bankomatu wystarcza do
    takiej aktywacji, żeby zadziałały CNP ?

    > Taką karta zapewne nie udaje sie zaplacic w autmatycznych kasach np. w
    > Tesco, czy Carefour. ale tam jest wyraznie napisane, ze musi byc karta z
    > pin.
    > Zreszta sam napis mnie odstraszyl wiec w praktyce nie probowalem.

    Właśnie o bankomaty i wszelakiego typu automaty miałem zapytać.
    Bankomaty wiadomo, poza absolutnymi sytuacjami awaryjnymi odpadają (choć w sumie kto
    zabroni nie brać prowizji i dawać GP dla transakcji gotówkowych ?), ale automaty czy
    kasy samoobsługowe są przydatną sprawą.
    W PL w każdym markecie, w jakim używałem kas samoobsługowych, jest tam przynajmniej
    jedna osoba z obsługi - więc jakby terminal dał znać, że potrzebna jest weryfikacja
    podpisu, to miałby kto to zrobić.
    Zachęcam do testu, zawsze można pójść do "zwykłej" kasy.

    > Generalnie do 50 dolarow nikt sie z podpisem nie bawi.
    > Niezaleznie od rodzaju karty.
    > Podpis jesli juz sklada sie "elektronicznie" na terminalu.
    > Podpisywanie papieru nie ma miejsca.

    A ktoś ten podpis składany jakoś weryfikuje ? Daje się kartę do łapy sprzedawcy ?

    > Jak juz to niech ten pin bedzie moim kluczem prywatnym z certyfikatu.
    > Krotszych nie uznaje.

    Kwestia gustu oczywiście, choć i na to jest dictum acerbum - PIN 4-cyfrowy jeszcze w
    miarę łatwo zapamiętać przy podglądaniu, ale podejrzenie 8-cyfrowego już bym porównał
    do umiejętności porządnego podrabiania podpisu.
    Oraz argument koronny - PIN na karcie, jak ktoś baran, to może zapisać. Ale podpisać
    się na karcie musi, inaczej jest nieważna. Także ktoś mając tą kartę w łapie nic nie
    musi podglądać, dane autoryzacyjne ma pięknie wpisane...