  • Data: 2016-08-13 12:55:05
    Temat: Re: Kwitek dla klienta, kwitek dla sklepu...
    Od: Dąbrowski <n...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ew. podobno jak ktoś chce posmakować, jak to jest z autoryzacją na podpis, to można
    wziąć kartę z kantoru aliora, zmienić PIN przez net, pojechać z za granicę i
    spróbować zapłacić nie wsadzając wcześniej karty do bankomatu.
    > Ale radzę mieć wtedy przy sobie dowód tożsamości.

    W czerwcu, w czasie ostatniego pobytu w Litwie płaciłem kartą EUR z
    kantoru Aliora, której PIN zmieniłem przez internet. Po wprowadzeniu PIN
    pokazał się komunikat PIN Blocked, kasjerka powiedziała że karta jest
    nieważna, ale po dwóch sekundach terminal wydrukował kwitek że
    transakcja została zaakceptowana. Tak było w Maximie, w Iki i w Norfie.
    Nigdzie nie musiałem transakcji autoryzować podpisem. Nigdzie też nie
    żądano dowodu tożsamości. Tej karty ponownie użyłem 2 tygodnie temu w
    Niemczech w supermarkecie Penny. Żadnych problemów z PIN. Ale troszkę
    się zdziwiłem, gdy na wyświetlaczu terminala wraz z żądaniem podania PIN
    zobaczyłem swoje imię i nazwisko. Nigdy przedtem, płacąc różnymi
    kartami, nie zdarzyło mi się aby terminal wyświetlił imię i nazwisko
    właściciela karty.