  • 1. Data: 2003-08-04 20:18:15
    Temat: Kursy w Niemczech - pierwsze testy :)
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Wyplata z bankomatu:
    FortisBank Visa electron - 20 euro - kurs 4,6245 zl za 1 Euro
    Chwile pozniej kupno biletu tygodniowego - operacja raczej bezgotowkowa
    (fajnie nie trzeba bylo nawet pinu wklepywac hehehhe) - 22 Euro - kurs
    4,6236
    Millennium - ten sam bankomat co Fortis - 60 Euro - kurs 4,4083(3) za jedno
    Euro. (+ dodatkowo oczywiscie 3.5 zl prowizji za wyplate). Rozniaca ponad 21
    groszy na Euro.... Sami mozecie to nazwac jak chcecie - ale jasno wychodzi
    ze VE Fortisa nie wolno brac (no moze do USA gdzie rozliczaja w dolarach)
    Nie mam jeszcze rozliczenia z KK Multi (sa blokady - ale kurs podam jak
    zejdzie)
    VW Bank direct nawet sladu zakupu karta :D

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankowosci

  • 2. Data: 2003-08-04 21:04:15
    Temat: Re: Kursy w Niemczech - pierwsze testy :)
    Od: "Marcin Szplit" <s...@b...gazeta.pl>

    A jak karta Maestro w Niemczech? Da się już nią gdzieś zapłacić?
    Pozdr.
    Marcin

  • 3. Data: 2003-08-04 21:08:27
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:
    > jasno wychodzi ze VE Fortisa nie wolno brac (no moze do
    > USA gdzie rozliczaja w dolarach)

    I kto to pisze ? Ta prawda jest znana od wielu lat. Fortis w USA też drogo
    wychodzi.
    Fortis nadaje się do użytku tylko w Polsce.

    Szkoda, że nie wziąłeś VE DB24. Ciekaw jestem jakie mają kursy w strefie
    Euro przy bezprowizyjnych bankomatach.
    Bo w USA wychodzi taniej niż kurs średni NBP-u. Też w bezprowizyjnych
    bankomatach.

    MichalL

  • 4. Data: 2003-08-04 21:31:35
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    MichalL wrote:
    > I kto to pisze ? Ta prawda jest znana od wielu lat. Fortis w USA też
    > drogo wychodzi.
    > Fortis nadaje się do użytku tylko w Polsce.

    Tak, ale jeszcze byly watpliwosci jaki maja kiurs przy platnoscoiach
    bezgotowkowych no i zawsze porownywalem do innych kursow przeliczanych przez
    dolary - teraz juz wiadomo.
    Co do dolarow - top nie liczy po swoim kursie?

  • 5. Data: 2003-08-04 21:32:42
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Marcin Szplit wrote:
    > A jak karta Maestro w Niemczech? Da się już nią gdzieś zapłacić?

    Z moich zeszlorocznych i tegorocznych doswiadczen wychodzi ze o ile jeszcze
    VE akceptuja (ale nie wszedzie w duzych wydawaloby sie sklepach w srodku
    miasta nie przyjmuja!), to Maestro jest nieznane ;) Przynajmniej to nasze
    polskie. W zeszlym roku probowalem placic i nic. W tym roku nawet nie
    wzialem.

  • 6. Data: 2003-08-04 23:09:56
    Od: "Marcin Szplit" <s...@b...gazeta.pl>

    Moje pytanie wynika z tegorocznego spostrzeżenia z Austrii. Tam już
    wszystkie terminale na EC pozmieniali na Maestro i polskie karty bardzo
    fajnie funkcjonują. Autoryzacja z reguły była szybciej niż w Polsce ;)
    Pozdr.
    Marcin

  • 7. Data: 2003-08-05 06:20:49
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Marcin Szplit wrote:
> [...]
    > wszystkie terminale na EC pozmieniali na Maestro i polskie karty
    > bardzo fajnie funkcjonują. Autoryzacja z reguły była szybciej niż w

    O - jak sie czlowiek uczy cale zycie :) Nie wiedzialem.
    Co do Niemiec - wydaje mi sie, ze jesli nie przyjmowali VE to pewnie z
    maestro tez blby problem (oczywiscie przyjmowali VC i MC)

  • 8. Data: 2003-08-05 14:17:23
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    MultiBank - rtanskacja wykonan 02.08 (bezgotowkowa) za euro wyszlo 4,4456 -
    czyli calkiem ladnie

  • 9. Data: 2003-08-05 15:16:00
    Od: "" <t...@p...onet.pl>

    > MultiBank - rtanskacja wykonan 02.08 (bezgotowkowa) za euro wyszlo 4,4456 -
    > czyli calkiem ladnie

    Amra, trochę jako laik. Czy mam rację że transakcję bezgotówkowe kartami VISA
    ELECTRON w danym kraju (np. w Niemczech) są przeliczane na USD (wg. kursu VISY)
    a następnie wg. kursu sprzedaży waluty (konkretnie USD) danego banku, którego
    posiadam kartę. Czy ta procedura obowiązuje w każdym polskim banku wydającym
    kartę VE.
    Pozdrowienia Tensor1.

  • 10. Data: 2003-08-05 16:54:15
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

> [...]
    > (konkretnie USD) danego banku, którego posiadam kartę. Czy ta
    > procedura obowiązuje w każdym polskim banku wydającym kartę VE.

    Euro->USD->dolary.
    O ile bank rozlicza sie po kursie jaki stosuje dla dolarow, o tyle ten
    tajemniczy przelicznik VISY powoduje, ze kurs wychodzi taki a nie inny.
    Co do VE - to sa juz przeliczane przez Euro w MultiBanku i VWBanku direct.
    Niedlugo maja byc wprowadzone w mBanku. (cos ominalem?)
    Wlasne kursy (ponoc VISA przelicza od razu na zlotowkiu?) ma Millennium -
    kursy tego banku sa baardzo ok.