  • 1. Data: 2003-08-04 14:06:56
    Temat: PKO BP - przelew zrealizowany, a błędny numer konta
    Od: "Wojtek" <w...@g...pl>

    Witam,
    ostatnio mam problem z przelwami na konto w PKO BP. Wracają one z adnotacja
    w tytule przelewu "NIEPRAWIDŁOWY FORMAT RACHUNKU".
    Przelew wystawiony z mBanku jest prawidłowo wykonywany (potwierdzenie), a
    numer r-ku odbiorcy poprawny w formacie 12401431751XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX.
    Początkowo myślałem, że problemem były znaki "/" w treści.
    Ktoś ma pomysł gdzie tkwi problem ?
    pzdr. w.

  • 2. Data: 2003-08-04 15:40:14
    Od: "Marcin Wańdoch" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Wojtek" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > numer r-ku odbiorcy poprawny w formacie 12401431751XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX.
    > Początkowo myślałem, że problemem były znaki "/" w treści.

    Aby zlecić poprawnie przelew należy:
    a.. rozpocząć podawanie numeru rachunku od 8-cyfrowego numeru
    rozliczeniowego danego oddziału Banku PKO BP. Są to cyfry z pozycji od 3 do
    10 w 19 -cyfrowym numerze rachunku,
    b.. następnie wprowadzić po kresce podając ciągiem (bez kresek) 19 -
    cyfrowy numer rachunku rozpoczynając od cyfr kontrolnych tym samym
    wprowadzony zostanie 27 cyfrowy numer rachunku zawierający na pozycji od 1
    do 8 dany numer rozliczeniowy oddziału Banku PKO BP a po kresce 19 cyfr
    numeru rachunku klienta w Banku PKO BP czyli przykładowy przelew na numer
    CCxxxxxxxx-yyyyyyyyy zapisać należy w następującej
    postaci:xxxxxxxx-CCxxxxxxxxyyyyyyyyy

  • 3. Data: 2003-08-04 15:45:31
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@U...pl>

> [...]
    > numer r-ku odbiorcy poprawny w formacie 12401431751XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX.
    > Początkowo myślałem, że problemem były znaki "/" w treści.

    masz za dużo cyfr - powinno być 27

  • 4. Data: 2003-08-04 15:49:33
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Wojtek wrote:
> [...]
    > numer r-ku odbiorcy poprawny w formacie 12401431751XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX.
    > Początkowo myślałem, że problemem były znaki "/" w treści.

    Oczywiście:
    Dane szczegółowe jednostki banku
    Pełna nazwa banku Bank Polska Kasa Opieki SA
    Adres WWW http://www.pekao.com.pl/
    Numer rozliczeniowy jednostki organizacyjnej banku 12401431
    Numer rozliczeniowy centrali banku 12400001
    Nazwa jednostki organizacyjnej banku I O. w Krakowie
    Skrót nazwy jednostki organizacyjnej banku PEKAO I O.

    Podajesz normalne 26 cyfrowe NRB bez spacji i bez powtarzania numeru
    rozliczeniowego oddziału na początku, która to sztuczka obowiązuje
    wyłącznie w przypadku 19 cyfrowego IBANu w PKOBP.

    pzdr

    Tomek

  • 5. Data: 2003-08-04 18:02:16
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    Tomasz Staszewski wrote:

    > Podajesz normalne 26 cyfrowe NRB bez spacji i bez powtarzania numeru
    > rozliczeniowego oddziału na początku, która to sztuczka obowiązuje
    > wyłącznie w przypadku 19 cyfrowego IBANu w PKOBP.

    Ale ten numer nie spełnia standardu NRB; jest za długi i nie ma cyfr
    kontrolnych.
    IMHO powinien być wpisany "tak jak jest" w starym formacie; po 8 cyfrach
    numeru rozliczeniowego powinna być kreska.

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 6. Data: 2003-08-04 19:15:48
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Piotr Grzegorz Skowronski wrote:

> [...]
    > IMHO powinien być wpisany "tak jak jest" w starym formacie; po 8 cyfrach
    > numeru rozliczeniowego powinna być kreska.

    Twego się nie dowiemy nie widząc całego numeru. Może by tak autor wątku
    podał go w całości?

    pzdr

    Tomek

  • 7. Data: 2003-08-05 15:36:44
    Od: "Wojtek" <w...@g...pl>

    cały podany mi numer to 12401431751593427004111120010000

  • 8. Data: 2003-08-05 16:11:56
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@N...gazeta.pl>

    Wojtek <w...@g...pl> napisał(a):

    > cały podany mi numer to 12401431751593427004111120010000

    Bo numer tego rachunku jest taki:
    12401431-7515934-2700-411112-001-0000
    To jest numer wg starej konwencji, zgodnie z planem kont Pekao SA.
    Konto prowadzone jest przez Pekao SA - I Oddział w Krakowie, Rynek Główny
    31, 30-960 Kraków.

    Ale, zgodnie z informacjami na stronie www.pekao.com.pl
    "Bank Pekao SA, zgodnie z zapisami zawartymi w aktach prawnych ZBP, NBP oraz
    Ministra Finansów, wprowadza nowe numery rachunków bankowych dostosowane do
    standardu NRB (Numer Rachunku Bankowego)/IBAN (International Bank Account
    Number). Nowy standard rachunku ma obowiązywać we wszystkich polskich
    bankach od 1 stycznia 2004 r., jednakże w Pekao SA proces zmiany numerów już
    trwa, aby klienci mogli jak najszybciej korzystać z dodatkowych udogodnień".

    ZTCW, było jakiś czas temu na grupie, że chyba już powprowadzali te nowe
    numery i jednocześnie ich (Pekao SA) system nie przyjmuje nowych, więc
    przelewy wracają.
    Proponuję poszukać w archiwum grupy.

    Pozdr.,

  • 9. Data: 2003-08-05 16:33:03
    Temat: Re: Pekao SA - przelew zreali
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@N...gazeta.pl>

    > ZTCW, było jakiś czas temu na grupie, że chyba już powprowadzali te nowe
    > numery i jednocześnie ich (Pekao SA) system nie przyjmuje nowych, więc
    > przelewy wracają.
    > Proponuję poszukać w archiwum grupy.

    Już przeszukałem. Do 30 czerwca br. mieli akceptować stary i nowy numer, ale
    jeszcze przed tą datą przelewy zawierające dotychczasowy numer konta wracały.
    Proponuję więc zadzwonić do oddziału prowadzącego konto i poprosić miłą (lub
    nie) panią, by przy pomocy swojego komputera przetłumaczyła numer 12401431-
    7515934-2700-411112-001-0000 na nowy numer konta.
    Telefon Pekao SA - I Oddziału w Krakowie: 0-12 4226022.

  • 10. Data: 2003-08-06 09:09:55
    Od: "Wojtek" <w...@g...pl>

    nie pozostaj mi nic innego jak powiedzieć - dziękuje bardzo za pomoc

    pozdrawiam, wojtek

    Użytkownik "Jarosław Łysio" <j...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:bgom7v$p2o$1@inews.gazeta.pl...

    http://www.gazeta.pl/usenet/