  • Data: 2016-08-12 17:10:29
    Temat: Re: Kwitek dla klienta, kwitek dla sklepu...
    Od: witek <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 8/12/2016 5:45 AM, Dawid Rutkowski wrote:

    > Pewnie tam jakiś jest nadany - analogicznie do PINów wysyłanych w kopertach, wcale
    przecież taki PIN dojść nie musi, nie trzeba go też podawać podczas aktywacji karty
    (choć, żeby kartę aktywować, trzeba potwierdzić, że się go dostało) - tylko klient go
    nie zna.

    Nie. Nie ma zadnego aktywnego pinu
    To znaczy, ze gdybys wzial karte i wyprobowal wszystkie mozliwe
    kombinacje to zadna nie zadziala.

    > Właśnie o bankomaty i wszelakiego typu automaty miałem zapytać.
    > Bankomaty wiadomo, poza absolutnymi sytuacjami awaryjnymi odpadają (choć w sumie
    kto zabroni nie brać prowizji i dawać GP dla transakcji gotówkowych ?), ale automaty
    czy kasy samoobsługowe są przydatną sprawą.

    > W PL w każdym markecie, w jakim używałem kas samoobsługowych, jest tam przynajmniej
    jedna osoba z obsługi - więc jakby terminal dał znać, że potrzebna jest weryfikacja
    podpisu, to miałby kto to zrobić.
    > Zachęcam do testu, zawsze można pójść do "zwykłej" kasy.

    Z tego co widzialem, automat po prostu pyta o pin i nie ma zadnej innej
    opcji.
    Mozesz zrezygnowac i zrobic w tyl zwrot natomiast nikt nie bedzie
    niczego przedstawial do podpisu.

    > A ktoś ten podpis składany jakoś weryfikuje ? Daje się kartę do łapy sprzedawcy ?

    Nikt niczego nie wyrefikuje.
    Zreszta sprzedawcy tez nie ma. Kasy automatyczne.
    Skladasz podpis na terminalu i wychodzisz z zakupami.
    Przy zywklej kasie tez skladasz podpis na terminalu.
    Karty nikt nie chce ogladac
    Od tego maja ubezpieczenie, zeby nie uprzykrzac ludzion zycia.