  • 11. Data: 2003-08-05 16:59:44
    Temat: Re: Kursy w Niemczech - pierwsze testy :)
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik <t...@p...onet.pl>

    > Amra, trochę jako laik. Czy mam rację że transakcję bezgotówkowe kartami
    VISA
    > ELECTRON w danym kraju (np. w Niemczech) są przeliczane na USD (wg. kursu
    VISY)
    > a następnie wg. kursu sprzedaży waluty (konkretnie USD) danego banku,
    którego
    > posiadam kartę. Czy ta procedura obowiązuje w każdym polskim banku
    wydającym
    > kartę VE.

    nie ta, ale podobna ;-))
    gdyby wszystkie banki mialy tak samo to by tu nie bylo dyskusji - poczytaj
    na www.kartyonline.net artykul chyba z kwietnia.
    przeliczanie w Visa niekoniecznie jest na USD - czasem na EUR, czasem bez
    przeliczen, czasem na PLN.
    walute rozliczeniowa faktycznie bank przelicza na PLN (jesli to nie byly
    PLN) po kursie sprzedazy, ale dla pieniedzy lub dla dewiz, z daty transakcji
    albo z daty rozliczenia z Visa - wszystkie kombinacje dozwolone ;-)
    *** blad ***

  • 12. Data: 2003-08-05 17:37:56
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński"
    > Wlasne kursy (ponoc VISA przelicza od razu na zlotowkiu?) ma Millennium -
    > kursy tego banku sa baardzo ok.

    jest tez wariant PKO BP ktore waluty w prowadzonej przez siebie tabeli
    przelicza samo na PLN - dla ilus walut Visa przekazuje jedynie kwote waluty
    a nei jakies przeliczenie na USD
    *** blad ***

  • 13. Data: 2003-08-05 20:39:16
    Od: "" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > PLN) po kursie sprzedazy, ale dla pieniedzy lub dla dewiz, z daty transakcji
    > albo z daty rozliczenia z Visa - wszystkie kombinacje dozwolone ;-)

    Jeżeli jest tak jak piszesz, to każdy bank ma oddzielną Umowę z VISĄ; jeden
    bardziej a drugi mniej korzystną dla klienta korzystającego z kart za granicą.
    Czy mam rację? Co więcej banki podpisując UMOWĘ z klientem o wydanie karty
    powinny te informację w niej zamieścić. Czy tak robią. Wydaje się, że nie.
    Tensor1.

  • 14. Data: 2003-08-05 21:55:40
    Od: "Dżony Bigut" <d...@N...gazeta.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> napisał(a):

    > Wlasne kursy (ponoc VISA przelicza od razu na zlotowkiu?) ma Millennium -
    > kursy tego banku sa baardzo ok.

    Millennium nie jest wyjątkiem (choć przyznać muszę że nie wszyscy pracownicy
    tego banku mają tego świadomość)i też dostaje kwotę zautoryzowaną od Visy w
    USD a następnie po aktualnym kursie sprzedaży dewiz z tabeli banku z danego
    dnia przelicza na PLN. Jak sprawdzisz kurs USD z dnia transakcji, to wyjdzie
    Ci na ile USD została wykonana autoryzacja (a więc znany też będzie kurs Visy
    EUR/USD)
    Pozdrawiam
    Dżony Bigut

  • 15. Data: 2003-08-06 08:48:27
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 4 Aug 2003 22:18:15 +0200, Michał 'Amra' Macierzyński napisał(a):
    > Wyplata z bankomatu:
    > FortisBank Visa electron - 20 euro - kurs 4,6245 zl za 1 Euro
    > Chwile pozniej kupno biletu tygodniowego - operacja raczej bezgotowkowa
    > (fajnie nie trzeba bylo nawet pinu wklepywac hehehhe) - 22 Euro - kurs
    > 4,6236

    No zaraz... to już chyba lekko bezprawnie? Różne kursy dla gotówkowych i
    bezgotówkowych? Czy bank nie powinien mieć jednolitego kursu?
    Grrrr...

    Ja oczywiście nie mam zamiaru używać fortisowej karty za granicą - to by był
    totalny nonsens :) Czy BPH wydaje jakieś maestro?

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki
    j...@c...pl

  • 16. Data: 2003-08-06 09:06:43
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Dżony Bigut"
> [...]
    > tego banku mają tego świadomość)i też dostaje kwotę zautoryzowaną od Visy
    > USD a następnie po aktualnym kursie sprzedaży dewiz z tabeli banku z

    mam dwa pisma z banku na ten temat - że dostają PLN (drugie bylo dlatego ze
    nie chcailem uwierzyc w odpowiedz z pierwszego).
    Mysle ze skoro Visa moze przeliczac przez EUR, albo dostarczac (do PKO BP)
    kwote w oryginalnej walucie (dla pewnych walut) to przeliczanie walut na PLN
    jest rowniez mozliwe.
    *** blad ***

  • 17. Data: 2003-08-06 10:25:45
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    VW Bank direct - operacja bezgotowkowa - 1 Euro = 4,468 zl

  • 18. Data: 2003-08-06 10:32:32
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:
    > VW Bank direct - operacja bezgotowkowa - 1 Euro = 4,468 zl

    Zeszly tez inne operacje z KK Multi - kurs ok 4,446.

    Mozna wiec powiedziec, ze nowe karty Multi sa jak najbardziej godne
    polecenia na terenie Europy.
    Ciekawe co bedzie z wirtualna karta- moglaby zostac w Dolarach - bo niedlugo
    nie bedzie jak kupic w dolartach bez dzikich przeliczen ;)

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankowosci

  • 19. Data: 2003-08-06 10:55:31
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...to.komorka.org>

    Dnia Wed, 6 Aug 2003 12:32:32 +0200, Michał 'Amra' Macierzyński
    <m...@p...pl> napisał:

    > Zeszly tez inne operacje z KK Multi - kurs ok 4,446.
    >
    > Mozna wiec powiedziec, ze nowe karty Multi sa jak najbardziej godne
    > polecenia na terenie Europy.

    Mozesz porownac datami z kursem NBP na przyklad?

    > Ciekawe co bedzie z wirtualna karta-moglaby zostac w Dolarach - bo
    > niedlugo nie bedzie jak kupic w dolartach bez dzikich przeliczen ;)

    Taaaa.. pol roku temu nie mialem zadnej wypuklej karty przeliczanej przez
    Euro... Specjalnie w bepehu MC wzialem. Obecnie nie mam zadnej przeliczanej
    przez dolary :-(

    M.

  • 20. Data: 2003-08-06 11:53:09
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "blad" <b...@W...pl> writes:

    > Mysle ze skoro Visa moze przeliczac przez EUR,

    Przyklad?

    > albo dostarczac (do PKO BP)
    > kwote w oryginalnej walucie (dla pewnych walut)

    Chyba dla kazdej waluty, ktora w ogole obsluguje?
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator