  • 1. Data: 2016-08-09 20:45:14
    Temat: Kwitek dla klienta, kwitek dla sklepu...
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Czy ktoś może wie, dlaczego w Polsce sprzedawca pierwszy egzemplarz
    kwitka zostawia sobie, a drugi daje klientowi? O ile zauważyłem, jest to
    niewzruszalna reguła we wszystkich sklepach.

    Za granicą z reguły (acz nie zawsze) dostaję pierwszy kwitek.
    W końcu sprzedawcy jest wszystko jedno, i tak musi wydrukować dwa. A
    klient może sobie pójść do domu 10 sekund wcześniej...

    MJ

  • 2. Data: 2016-08-09 20:56:25
    Temat: Re: Kwitek dla klienta, kwitek dla sklepu...
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Michał Jankowski <m...@f...edu.pl> writes:

    > Czy ktoś może wie, dlaczego w Polsce sprzedawca pierwszy egzemplarz
    > kwitka zostawia sobie, a drugi daje klientowi? O ile zauważyłem, jest
    > to niewzruszalna reguła we wszystkich sklepach.

    Terminale tak są ustawione, treść drugiego kwitu jest trochę inna
    (m.in. nie ma tam zwykle całego numeru karty).
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 3. Data: 2016-08-09 21:32:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 09 Aug 2016 20:56:25 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Terminale tak są ustawione, treść drugiego kwitu jest trochę inna
    > (m.in. nie ma tam zwykle całego numeru karty).

    W czesci dla klienta tez nie ma.

    Paragon z kasy fiskalnej, czy kwitek z platnosci karta ?
    Czy mi sie wydaje, czy kasa fiskalna musi robic kopie na drugiej
    rolce, bez ciecia ?

    J.

  • 4. Data: 2016-08-09 21:49:02
    Od: m...@g...com

    Kopia w drukarce fiskalnej może być elektroniczna.
    Może chodzi o wygodę sprzedawcy - paragon drukuje się po potwierdzeniu transakcji,
    kasjer wydaje oba jednym ruchem.

  • 5. Data: 2016-08-09 21:53:06
    Od: niko <k...@b...net>

    ztcp u mnie pierwszy ma więcej danych, drugi jest obecnie fakultatywny, kiedyś
    obligatoryjny. Bardzo niewiele osób chce kopię, więc domyślnie nie drukuję.
    Dopiero po upomnieniu robię kopię.

  • 6. Data: 2016-08-09 22:31:33
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > W czesci dla klienta tez nie ma.

    Właśnie w części dla klienta zwykle nie ma.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 7. Data: 2016-08-09 22:49:07
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 9 sierpnia 2016 21:32:04 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > W czesci dla klienta tez nie ma.
    W części dla klienta nie ma w części dla sklepu jest.

    > Paragon z kasy fiskalnej, czy kwitek z platnosci karta ?
    Kwitek z płatności

  • 8. Data: 2016-08-10 00:18:00
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 8/9/2016 1:45 PM, Michał Jankowski wrote:
> [...]
    > W końcu sprzedawcy jest wszystko jedno, i tak musi wydrukować dwa. A
    > klient może sobie pójść do domu 10 sekund wcześniej...

    Bo pierwszy dostawales do podpisu i w tym czasie drukowal sie drugi dla
    ciebie.
    W ten sposób klient może sobie pójść do domu 10 sekund wcześniej...

    Jescze wczesniej papier byl "przez kalke".
    Drukowal sie jeden swistek, ktory dostawales do podpisu, kopia spod
    spodu byla dla ciebie.

    A teraz po co zmieniac cos co dziala, nawet jak nie skladasz podpisu.
    Ja mam wszystkie karty na podpis i sieje panike w kazdym sklepie.
    Nikt nie wie co ma ze mna zrobic.

  • 9. Data: 2016-08-10 08:23:31
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2016-08-09 o 21:32, J.F. pisze:
    > Paragon z kasy fiskalnej, czy kwitek z platnosci karta ?
    > Czy mi sie wydaje, czy kasa fiskalna musi robic kopie na drugiej
    > rolce, bez ciecia ?

    Podejrzewam, że jeśli kwitek drukuje się jako niefiskalny, to kopia się
    nie robi.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2016-08-10 10:52:51
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Ooo, a co to za specjalne karty ? Napiszesz, jakie ?
    Mają tak "firmowo" czy sam kazałeś tak poustawiać ?

    Ja robiłem testy z próbami płatności z paska - ale tylko w kasach samoobsługowych,
    żeby nie straszyć sprzedawcy - i zawsze wyskakiwało "użyj czytnika chip" - co
    ciekawe, wtedy już naprawdę trzeba było włożyć kartę do czytnika, moduł zbliżeniowy
    się wyłączał.

    Hmm, na podpis nie płaciłem od czasu, gdy pierwszego delfinka wymienili mi na
    drugiego, już z chipem.
    Nawet jak żona miała taką sytuację w ikei, że płatność nie chciała iść z chipa, ale
    poszła z paska, to autoryzacja była PINem.

    Ew. podobno jak ktoś chce posmakować, jak to jest z autoryzacją na podpis, to można
    wziąć kartę z kantoru aliora, zmienić PIN przez net, pojechać z za granicę i
    spróbować zapłacić nie wsadzając wcześniej karty do bankomatu.
    Ale radzę mieć wtedy przy sobie dowód tożsamości.